27 Μαρτίου 2010

Πρόβα τζενεράλε στο Zenith για απελευθέρωση της κρουαζιέρας...


ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗ: Θέμα «σκληρών» διαπραγματεύσεων ανάμεσα στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, τους υπεύθυνους του κρουαζιερόπλοιου «Zenith» με σημαία Μάλτας, που αναμένεται να ξεκινήσει τη Μεγ. Δευτέρα 29 Μαρτίου 2010 κρουαζιέρες από Πειραιά, και το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, έχει γίνει η σύνθεση του πληρώματος και με Ελληνες ναυτικούς. Το πλοίο που έχει κοινοτική σημαία, έχει δικαίωμα σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία να μην υποχρεούται να προσλάβει Ελληνες ναυτικούς. Από την άλλη πλευρά, η ΠΝΟ ζητεί τη στελέχωση του πλοίου και με Ελληνες ναυτικούς, από τη στιγμή που υπάρχουν άνεργοι ναυτεργάτες.

Ειδικότερα, σε ανακοίνωσή της η Ντονόμις Ναυτιλιακές και Τουριστικές Εργασίες ΕΠΕ, που πρακτορεύει στη χώρα μας το πλοίο, επισημαίνει: «Σύμφωνα με την ισχύουσα κοινοτική νομοθεσία και έπειτα από γραπτή επιβεβαίωση του υπουργείου, ότι τα κοινοτικής σημαίας κρουαζιερόπλοια μπορούν να εκτελούν τους πλόες Πειραιά - Πειραιά, η πλοιοκτήτρια εταιρεία Pullmantur Cruises ισπανικών συμφερόντων (που προσφάτως εξαγοράστηκε από τη Royal Caribbean/Celebrity Cruises) προχώρησε στο προγραμματισμό των συγκεκριμένων κρουαζιέρων», και προσθέτει:

«Παρ' όλα αυτά και παρά το σχετικό νόμο που δεν δεσμεύει την πλοιοκτήτρια εταιρεία να προσλαμβάνει Ελληνες ναυτικούς, αλλά να ακολουθεί τη σύνθεση που ορίζει το κράτος σημαίας, λάβαμε φαξ από την ΠΝΟ που ζητεί τη στελέχωση του συγκεκριμένου πλοίου και με Ελληνες ναυτεργάτες.

Στην ουσία, όπως μας ανακοινώθηκε έπειτα από συνάντησή μας με την ΠΝΟ, η τελευταία πρόκειται να προβεί σε εκτεταμένες κινητοποιήσεις σε περίπτωση άρνησης, κάτι το οποίο κρίνεται ως παράλογο και αντιδεοντολογικό. Είναι επίσης άξιο να αναφερθεί ότι το group της Royal Caribbean, στο οποίο όπως προαναφέραμε ανήκει η Pullmantur Cruises, σήμερα απασχολεί περίπου 1.100 Ελληνες ναυτικούς, χωρίς να υποχρεούται από κανέναν κανονισμό».

Η εταιρεία καταλήγει στην ανακοίνωσή της, επισημαίνοντας ότι έχει έρθει ήδη σε επικοινωνία και έχει ζητήσει την παρέμβαση του υπουργείου, καθώς και της διοίκησης του ΟΛΠ [OLPr.AT] , ώστε να αποφευχθούν τυχόν επεισόδια κατά την άφιξη και αναχώρηση του πλοίου και την από/επιβίβαση των 1.500 Ευρωπαίων επιβατών».

Η ΠΝΟ

Ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, Γιάννης Χαλάς, σε δηλώσεις του στη «Ν», επεσήμανε:

«Παρότι ισχύει από την Ευρωπαϊκή Ενωση ότι η νομοθεσία της σημαίας είναι αυτή που λαμβάνεται υπόψη για τη σύνθεση, εμείς δεν μπορούμε να έχουμε ανέργους ναυτικούς και να μην κοιτάμε πώς θα τους βρούμε εργασία.

Η νομοθεσία της σημαίας δεν απαγορεύει να υπάρχουν ναυτικοί της Ε.Ε.», και προσέθεσε: «Θα ήταν παράλογο αν εμείς σαν εκπρόσωποι των Ελλήνων ναυτεργατών δεν είχαμε ως βασικό στόχο μας να καταπολεμήσουμε την ανεργία που υπάρχει στην ελληνική ναυτεργατική οικογένεια. Ας επιλέξουν στο πλήρωμα και από τους δικούς μας. Δεν είπαμε να είναι όλοι Ελληνες, αλλά ένα ποσοστό».

Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

1 σχόλιο:

andromedios είπε...

Ο.Ε.Α. ΠΡΟΣ Ο.Υ.Κ. ΚΑΙ ΛΟΚΑΤΖΗΔΕΣ

http://ellhnkaichaos.blogspot.com/2010/03/blog-post_28.html