17 Οκτωβρίου 2010

Κοινό μέτωπο ΟΛΠ με Cosco για διεκδίκηση του Θριάσιου Πεδίου.






Ανοιξε ο δρόμος για να διεκδικήσουν από κοινού ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς και ο κινεζικός όμιλος Cosco το διεθνή διαγωνισμό για την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου σε χώρο 600 στρεμμάτων στο Θριάσιο Πεδίο.

Συγκεκριμένα, στη διάρκεια χθεσινής συνέντευξης Τύπου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ , Γιώργος Ανωμερίτης, απαντώντας σε ερώτηση της «Ν» αναφορικά με τις εξελίξεις του διαγωνισμού της ΓΑΙΟΣΕ για το Θριάσιο Πεδίο, υποστήριξε ότι οι δύο πλευρές (ο ίδιος και ο πρόεδρος του ομίλου Cosco, capt. Wei Jiafou) έχουν συμφωνήσει από τον προηγούμενο Μάιο να συμμετάσχουν σε μια κοινοπραξία στο διαγωνισμό που ήδη τρέχει. «Υπάρχει συμφωνία με την Cosco», ανέφερε ο κ. Ανωμερίτης.



Αναφορικά με τις «δυσκολίες» που έχουν παρουσιαστεί και τις πληροφορίες που υπήρχαν το προηγούμενο διάστημα για δισταγμό της κινεζικής πλευράς να συμμετάσχει στον διαγωνισμό, ο κ. Ανωμερίτης ανέφερε ότι τα θέματα αυτά λύθηκαν.

Οπως τόνισε, πραγματοποιήθηκε μέσα στην εβδομάδα σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, στην οποία ο ΟΛΠ έθεσε τις 12 ερωτήσεις - παρατηρήσεις που εκκρεμούσαν (παρατηρήσεις που αφορούσαν και την Cosco και τον ΟΛΠ) και δόθηκαν οι απαραίτητες εξηγήσεις.

Εκτός από τις 12 παρατηρήσεις, που εκκρεμεί όμως ακόμα η επίσημη απάντησή τους, από πλευράς ΓΑΙΟΣΕ, η Cosco είχε θέσει και θέμα συμμετοχής τραπεζικών ιδρυμάτων στο διαγωνισμό εκτός Ε.Ε., κάτι που έγινε δεκτό ανήμερα της επίσκεψης του Κινέζου πρωθυπουργού στη χώρα.

Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός για το Θριάσιο έχει επαναληφθεί τέσσερις φορές στο παρελθόν και έχει αποτύχει. Σύμφωνα με τον κ. Ανωμερίτη, αυτό συνέβη διότι υπήρξε λαθεμένη στόχευση. Το βάρος στο διαγωνισμό δεν πρέπει να δίνεται στις κατασκευές, αλλά στους χρήστες.

Η επένδυση

Το ύψος της επένδυσης στο Θριάσιο υπολογίζεται ότι θα φτάσει ή και θα ξεπεράσει τα 150 εκατ. ευρώ. Τόσο για την Cosco όσο και για τον ΟΛΠ, που έχουν τη διαχείριση των δύο μεγάλων προβλητών του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της χώρας στο Νέο Ικόνιο, κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική.


Το Εμπορευματικό Κέντρο Θριάσιου Πεδίου (ΕΚΘΠ) αποτελεί κομβικό σημείο της εν γένει προσπάθειας εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του εμπορευματικού έργου, καθώς σε αυτό θα συγκεντρωθεί ο μεγαλύτερος όγκος από τις εμπορευματικές δραστηριότητες της Αττικής, που αποτελούν τη σημαντική πλειονότητα των συνολικών εμπορευματικών δραστηριοτήτων. Θα αποτελέσει το κεντρικό εμπορευματικό σταθμό της Ελλάδας, ενδεχομένως δε και ένα σημαντικό διεθνές εμπορευματικό κέντρο.

Επιπλέον, θα αποτελέσει τμήμα ενός ευρύτερου συγκροτήματος, συνολικού εμβαδού 2.000 στρεμμάτων, που θα περιλαμβάνει εγκαταστάσεις του ΟΣΕ τελωνεία, αποθήκες και πλήθος μεγάλων εταιρειών διαχείρισης και logistics.

Το εμπορευματικό κέντρο θα συνδέεται απευθείας νοτιοανατολικά με το Ικόνιο, τον Πειραιά και την Ελευσίνα. Προς Βορρά θα υπάρχει σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη και προς Δύση με την Πάτρα και τη Μεγαλόπολη. Η οδική πρόσβαση εξασφαλίζεται με την άμεση σύνδεση του ΕΚΘΠ με την Αττική Οδό και τη σύνδεση με την Εθνική Οδό (μέσω της Αττικής Οδού και της Περιφερειακής Λεωφόρου Ασπροπύργου).

Υποθαλάσσια σύνδεση

Ενα απαραίτητο έργο για την πόλη του Πειραιά θα υλοποιήσει ο ΟΛΠ. Πρόκειται για το έργο «Υποθαλάσσια Σύνδεση Πεζών με σήραγγα μεταξύ της Ηετιώνιας Ακτής και της Ακτής Λέοντος». Είναι ένα έργο πνοής, το οποίο θα συνδέει (α) την Πολιτιστική Ακτή Πειραιά με το Συνεδριακό και Εκθεσιακό Κέντρο ΟΛΠ Α.Ε. και (β) το λιμένα κρουαζιερόπλοιων με την Πολιτιστική Ακτή Πειραιά.

Το έργο αφορά στην υποθαλάσσια σύνδεση των δύο περιοχών των οποίων τα κρηπιδώματα απέχουν 188 περίπου μέτρα, στη δεύτερη είσοδο του Κεντρικού Λιμένα Πειραιά.

Επίσης, το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε. ενέκρινε τη δημιουργία του «Πάρκου Φωτοβολταϊκών Συστημάτων Ενέργειας» στο Κεντρικό Λιμάνι του Πειραιά. Το έργο αφορά στην πρώτη φάση εγκατάστασης σε 9 από τα 21 κτήρια του ΟΛΠ Α.Ε., συνολικής ισχύος 1,138 Mwp, και αποτελεί τη μεγαλύτερη περιβαλλοντική παρέμβαση στο Λιμάνι, κόστους 3.749.187 ευρώ.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ

Πηγή: Naftemporiki

Δεν υπάρχουν σχόλια: