24 Δεκεμβρίου 2013

22 Δεκεμβρίου 2013

Αλγερία: Εκπαίδευση για το νέο πλοίο αμφιβίων επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Ναυτικού της Ιταλίας, μέρος του πληρώματος του υπό ναυπήγηση πλοίου αποβατικών επιχειρήσεων που έχει προμηθευτεί η Αλγερία από την Ιταλία αφίχθη στον ναύσταθμο της La Spezia ώστε να αρχίσει την εκπαίδευση που οργανώνεται από την κατασκευάστρια Fincantieri. 

Το προσωπικό του Ναυτικού της Αλγερίας ανέρχεται σε 45 άτομα και θα προστεθεί στα 87 άτομα που από τον περασμένο Σεπτέμβριο βρίσκονται στην Ιταλία για τον ίδιο λόγο. Η εκπαίδευση παρέχεται στο πλαίσιο σύμβασης συνεργασίας που έχουν συνάψει το 2011 η Orizzonte Sistemi Navali (ως κύριος ανάδοχος της σύμβασης που ανέθεσε το Ναυτικό της Αλγερίας) και το Ναυτικό της Ιταλίας με σκοπό την υποστήριξη της ιταλικής βιομηχανίας στην προώθηση των εξαγωγών.


Η εκπαίδευση διεξάγεται στην πρόσφατα κατασκευασθείσα εκπαιδευτική ακαδημία της Fincantieri, η οποία κατασκευάστηκε στο γενικότερο πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ του Ναυτικού της Ιταλίας και της εθνικής βιομηχανίας.
Σημειώνεται, ότι το εκτοπίσματος 8.800 τόνων πλοίο αμφιβίων επιχειρήσεων που την παρούσα περίοδο βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο ναυπήγησης στα ναυπηγεία της Fincantieri στη Riva Trigoso καθελκύστηκε στις 14 Δεκεμβρίου. Αποτελεί παραλλαγή των αποβατικών δεξαμενοπλοίων (LPD: Landing Platform Dock) τύπου «San Giorgio» που τρεις μονάδες του (το ITS «San Giusto» εικονίζεται στη συνημμένη φωτογραφία) βρίσκονται σε υπηρεσία με το Ναυτικό της Ιταλίας.

Το νέο πλοίο, που σε αλγερινή υπηρεσία χαρακτηρίζεται ως «Bâtiment de Débarquement et de Soutien Logistique (BDSL)» θα λάβει την ονομασία «Kalaat Algeria Beni Abbes» και θα αποτελέσει τη ναυαρχίδα του στόλου της βορειοαφρικανικής χώρας, και θα έχει τη δυνατότητα ενδιαίτησης 590 άτομα εκ των οποίων τα 153 αποτελούν το πλήρωμα

πηγή

19 Δεκεμβρίου 2013

Ερχεται στο Αιγαίο για ασκήσεις με το ΠΝ το ρωσικό πυρηνικό καταδρομικό "Μέγας Πέτρος".


To ισχυρότερο πολεμικό πλοίο όλων των ρωσικών Στόλων και ένα από τα πλέον βαριά εξοπλισμένα πλοία που ναυπηγήθηκαν ποτέ, το "Μέγας Πέτρος" κλάσης Kirov έρχεται στο Αιγαίο για ασκήσεις, οι οποίες θα απλωθούν μέχρι το Καστελόριζο, την Κύπρο και την θαλάσσια περιοχή μεταξύ της Κύπρου και της Συρίας.

Στο πλαίσιο αυτών των ασκήσεων θα πραγματοποιηθούν ασκήσεις και με το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.

Θα πραγματοποιήσουν συντονισμένες ανθυποβρυχιακές ασκήσεις με ένα - τουλάχιστον - ρωσικό υποβρύχιο που επίσης θα πλεύσει στην περιοχή.

Πρόκειται για μία κάθετη αναβάθμιση της ρωσικής ναυτικής παρουσίας στο Αιγαίο, την στιγμή που αναμένεται και η άφιξη του αεροπλανοφόρου "Ναύαρχος Κουζνέτσοφ" το οποίο διέκοψε το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του για να έρθει από τον Βόρειο Ωκεανό στην Μεσόγειο, μια απόφαση που ελήφθη στο αποκορύφωμα της συριακής κρίσης. 

«Το βαρύ πυρηνοκίνητο καταδρομικό  " Peter the Great" και το αποβατικό του Στόλου της Βαλτικής , "Alexander Shabalin που αποτελούν μέρος της μοίρας Μεσογείου  του ρωσικού Ναυτικού θα πραγματοποιήσουν  κοινή  ναυτική άσκηση  στο Αιγαίο και την Αντολική Μεσόγειο θάλασσα», δήλωσε την Τετάρτη ο εκπρόσωπος του Βορείου Στόλου ( NF ) αντιπλοίαρχος  Vadim Serga. 

«Σήμερα , το πλήρωμα του πυρηνοκίνητου καταδρομικού (TARKR) "Peter the Great " και το  μεγάλο αποβατικό πλοίο του Στόλου της Βαλτικής , "Alexander Shabalin" που ανήκουν στην ομάδα των πλοίων Μεσογείου θα ξεκινήσουν τις απαιτούμενες  δοκιμές όλων των συστημάτων των πλοίων με παράλληλη  εκτέλεση των συνηθισμένων εργασιών επι αυτών.

Τα πλοία αυτά σε λίγες ημέρες θα υλοποιήσουν  μια σειρά από ναυτικές ασκήσεις στα νερά των θαλασσών του Αιγαίου και της Μεσογείου», δήλωσε ο Ρώσος αντιπλοίαρχος. Τα πληρώματα θα πραγματοποιήσουν κοινά γυμνάσια, όπως ασκήσεις SAR με ταυτόχρονη χρήση  των ελικοπτέρων Ka - 27 , που σταθμεύουν στο καταδρομικό "Μέγας Πέτρος", δήλωσε ο Σέργκα.  

«Η συνολική ομάδα των ρωσικών πλοίων στη Μεσόγειο, διαθέτει πάνω από  δέκα ναυτικές  μονάδες που αντιπροσωπεύονται από διαφορετικούς τύπους πολεμικών πλοίων, όπως πυραυλοφόρα  καταδρομικά, περιπολικά και σκάφη  υποστήριξης» κατέληξε ο εκπρόσωπος του Βόρειου Στόλου.

Σύντομα τα ρωσικά πλοία θα μπορούν να ελλιμενίζονται σε ελληνικά λιμάνια για την παροχή υπηρεσιών υποστήριξης, ανεφοδιασμού κλπ, όπως προβλέπει η πρόσφατη συμφωνία Σοϊγκού-Αβραμόπουλου... 

Κirov: Η πυρηνοκίνητη κλάση «αστακός» του ρωσικού Ναυτικού 

Η κλάση θωρηκτών Kirov είναι η μεγαλύτερη κλάση σκαφών που υπηρετούν στο ρωσικό Ναυτικό σήμερα. Το μήκος του σκάφους ανέρχεται στα 252 μέτρα, πλάτος 28,5 μέτρα και βύθισμα 9,1 μέτρα ενώ  το πλήρες εκτόπισμα είναι 28.000 τόνοι.  Η πρόωση του σκάφους είναι συνδυασμός αντιδραστήρων και ατμοστρόβιλων CONAS (Combined nuclear and steam) και απαρτίζεται από δύο πυρηνικούς αντιδραστήρες ΚΝ-3 και δύο ατμοστροβίλους GT3A-688.

Το σύστημα αυτό πρόωσης δίνει στο σκάφος μέγιστη ταχύτητα 32 κόμβων και εμβέλεια αποστολής 2000 χλμ. στους 30 κόμβους με συνδυασμό CONAS ή απεριόριστη με τους δύο ΚΝ-3 και ταχύτητα 20 κόμβων. Το σκάφος διαθέτει δύο κύρια ραντάρ έρευνας 3D τα Voskhod MR-800 και Fregat MR-710, 2 ραντάρ ναυτιλίας Palm, και δύο σόναρ (ένα στο σκάφος και ένα συρόμενο). 

Ο οπλισμός του κάτι παραπάνω από εντυπωσιακός:
Διαθέτει 20 πυραύλους κατά στόχων επιφανείας P-700 Granit (SS-N-19 Shipwreck), 14 βλήματα SS-N-14 για ανθυποβρυχιακές αποστολές, 96 (στο σκάφος Pyotr Velikhy 48)  αντιαεροπορικά βλήματα S-300F (SA-N-6 Grumble), 128 βλήματα 9K95 Tor (SA-N-9 Gauntlet) για άμυνα σημείου, και 44 πυραυ΄λους OSA-MA (SA-N-4 Gecko για μικρότερες αποστάσεις. Υπάρχει ακόμη ένα διπλό πυροβόλο AK-130 τρων 130 χλστ. και μέχρι και 6 ΑΚ-630 εξάκανα των 30 χλστ. και τέλος 6 αντιπυραυλικλα συστήματα  6 × CADS-N-1 Kashtan. 



Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr 

18 Δεκεμβρίου 2013

Διορθώσεις στους Ναυτικούς Χάρτες των πλοίων.

Η διόρθωση που κάνουμε στους χάρτες που έχουμε στο πλοίο είναι αφενός μεν μια πολύ σημαντική δουλειά και αφετέρου είναι η βασική δουλειά (μαζί με το πλάνο ταξιδίου) του navigational Officer.
 
Υπάρχουν όμως και διορθώσεις οι οποίες αφορούν και τους άλλους ανθυποπλοιάρχους τις οποίες θα αναφέρουμε πάρα κάτω. Εννοείται ότι δεν θα πρέπει να ξέρει την διαδικασία της διορθώσεις των χαρτών μόνο ο ανθυποπλοίαρχος που είναι υπεύθυνος για αυτούς, αλλά θα πρέπει και οι υπόλοιποι στην γέφυρα να το γνωρίζουν αυτό.  Τις διορθώσεις που θα σας που θα σας πω θα τις αναφέρω στα Αγγλικά γιατί έτσι θα τις συναντάτε μέσα στα καράβια.

Διορθώσεις χαρτών:

Weekly Notices to Mariners:
Εκδίδονται σε εβδομαδιαία βάση και αν δεν έχετε ηλεκτρονικό σύστημα για την παραλαβή τους εν πλω, θα σας έρχονται στα λιμάνια ταχυδρομικώς. Περιλαμβάνει ένα βιβλιαράκι με τις διορθώσεις για τους χάρτες, tracing papers, τις νέες εκδόσεις χαρτών και χάρτες οι οποίοι δεν ισχύουν (cancel). 

Το βιβλιαράκι με τις διορθώσεις για τους χάρτες δεν περιλαμβάνει μόνο διορθώσεις και καινούριες εκδόσεις των χαρτών αλλά, μεταξύ αυτών έχει και κάποιες ακόμα διορθώσεις οι οποίες είναι: οι temporary and preliminary notices (επίσης για τους χάρτες), Admiralty sailing directions(για τα βιβλία Admiralty sailing directions) , Admiralty list of lights(για τα βιβλία Admiralty list of lights) και τα radio signals (για τα βιβλία radio signals). Ο χρόνος ξεκινά με την διόρθωση 1 (σαν ‘’εβδομάδα’’ θα το αναφέρετε).

Cumulative List of Notices to mariners:
Είναι βιβλίο το οποίο εκδίδεται δύο φορές τον χρόνο ( Ιανουάριο και Ιούλιο) και περιέχει συνολικά τις διορθώσεις που έχει ο κάθε χάρτης τα δύο τελευταία χρόνια. Δίπλα σε κάθε νούμερο χάρτη αναφέρει και το νούμερο τις διόρθωσης που θα πρέπει να έχει γίνει. Με το βιβλίο αυτό θα μπορούμε να ελέγξουμε αν οι χάρτες μας έχουν τις διορθώσεις που πρέπει.

Annual Summary of Notices to Mariners: 
Είναι ένα βιβλίο το οποίο εκδίδεται κάθε χρόνο και το οποίο αναφέρει αναλυτικά όλες τις temporary και permanent διορθώσεις του προηγούμενου χρόνου. Με το βιβλίο αυτό θα ξέρετε ποιες temporary και permanent διορθώσεις θα πρέπει να ‘’περαστούν’’ μέσα στους χάρτες. Να σημειώσω εδώ ότι αν ένα καράβι διαθέτει ηλεκτρονικό σύστημα για τις διορθώσεις, το βιβλίο αυτό δεν σας είναι χρήσιμο γιατί μπορείτε να τις βλέπετε στον υπολογιστή. Το αναφέρω αυτό γιατί αρκετές εταιρείες, που χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό σύστημα, δεν έχουν πλέον φακέλους στους οποίους να κρατάνε τις temporary και permanent διορθώσεις.

 
Chart correction software and computer ( Chart Co):
Είναι το ηλεκτρονικό σύστημα που – πλέον – πολλές οι εταιρείες χρησιμοποιούν. Είναι ένα σύστημα που λαμβάνεις εν πλω όλες τις διορθώσεις που προαναφέραμε και η ευκολίες και δυνατότητες που προσφέρει είναι τεράστιες. 

Με το σύστημα αυτό δεν χρειάζεται να περιμένεις κάποιο λιμάνι για να πάρεις τις διορθώσεις, που πολλές φορές έφταναν και 10 αλλά και παραπάνω εβδομάδες (ανάλογα με την διάρκεια του ταξιδιού) στα λιμάνια.

Μπορούμε να λαμβάνουμε τις διορθώσεις σε εβδομαδιαία βάση όπου και να είμαστε, και το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να τις εκτυπώσουμε. 

Οποιαδήποτε στιγμή, ο ανθυποπλοίαρχος μπορεί να ελέγξει αν οι χάρτες είναι επαρκώς διορθωμένοι. Είναι ένα σύστημα στο οποίο οι πιθανότητες του λάθους είναι πολύ μικρές, σε σχέση με το αν τις παραλάβεις συσσωρευμένες στο λιμάνι.

Navarea Warnings:
Είναι διορθώσεις οι οποίες χωρίζονται σε 16 περιοχές (NAV AREAS) Και μπορούμε να τις λάβουμε από τα MF/HF και από το INMARSAT.

Navtex Warnings:
Είναι διορθώσεις που λαμβάνουμε από το NAVTEX τις οποίες εκπέμπουν σταθμοί και οι οποίες αφορούν περιοχές κοντά σε ακτές. Οι σταθμοί αυτοί έχουν περιορισμένη εμβέλεια αλλά και συγκεκριμένες περιοχές για τις οποίες αναφέρονται. Οι διορθώσεις αυτές μπορούν να αφορούν προγνώσεις καιρού, οδηγίες για την ναυσιπλοΐα όπως και σήματα κινδύνου.


e-Nautilia.gr

16 Δεκεμβρίου 2013

Τι κάνουμε σε περίπτωση Θανάτου στο πλοίο;

Ο θάνατος μέσα στο πλοίο είναι μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης και όλοι μας ευχόμαστε να μην μας τύχει ποτέ. Σε περίπτωση όμως που έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα ατυχές γεγονός σαν αυτό, το πλήρωμα και ο πλοίαρχος θα πρέπει να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα που αναφέρονται μέσα στον διεθνές ιατρικό οδηγό για πλοία ή να ακολουθήσει τις συμβουλές των γιατρών (medico). Ο πλοίαρχος θα πρέπει αμέσως να ειδοποιήσει και να ενημερώσει την εταιρία.

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει λεπτομερώς να καταγραφούν κάποιες λεπτομέρειες ως αποδεικτικά στοιχεία όπως: 

- Ημερομηνία, ώρα και τόπος όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος.
- Αν ο θάνατος οφείλεται σε ατύχημα, τότε θα πρέπει να καταγραφεί η τοποθεσία και η ώρα κατά την στιγμή του ατυχήματος.
- Καταγραφή των ωρών εργασίας του αποβιώσαντος.
- Λεπτομέρειες σχετικά με την κατάσταση του σώματος.
- Πλήρης δήλωση αυτόπτη μάρτυρα που αντιλήφθηκε το συμβάν.
- Λεπτομέρειες του τύπου της ιατρικής περίθαλψης που δόθηκε, από τον αξιωματικό που ήταν υπεύθυνος. 

- Στοιχεία του αξιωματικού που έδωσε την ιατρική περίθαλψη.
- Αν είναι δυνατόν λεπτομέρειες για την αιτία θανάτου (δηλητηρίαση, θάνατος από εξοπλισμό, κάρδια κ.τ.λ. ).
- Φωτογραφίες από το σημείο που βρέθηκε νεκρός η έγινε το ατύχημα που ήταν η αιτία θανάτου.
- Λεπτομέρειες από την τηλεϊατρική βοήθεια, αν πραγματοποιήθηκε.
- Οποιαδήποτε άλλη λεπτομέρεια ζητηθεί από την εταιρία.


Αν ο θάνατος είναι στο λιμάνι τότε ο πλοίαρχος, θα πρέπει να ειδοποίησει τον πράκτορα, τους τοπικούς φορείς, το ιατρικό προσωπικό και τα ενδιαφερόμενα πρόσωπα του P & I club. Ο πράκτορας θα ενημερώσει τον πλοίαρχο για την διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθηθεί σύμφωνα με τους νόμους της χώρας την οποία βρίσκονται.

Αν ο θάνατος λάβει χώρα εν πλω τότε θα ακολουθηθεί η διαδικασία όπως αυτή προβλέπεται από την πολιτική της εταιρείας. Θα πρέπει το σώμα να τοποθετηθεί στην ψύξη μέχρι το πλοίο να καταφθάσει στο λιμάνι. Επίσης θα πρέπει να ειδοποιηθεί ο πράκτορας του επόμενου λιμανιού όσο το δυνατόν γρηγορότερο ώστε να ενημερώσει τις τοπικές αρχές, το προξενείο του κράτους, την σημαία του κράτους, καθώς κ το P & I club. 

Όλες οι λεπτομέρειες και η διαδικασία που ακολουθήθηκε θα πρέπει να καταγράφει στο επίσημο ημερολόγιο του πλοίου.

Σημειώστε ότι αυτό είναι μόνο μια γενική επισκόπηση της πρακτικής που ακολουθείται σε αυτές τις περιπτώσεις, η πλήρης διαδικασίες / κατευθυντήριες γραμμές που πρέπει να ακολουθούνται σε περίπτωση θανάτου επί των πλοίων θα ποικίλλει ανάλογα με τις πολιτικές της εταιρείας και τους νόμους της χώρας στην οποία επήλθε ο θάνατος.

πηγή

15 Δεκεμβρίου 2013

ΑΣΤΡΑΠΗ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ (βιντεο)



το βιντεο είναι από τον χρήστη Alexandro Alexandroy

ΑΣΤΡΑΠΗ. Άσκηση του ΠΝ με 10 Μποφόρ στο Αιγαίο!

Με δύναμη ανέμου από 8 έως και 10 –τοπικά- μποφόρ η Διοίκηση Φρεγατών (ΔΦΓ) του ΠΝ με τέσσερις φρεγάτες τύπου “S” εκτέλεσε στο νοτιοδυτικό Αιγαίο (Μυρτώο Πέλαγος) με τη συμμετοχή όχι μόνο φρεγατών αλλά λοιπών σκαφών όπως Πλοία Γενικής Υποστηρίξεως, υποβρυχίων, ελικοπτέρων αλλά προσωπικού της ΔΥΚ, την άσκηση «Αστραπή 6/13».

Τα σκάφη της ΔΦΓ χωρίζονται σε 2 ανεξάρτητες Μοίρες Φρεγατών τις ΜΦ/Γ1 και 2, οι οποίες διαθέτουν από 6 και εφτά σκάφη αντίστοιχα. Πιο συγκεκριμένα στην ΜΦ/Γ 1 ανήκουν οι Φρεγάτες: «Έλλη» (S) F-450, «Ύδρα» (ΜΕΚΟ) F-452, «Σαλαμίς» (ΜΕΚΟ) F-455, «Αδρίας» (S) F-459, «Κουντουριώτης (S) F-462, και η «Θεμιστοκλής» (S) F-465.

Στην MΦ/Γ 2 ανήκουν τα σκάφη: «Λήμνος» (S) F-451, «Σπέτσαι» (ΜΕΚΟ) F-453, «Ψαρά» (ΜΕΚΟ) F-454, «Αιγαίον» (S) F-460, «Ναβαρίνο» (S) F-461, «Κανάρης» (S) F-464, «Νικηφόρος Φωκάς» (S) F-466.

Η επιχειρησιακή ετοιμότητα των φρεγατών του Στόλου είναι ένα απόλυτα κρίσιμης σημασίας ζήτημα καθώς μαζί με την ΠΑ, είναι ένα από τα δύο Όπλα των Ενόπλων Δυνάμεων, μέσω των οποίων είναι δυνατή η «προβολή ισχύος», μια συγκεκριμένη κίνηση με σαφή γεωστρατηγική κατεύθυνση. 

Βέβαια, τα πλοία δεν μπορούν να κρύψουν πλέον την ηλικία τους. Δεν είναι αυτό που λέμε "σύγχρονες" μονάδες.

Μόνο το γεγονός ότι κυβερνώνται από Έλληνες ναυτικούς και ότι ο αντίπαλος έχει καθυστερήσει το ναυπηγικό του πρόγραμμα προκειμένου το σύνολο των μονάδων του πλέον να το ναυπηγεί ο ίδιος, όσο πολύπλοκο και να είναι το εγχείρημα, επιτρέπει ακόμα στα πλοία να βρίσκονται σε υπηρεσία.

Στο θεμα όμως της α/α άμυνας ειδικά οι "S" βρίσκονται πίσω με τους αρχαίους Sea Sparrow RΙΜ-7Μ. Πάντως κάποιες μονάδες από τις "S" θα εξοπλιστούν σύντομα με α/α βλήματα ESSM και αυτό σε ποιοτικό επίπεδο είναι πολύ σημαντικό έστω και αν ο περιορισμένος αριθμός (μόλις οκτώ βλήματα) δεν επιτρέπει παρατεταμένες επιχειρήσεις αεροπορικής απαγόρευσης.

Και η κατάσταση θα επιδεινωθεί ακόμα περισσότερο την επόμενη πενταετία.
Η προβολή ισχύος δεν είναι μια τυχαία κατάσταση ισχύος, αντίθετα κινείται σε συγκεκριμένο πλαίσιο άσκησης πίεσης ή αποτροπής τετελεσμένων από τον γεωστρατηγικό αντίπαλο ή ανταγωνιστή έτσι ώστε ο τελευταίος να αντιληφθεί  ότι οποιαδήποτε επιθετική του κίνηση θα του κοστίσει. Με πλοία που διαθέτουν οπλισμό της δεκαετίας του '70 αυτό δεν συμβαίνει...

Ανάλογης σημασίας όμως με τις Φρεγάτες είναι και τα Πλοία Γενικής Υποστήριξης καθώς μέσω αυτών πραγματοποιείται ο συνεχής ανεφοδιασμός των σκαφών του Στόλου, παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα σε αυτά να επιχειρούν 24΄’ωρες το 24ωρο και μακριά από τις βάσεις τους.

Τα τρία σκάφη γενικής υποστήριξης που και αυτά ανήκουν στην ΔΦΓ είναι τα ΠΓΥ «Αλιάκμων», ΠΓΥ «Αξιός» και το ΠΓΥ «Προμηθεύς» (Α174). Από τα τρία αυτά σκάφη μόνο το   «Προμηθεύς» έχει την ικανότητα να υποστηρίξει μια δύναμη του Στόλου μακριά από το Αιγαίο, καθώς είναι το νεότερο και μεγαλύτερο σκάφος από τα τρία και μπορεί να πλαισιώσει τη δύναμη τόσο από άποψη ταχύτητας, όσο και λοιπών δυνατοτήτων.

Το ΠΝ μέσα από  τις ασκήσεις τύπου «ΑΣΤΡΑΠΗ» μαζί με τις ασκήσεις «Ορμή» της διοίκησης Ταχέων Σκαφών, «Βροντή» της διοίκησης Κανονιοφόρων και «Αιγιαλός» της διοίκησης Αμφιβίων Δυνάμεων ουσιαστικά αποδεικνύει ότι παρά τις τεράστιες μειώσεις που έχει ο αμυντικός προϋπολογισμός συνεχίζει να αποδεικνύει τη μαχητική του ισχύ στο Αιγαίο και αν χρειαστεί ακόμη και πιο μακριά. 

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

14 Δεκεμβρίου 2013

Πρώτη φορά εξαιρούνται οι σπουδαστές του ΚΕΣΕΝ από την οικονομική ενίσχυση.

Επιστολή προς τον υπουργό ναυτιλίας και Αιγαίου έστειλε η πανελλήνια ναυτική ομοσπονδία με θέμα την ΜΗ χορήγηση της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης για τους σπουδαστές του ΚΕΣΕΝ. 

ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΝΕΡΓΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΣΤΙΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ 2013 

Κύριε Υπουργέ,
Στη συνέχεια του άνω σχετικού εγγράφου μας, το οποίο και σας επισυνάπτουμε, εκδόθηκε η με αριθμό πρωτ. 15703/ 5-12-2013 Εγκύκλιος του ΟΙΚΟΥ ΝΑΥΤΟΥ, (αναρτητέα στο διαδίκτυο), με την οποία αντί να επεκταθεί η καταβολή της έκτακτης αυτής οικονομικής ενισχύσεως, λόγω της δυσμενέστατης σε σχέση με τα προηγούμενα έτη επικρατούσης καταστάσεως στον ευρύτερο κοινωνικό χώρο και όλως ιδιαίτερα στους μαστιζόμενους από την ανεργία και ανέχεια Έλληνες Ναυτικούς, για πρώτη φορά ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ, χωρίς καμία αιτιολογία, και οι Ναυτικοί που φοιτούν στο Κέντρο Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού (ΚΕΣΕΝ) και στη Σχολή Θαλαμηπόλων κατά την περίοδο καταβολής της οικονομικής ενίσχυσης, για αναβαθμιση του διπλώματός τους και οι σπουδαστές των Ειδικών Τμημάτων υποψηφίων Πλοιάρχων – Κυβερνητών και Μηχανικών Γ” τάξεως Εμπορικού Ναυτικού και βεβαίως εξακολουθεί να συνεχίζεται και η αδικία να εξαιρούνται και οι σπουδαστές Α.Ε.Ν (γιατί δεν έχουν 24 μήνες θαλάσσια υπηρεσία).

Κύριε Υπουργέ,
Καταγγέλλουμε και πάλι την κατά άνω άδικη, αντικοινωνική και αντεργατική ρύθμιση του ΟΙΚΟΥ ΝΑΥΤΟΥ και σας καλούμε όπως στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων Σας δώσετε τις κατάλληλες οδηγίες και εντολές προκειμένου να δοθεί η κατά τα άνω έκτακτη Οικονομική Ενίσχυση και στις παραπάνω «εξαιρούμενες κατηγορίες».

Γιάννης Χάλας, Γενικός γραμματέας ΠΝΟ

πηγή

9 Δεκεμβρίου 2013

Ετοιμάζεται το μεγαλύτερο πλοίο του κόσμου!!!

Το θεόρατο «Empire State Building των θαλασσών» είναι η απόλυτη ενσάρκωση της κατασκευής μεγάλης κλίμακας.

Με μήκος μεγαλύτερο από το ύψος του εμβληματικού νεοϋρκέζικου ουρανοξύστη Empire State Building, βάρος μεγαλύτερο από 600.000 τόνους και σχεδιασμένο να αντέχει τυφώνες κατηγορίας 5, το τελευταίο απόκτημα της Shell είναι η απόλυτη ενσάρκωση της κατασκευής μεγάλης κλίμακας.

Το λένε «Prelude» και είναι μια πλωτή πλατφόρμα επεξεργασίας υγροποιημένου φυσικού αερίου (FLNG), η οποία αυτή τη βδομάδα δικαίωσε τις προσδοκίες των μηχανικών της κάνοντας την πρώτη βόλτα της στα ανοιχτά του ναυπηγείου που την κατασκευάζει στη Νότια Κορέα.

Παρά το γεγονός ότι είναι ακόμα σε στάδιο παραγωγής (μόνο ο τεράστιος κόκκινος σκελετός βγήκε από το ναυπηγείο), παραμένει εντυπωσιακότατη. Υπεύθυνο για το «τέρας» των θαλασσών είναι μάλιστα το ναυπηγείο της Samsung Heavy Industries.

Με μήκος 488 μέτρων, το «Prelude» είναι μεγαλύτερο σε μήκος απ' ό,τι σε ύψος οι περισσότεροι ουρανοξύστες του πλανήτη, απ' όπου βέβαια και προέρχεται το παρατσούκλι του «Empire State Building των θαλασσών»!

Μόλις ολοκληρωθεί η κατασκευή του, το «Prelude» θα κατευθυνθεί νότια, στις βόρειες ακτές της Αυστραλίας, όπου αναμένεται να λειτουργήσει για μια περίοδο 25 ετών, εξάγοντας φυσικό αέριο από τα θαλάσσια κοιτάσματα της Αυστραλίας.

Μόλις το «Prelude» εγκαταλείψει το ναυπηγείο της Samsung το 2017, θα εκθρονίσει το «Emma Maersk» από την κορυφή του μεγαλύτερου πλοίου του κόσμου, παρά το γεγονός ότι το να το αποκαλεί κανείς «πλοίο» δεν είναι ολότελα ακριβές, καθώς πρόκειται για πλωτό εργοστάσιο εξαγωγής, επεξεργασίας και αποθήκευσης φυσικού αερίου, με δυνατότητες διύλισης 3,9 εκατομμυρίων τόνων τον χρόνο και μεταφόρτωσής τους σε μικρότερα πλοία, που θα το μεταφέρουν στην επικράτεια της Αυστραλίας. 

Οι τρεις μηχανές των 6.700 αλόγων θα το κινήσουν με μαεστρία στους ωκεανούς, στο ταξίδι του ως τις αυστραλιανές ακτές, όπου θα αγκυροβολήσει μόνιμα, αντέχοντας τη μανία της Φύσης και το μένος των θαλασσών.

Η Shell δεν έχει αποκαλύψει πόσο θα στοιχίσει το «Prelude», αλλά αναλυτές της αγοράς δήλωσαν στο Reuters ότι το κόστος κατασκευής του θα κυμανθεί μεταξύ 10,8-12,6 δισ. δολαρίων. Όσο για τη Shell, δεν φαίνεται ικανοποιημένη με τις διαστάσεις-ρεκόρ του σκάφους και δουλεύει ήδη σε μια ακόμα μεγαλύτερη πλατφόρμα! 

πηγή

7 Δεκεμβρίου 2013

Η ελληνική ναυτοσύνη δοκιμάζεται.... (βίντεο)



Πρόκειται για το Blue Star Ithaki που βρίσκεται ανάμεσα στο στενό της Μυκόνου και της Τήνου (πάνω από τα Χουλάκια), την Τετάρτη 04/12/2013. 

Φουρτουνιασμένη θάλασσα και το πλοίο “χάνεται” στα κύματα.  Το βίντεο είναι από το cyclades24.gr

6 Δεκεμβρίου 2013

Εορτή του Αγίου Νικολάου προστάτη του ΠΝ τους Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος.

Σήμερα γιορτάζει ο Άγιος Νικόλαος, ο κατ εξοχήν προστάτης των ναυτικών μας ,του πολεμικού ναυτικού και του λιμενικού σώματος. 

Μέσα στον δύσκολο και διαρκή αγώνα του θαλασσινού με τα στοιχεία της φύσεως , ο Έλληνας ναυτικός ένιωσε την ανάγκη για προστασία από κάποια ανώτερη δύναμη,η οποία μέσω της βαθιάς του πίστης εκφράστηκε στην θεία μορφή του Αγίου Νικολάου. Γι αυτό κι η εικόνα του Αγίου Νικολάου συντροφεύει τις γέφυρες όλων των εμπορικών πλοίων σε ώρες γαλήνης και φουρτούνας.

Σήμερα το Πολεμικό ναυτικό εκτός από τον προστάτη της τιμά και την χρυσή επέτειο των νικηφόρων ναυμαχιών των Βαλκανικών πολέμων που διεξήχθησαν τον χειμώνα του 1912-1913 με προεξέχουσα μορφή τον ναύαρχο Παύλο Κουντουριώτη.

Η 6η Δεκεμβρίου γιορτάζεται σε πολλές πόλεις της Ελλάδος με ιδιαίτερη λαμπρότητα. Ιδιαίτερα στην Σύρο ο εορτασμός του Αγίου Νικολάου είναι ένα πολύ ξεχωριστό γεγονός που αξίζει κάποιος να το ζήσει από κοντά.

πηγή

Σύμφωνα με το  Γενικό Επιτελείο Ναυτικού στο πλαίσιο του εορτασμού του προστάτη των Ναυτικών Αγίου Νικολάου, η Φ/Γ ΥΔΡΑ, το ΤΠΚ ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ και το Υ/Β ΠΟΝΤΟΣ θα καταπλεύσουν από πρωινές ώρες της Παρασκευής 6ης Δεκεμβρίου έως τις απογευματινές ώρες της Κυριακής 8ης  Δεκεμβρίου 2013, στο λιμένα του Πειραιά, όπου θα παραβάλουν στα κρηπιδώματα 12 και 13 (Εκθεσιακό Κέντρο ΟΛΠ), προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία στο κοινό να τα επισκεφθεί.

Οι ώρες του επισκεπτηρίου έχουν ως ακολούθως:

* Παρασκευή 06 Δεκεμβρίου, από 15:00 έως 18:00
* Σάββατο 07 Δεκεμβρίου, από 10:00 έως 18:00
* Κυριακή 08 Δεκεμβρίου, από 10:00 έως 18:00

πηγή

Το ΤΡΙΗΡΗΣ εύχεται σε όλους τους ναυτικούς μας ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ και καλές θάλασσες.

3 Δεκεμβρίου 2013

Η φρεγάτα ΥΔΡΑ σώζει ναυαγούς ανοικτά της Μονεμβασιάς...

Επιχείρηση διάσωσης μέσα στη νύχτα από το ΠΝ δύο ατόμων που βρέθηκαν σε θύελλα ανοιχτά της Μονεμβασιάς, καθώς είχαν αποπλέυσει με την θαλαμηγό τους για το Πόρτο Χέλι!

Παρά τις περικοπές, οι άνδρες και οι γυναίκες των ΕΔ, βρίσκονται πάντα δίπλα στους Έλληνες πολίτες, πιστοί στο καθήκον και σώζωντας ανθρώπινες ζωές που ο διαλυμένος κρατικός μηχανισμός αδυνατεί να βοηθήσει. Τα στελέχη των 800 ευρώ που τους έχουν στερήσει το δικαίωμα να ζουν αξιοπρεπώς αυτοί και οι οικογένειές τους, είναι αμέσως διαθέσιμα να ρισκάρουν τις ζωές τους σε πραγματικά, αντίξοες συνθήκες, μη αναλογιζόμενα το κόστος το οποίο μπορεί να είναι η ίδια τους η ζωή.

Σε χρόνο ρεκόρ το πλήρωμα της φρεγάτας ΥΔΡΑ ανακλήθηκε μέσα στη νύχτα και απεπλευσε από το Ναύσταθμο με προορισμό τη θαλάσσια περιοχή της Μονεμβασιάς, όπου θαλαμηγός η οποία είχε αποπλεύσει για Πόρτο Χέλι ήταν σε κίνδυνο. Στην παράτολμη επιχείρηση συμμετείχαν και δύο ελικόπτερα του ΠΝ.

Όπως ήταν φυσικό οι δυο επιβαίνοντες στη θαλαμηγό εξέπεμψαν SOS αφού απέπλευσαν σε μια θάλασσα με ανέμους 10 μποφόρ!

Δόθηκε εντολή στη Φρεγάτα ΥΔΡΑ για άμεσο απόπλου. Η αντίδραση ήταν ακαριαία και η επιχείρηση ολοκληρώθηκε σε εξαιρετικά δύσκολες και επικίνδυνες συνθήκες τα ξημερώματα.

Για άλλη μια φορά αποδείχτηκε η ετοιμότητα του ΠΝ, αλλά και η προσφορά του στους πολίτες σε καιρούς ειρήνης.Υπενθυμίζουμε παρόμοιο γεγονός το οποίο συνέβει στα μέσα Νοεμβρίου με την κανονιοφόρο «Πολεμιστής» όταν στήθηκε γέφυρα σωτηρίας μεταξύ Λέρου και Σάμου για έναν 65χρονο άνδρα που υπέστη ανακοπή καρδιάς.

Τα ξημερώματα εκείνης της ημέρας και υπό άσχημες καιρικές συνθήκες η κανονιοφόρος που βρισκόταν στη Λέρο εκτελώντας περιπολία στο Αιγαίο ενημερώθηκε να προσεγγίσει το νησί για επείγουσα διακομιδή ασθενούς στο νοσοκομείο της Σάμου.

Η αντίδραση του πληρώματος ήταν άμεση. Παρέλαβε τον ασθενή που είχε υποστεί ανακοπή καρδιάς και τον μετέφερε εν ζωή στο Πυθαγόρειο της Σάμου. 

Ευτυχώς που υπάρχουν και οι Ένοπλες Δυνάμεις, αλλιώς οι κάτοικοι των ακριτικών νησιών θα πέθαιναν από την ανυπαρξία της κυβέρνησης. Ούτε αγροτικός γιατρός δεν υπάρχει σε πολλά μικρά νησιά όταν ο υπουργός Υγείας Α. Γεωργιάδης δηλώνει με θράσος ότι αυτός θα απολύσει του γιατρούς που περισσεύουν.

Έτσι έρχονται οι ΕΔ με τα κακοπληρωμένα στελέχη τους για να βγάλουν τα "κάστανα από την φουφού", για παραλείψεις του κράτους, για τις οποίες δεν είναι υπέυθυνα, τηρώντας απλά το διάσημο ρητό "τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι" δηλαδή όλους εμάς. 

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr