Η μεγάλης έκτασης αλλαγή στις πολιτικές ισορροπίες που προέκυψε μετά τις
εκλογές της 6ης Μαΐου είναι φυσικό να έχει προβληματίσει και τον
ναυτιλιακό κλάδο με δεδομένη την ύπαρξη εκκρεμοτήτων από το παρελθόν
όπως για παράδειγμα το μείζον ζήτημα της επανασύστασης του Υπουργείου
Εμπορικής Ναυτιλίας και το νομοσχέδιο για το γιωτινγκ. Όμως υπάρχουν και
αλλά θέματα.
Κατ’ αρχήν η βουλή που προέκυψε από αυτές τις εκλογές είναι αναθεωρητική
δηλαδή μπορεί να προβεί σε αλλαγές στο Σύνταγμα πράγμα που σημαίνει ότι
μπορεί να αναθεωρηθούν νομοί με συνταγματική κάλυψη όπως αυτοί που
διέπουν το καθεστώς φορολόγησης της ναυτιλίας. Ήδη το δεύτερο κόμμα, ο
ΣΥΡΙΖΑ έχει προβεί σε ανακοινώσεις προθέσεων αναθεώρησης του
συγκεκριμένου καθεστώτος χωρίς να επεκταθεί σε λεπτομέρειες.
«Είναι διαφορετικό ζήτημα βεβαία οι προεκλογικές δηλώσεις από τη
δυνατότητα υλοποίησης τους. Όμως, ουδείς γνωρίζει τι μπορεί να προκύψει
από επαναληπτικές εκλογές στα μέσα Ιουνίου με δεδομένη τη σαφέστατη
προειδοποίηση του εκλογικού σώματος ότι δεν σηκώνει άλλη λιτότητα.
Μπορεί δηλαδή να υπάρξει μια περαιτέρω υποχώρηση στα ποσοστά των
«μνημειακών» κομμάτων, γεγονός που θα αυξήσει τις πιθανότητες υλοποίησης
αυτών των ανακοινώσεων. Από την άλλη πλευρά, η επόμενη βουλή δεν θα
είναι αναθεωρητική, οπότε θα πρέπει να περιμένουν τη μεθεπόμενη και
μέχρι τότε μπορεί να έχουν συμβεί πολλά» επισημαίνουν στο «Πρώτο ΘΕΜΑ»
κύκλοι της Ακτής Μιαούλη και προσθέτουν:
«Αν προκύψει κυβέρνηση της αριστεράς – γεγονός που δεν θεωρείται πολύ
πιθανό άμεσα – θα έχει ενδιαφέρον να δει κανείς πως θα εξελιχθούν τα
ζητήματα της επισκευαστικής ζώνης τα οποία ομολογουμένως καμία κυβέρνηση
δεν έλυσε τις τελευταίες τρεις δεκαετίες. Ο λόγος για αυτό θα πρέπει
ίσως να αναζητηθεί στις σχέσεις των δυο τέως μεγάλων κομμάτων με το
κομμουνιστικό κόμμα το οποίο έχει βαρύνουσα επιρροή στα επισκευαστικά
δρώμενα, και σταματάν εδώ. Όμως, μια κυβέρνηση υπό το δεύτερο κόμμα δεν
θα είχε τις αναστολές των άλλων δυο στο να γίνουν τομές και να βοηθηθούν
οι κατεξοχήν μικρομεσαίες επιχειρήσεις της ναυπηγοεπισκευής».
Στο χώρο της ακτοπλοΐας τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα διότι τα νησιά
όλο και απομακρύνονται από τον Πειραιά με τα αραιότερα δρομολόγια, οι
ζημιές των εταιρειών συνεχίζονται και οι ναύλοι παραμένουν ψηλά.
«Ελάχιστοι άνθρωποι στην Ελλάδα ξερόυν πως αντιμετωπίζεται αυτή η
κατάσταση και οι υπουργοί ναυτιλίας δεν έχουν θελήσει να αναλάβουν
πρωτοβουλία να στήσουν αυτό το ζωτικό τομές από την αρχή, με δεδομένο
ότι για κάτι τέτοιο, εκτός από γνώσεις, χρειάζεται διάθεση για προσφορά
στον τόπο» τονίζει στέλεχος του πρώην ΥΕΝ.
Από την πλευρά του, ο Μιχάλης Λάμπρος Γενικός Διευθυντής της MAJESTIC INTERNATIONAL CRUISES INC και
Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας
επισημαίνει:
«Όλοι μας ζούμε σε έναν εφιάλτη τις τελευταίες δύο ημέρες μετά τα εντελώς απρόσμενα αποτελέσματα των εκλογών της 6ης Μαίου 2012.
Αναγνωρίζουμε το γεγονός ότι η χώρα περνά μια δύσκολη και κρίσιμη
περίοδο η οποία δυστυχώς οδηγεί σε αδιέξοδα όταν υπάρχει ακυβερνησία.
Όλοι οι τομείς και οι δραστηριότητες της αγοράς υποφέρουν και αν δεν
δοθεί κάποια άμεση λύση σε ένα βιώσιμο κυβερνητικό σχήμα πιθανόν να
βρεθούμε ξανά στα πρόθυρα οικονομικής κατάρρευσης.
Αυτό όμως που θα επηρεάσει εντελώς αρνητικά την επιβατηγό ναυτιλία και
ιδιαίτερα την ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα στο μέσο της τουριστικής
σεζόν αν δεν υπάρξει σταθερή κυβέρνηση, είναι κάτι που προβάλει σαν
αξεπέραστο πρόβλημα» και προσθέτει:
« Η ακτοπλοΐα βρίσκεται στο χείλος της καταστροφής, κάτι που θα σημάνει
την απομόνωση των νησιών μας και την αδυναμία εξυπηρέτησης των χιλιάδων
τουριστών επισκεπτών κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
Είναι γνωστό ότι η πολιτική αστάθεια αποθαρρύνει και διώχνει τους
τουρίστες από τη χώρα. Όταν βλέπουν οι τουρίστες την σημερινή πολιτική
κατάσταση στη χώρα μας σε συνδυασμό και με τις απογοητευτικές εικόνες
του παρελθόντος από τις βίαιες κοινωνικές συγκρούσεις λογικό είναι να
τηρούν στάση αναμονής και να παγώνουν τις οποιεσδήποτε κρατήσεις.
Εάν δεν υπάρξει σύντομα Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας με άμεση
επανασύσταση του παλιού υπουργείου, ποιος θα πάρει τις πρωτοβουλίες για
να εφαρμόσει τις αποφάσεις της διακομματικής επιτροπής που λήφθησαν πριν
από τις εκλογές για την χάραξη των μέτρων σωτηρίας που έπρεπε να είχαν
ληφθεί για την ακτοπλοΐα από χθες.
Ποιος επίσης θα πάρει πρωτοβουλίες για την λύση των προβλημάτων των
άγονων γραμμών και για την επιδότησή τους καθώς και για την ελάφρυνση
του λειτουργικού κόστους των ακτοπλοϊκών πλοίων;»
Όμως και η κρουαζιέρα θα αντιμετωπίσει προβλήματα:
«Τώρα σε ό,τι αφορά την κρουαζιέρα, παρά το γεγονός ότι λίγες ημέρες
πριν από τις εκλογές της 6ης Μαΐου ψηφίστηκε η οριστική άρση του
καμποτάζ, εν τούτοις υπάρχουν εκατοντάδες άλλα θέματα που πρέπει να
αντιμετωπιστούν και να επιλυθούν άμεσα μόνο με την παρουσία υπεύθυνου
υπουργού.
Ποιος θα κάνει τις επαφές με τις ξένες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων που
πρόκειται να χρησιμοποιήσουν τον Πειραιά και τα Ελληνικά λιμάνια ως
αφετήριους και τερματικούς προορισμούς;
Ποιος θα πάρει θέση για την επίλυση των προβλημάτων που απασχολούν την
αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων, την λήψη μέτρων για την ασφάλεια
επιβατών και πληρωμάτων, και όλες τις άλλες διαδικασίες που συνδέονται
με την ομαλή και απρόσκοπτη προσέγγιση των κρουαζιεροπλοίων στα Ελληνικά
λιμάνια;» και καταλήγει:
«Χρειαζόμαστε άμεσα μια στιβαρή και σοβαρή κυβέρνηση εθνικής σωτηρίας
που θα κρίνει τα προβλήματα με νηφαλιότητα και πέρα κομματικών
τοποθετήσεων.
Το μάθημα που έδωσε ο Ελληνικός λαός στα πολιτικά κόμματα στις 6 Μαΐου
είναι υπεραρκετό κατά την άποψή μου για να νουθετήσει τους πολιτικούς
αρχηγούς και να βάλουν όλοι νερό στο κρασί τους για να πάει επιτέλους
αυτή η ταλαίπωρη χώρα μπροστά και για να μην βουλιάξει ολοκληρωτικά η
επιβατηγός ναυτιλία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου