26 Δεκεμβρίου 2009

Βρέθηκαν νεκροί οι 3 αγνοούμενοι ναυτικοί μας.


Τα ξημερώματα του Σαββάτου, βρέθηκαν νεκροί οι Έλληνες ναυτικοί του Aegean Wind: Γιώργος Ξυπολιτάκος 23 ετών (ανθυποπλοίαρχος), Γιώργος Καλφαγιάννης 52 ετών (γ΄μηχανικός), Κωνσταντίνος Μουτσινάς, 55 ετών (ηλεκτρολόγος).

Μέσω του ιστολογίου μου εκφράζω τα βαθύτατα συλληπητήριά του στις οικογένειες των ναυτικών μας. Ελπίζω να είναι το τελευταίο θανατηφόρο ατύχημα που πλήττει την μεγάλη ναυτική μας οικογένεια.

ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ ΤΟΥΣ.

25 Δεκεμβρίου 2009

Τραγωδία στον Ατλαντικό ανήμερα τα Χριστούγεννα. Το Ελληνικό πλοίο AEGEAN WIND τυλίχθηκε στις φλόγες.



Αγνοούνται από τα ξημερώματα εννέα ναυτικοί, εκ των οποίων τρεις Έλληνες, μέλη του πληρώματος του ελληνικού φορτηγού πλοίου «Aegean Wind» νηολογίου Πειραιά 8560, στο οποίο εκδηλώθηκε πυρκαγιά, ενώ έπλεε ανοιχτά των ακτών της Βενεζουέλας.

Το πλοίο ήταν έμφορτο με σιδηρομετάλλευμα και 24μελές πλήρωμα, εκ των οποίων οι εννέα Έλληνες ναυτικοί.

Σύμφωνα με το αρχηγείο της Ακτοφυλακής, η πυρκαγιά ξεκίνησε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, από τους χώρους ενδιαίτησης του πληρώματος και πολύ γρήγορα εξαπλώθηκε σε ολόκληρο το πλοίο. Δίπλα στο πλοίο, βρίσκονται δυο παραπλέοντα πλοία και βοηθούν στην κατάσβεση της πυρκαγιάς.

Το «Άντζια Ρίντ», που προορισμό είχε το Χιούστον των Ηνωμένων Πολιτειών, ανήκει στην ελληνική ναυτιλιακή εταιρία «Ατλάντικ Μπαλκάριερ» του Έλληνα εφοπλιστή Γιάννη Κουμάνταρου.

Νεότερες πληροφορίες. Σε εξέλιξη οι έρευνες

Συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό των 9 αγνοούμενων ναυτικών, μελών του πληρώματος του ελληνικού φορτηγού πλοίου «Aegean Wind», στο οποίο εκδηλώθηκε το πρωί πυρκαγιά, ενώ έπλεε 90 ναυτικά μίλια βόρεια των ακτών της Βενεζουέλας.

Οπως ανακοίνωσε η Atlantic Bulk Carriers Management Ltd, διαχειρίστρια του πλοίου, αγνοούνται 9 μέλη του πληρώματος (3 Έλληνες και 6 Φιλιππινέζοι), ενώ υπάρχουν 4 τραυματίες, μάλλον ελαφρά. Το πλήρωμα αποτελείται από 9 Έλληνες και 15 Φιλιππινέζους ναυτικούς.

Η Ομάδα Διαχείρισης Κρίσεων της εταιρείας, προστίθεται στην ανακοίνωση, ενημέρωσε άμεσα όλες τις αρμόδιες αρχές και ζήτησε βοήθεια για την έρευνα και διάσωση των αγνοουμένων και την κατάσβεση της πυρκαγιάς.

Η εταιρεία συνεργάζεται στενά με το Θάλαμο Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος και επικοινωνεί με τις οικογένειες των ναυτικών, ώστε να τους ενημερώνει για την κατάσταση, συμμεριζόμενη την αγωνία τους για τα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Από την πυρκαγιά, δεν αναφέρθηκε ρύπανση, ούτε υπάρχει κίνδυνος για άλλα πλοία, προστίθεται στην ανακοίνωση.

Το «Aegean Wind», που είχε ναυπηγηθεί το 1983 και φέρει την ελληνική σημαία, εκτελούσε ταξίδι από λιμάνι της Βραζιλίας προς το Χιούστον των ΗΠΑ, έμφορτο με 37,733 τόνους σιδηρομετάλλευμα.

Τελευταία Νέα (ωρα 21:22)
Ολοκληρώθηκε στις 19:40 η κατάσβεση της φωτιάς που είχε εκδηλωθεί το πρωί στο ελληνικό φορτηγό πλοίο "Aegean Wind", ενώ αυτό έπλεε 90 ναυτικά μίλια βόρεια των ακτών της Βενεζουέλας. Οι έρευνες για τον εντοπισμό των 9 αγνοούμενων ναυτικών-μελών του πληρώματος του πλοίου, ανάμεσα στους οποίους και τρεις Ελληνες, συνεχίζονται.

Από την πυρκαγιά τραυματίστηκαν ελαφρά 5 άτομα, δύο Ελληνες ναυτικοί, δύο αλλοδαποί και μια Ελληνίδα, δόκιμη αξιωματικός. Ολοι οι τραυματίες μεταφέρθηκαν σε κοντινό νησί, για νοσηλεία.

Στις 5 αύριο τα ξημερώματα αναμένεται να φθάσει στην περιοχή όπου βρίσκεται το "Aegean Wind", ρυμουλκό, προκειμένου να οδηγήσει το φορτηγό πλοίο στο πλησιέστερο λιμάνι.

Εξάλλου, αξιωματικοί της Ακτοφυλακής της Βενεζουέλας μεταβαίνουν στο πλοίο για να ερευνήσουν τα αίτια της πυρκαγιάς.

πηγή ΑΠΕ
από το PressGR.eu

ΣΧΟΛΙΟ
Μεγάλη τραγωδία έπληξε την ναυτιλία μας. Ελπίζουμε να βρεθούν σώοι και αβλαβείς οι αγνοούμενοι Ελληνες και αλλοδαποί ναυτικοί.
Να τονίσουμε ότι μέχρι στιγμής (ώρα 22:00) δεν υπάρχει ακόμα σχετική ανακοίνωση για το συμβάν στο επίσημο site του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (πρώην ΥΕΝ).
Απαράδεκτο!!

24 Δεκεμβρίου 2009

Καλά Χριστούγεννα. Ας στολίσουμε φέτος το ελληνικό καράβι.




Αγαπητοί μου φίλοι, ο καπετάνιος και το πλήρωμα της Τριήρης μας, σας εύχονται ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ και ευτυχισμένα.
Καλα Χριστούγεννα σε όλους και όλες.

Αναπόφευκτα το μυαλό μας τις Αγιες αυτές ημέρες είναι με τους Ελληνες ναυτικούς που υπηρετούν στα πέρατα της οικουμένης, είτε αυτοί ανήκουν στο Εμπορικό


είτε στο Πολεμικό μας ναυτικό.


Ο γεννημένος Χριστός να τους έχει πάντα καλά.

23 Δεκεμβρίου 2009

Έργα ύψους 1 δισ. ευρώ περιλαμβάνει το νέο αναθεωρημένο πρόγραμμα επενδύσεων 2010-2014 του ΟΛΠ Α.Ε.



Έργα ύψους 1 δισ. ευρώ περιλαμβάνει το νέο αναθεωρημένο πρόγραμμα επενδύσεων 2010-2014 του ΟΛΠ Α.Ε., το οποίο κατατέθηκε από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργο Ανωμερίτη στο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού και εγκρίθηκε στη συνεδρίαση που πραγαμτοποιήθηκε στης 21/12/09.

Από τα έργα αυτά, 874,7 εκατ. ευρώ αφορούν έργα τεχνικά επεξεργασμένα και χρονοπρογραμματισμένα, ενώ 10 από αυτά βρίσκονται στο στάδιο της σύνταξης των τελικών μελετών.

Όπως τόνισε στο Δ.Σ. ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ κ. Γιώργος Ανωμερίτης: "Ο ΟΛΠ είναι για τον Πειραιά και την ευρύτερη περιοχή ο σημαντικότερος δημοσίου συμφέροντος αναπτυξιακός οργανισμός, οι αποφάσεις του οποίου επηρεάζουν επιχειρηματικά και κοινωνικά χιλιάδες πολίτες, αλλά και την ανάπτυξη της χώρας όσον αφορά τους τομείς της ναυτιλίας και των θαλάσσιων μεταφορών. Ο Πειραιάς με αφορμή τους ολυμπιακούς αγώνες είδε το λιμάνι του να μετεξελίσσεται σε ένα σύγχρονο λιμάνι εξυπηρέτησης και φιλοξενίας. Δυστυχώς πολλά από τα τότε προγραμματισμένα έργα δεν υλοποιήθηκαν με εξαίρεση τα έργα στο ΣΕΜΠΟ, το οποίο και παραχωρήθηκε σε τρίτη εταιρία.


Το λιμάνι του Πειραιά οφείλει να είναι μεγάλο και ανταγωνιστικό. Οι λιμενικές πολιτικές στον χώρο των διεθνών θαλάσσιων μεταφορών και του τουρισμού μέσα στα νέα διεθνή και περιφερειακά πλαίσια οφείλουν πέρα από την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας να συμβάλουν στην κοινωνική συνοχή και τη βιώσιμη και ολοκληρωμένη ανάπτυξη της χώρας. Στον χώρο της κρουαζιέρας οφείλει να γίνει ο ΟΛΠ το σημαντικότερο λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου. Στον χώρο της ακτοπλοΐας οφείλει να γίνει ένα λιμάνι σύγχρονης εξυπηρέτησης για τους επιβάτες, τους τουρίστες και τις ακτοπλοϊκές εταιρίες. Στον χώρο των εμπορευματοκιβωτίων οφείλει να ξαναλειτουργήσει στο νέο δικό του χώρο ανταγωνιστικά. Όλες του οι χρήσεις, με κοινωνικό πρόσωπο, οφείλουν να γίνουν κερδοφόρες και παροχής υπηρεσιών υψηλής ποιότητας. Στο λιμάνι πρέπει να ακουμπήσουν, ο ναυτιλιακός και εμπορικός κόσμος των επιχειρήσεων, οι πολίτες, οι χρήστες, οι κάτοικοι της πόλης. Όλα τα νέα μεγάλα έργα θα συζητηθούν με την Αυτοδιοίκηση και τους Φορείς, ώστε συνδυαστικά και με τα λοιπά έργα ανάπλασης του Πειραιά, να οδηγηθούμε στον Πειραιά και το Λιμάνι του 21ου αιώνα."

Πηγή ΗΜΕΡΗΣΙΑ

14 Δεκεμβρίου 2009

Ιαπωνία και Ελλάδα κατακτούν τις δύο πρώτες θέσεις στην διακίνηση των εμπορευμάτων δια θαλάσσης.



Πρωταγωνιστικό ρόλο στην διακίνηση των εμπορευμάτων δια θαλάσσης κατέχουν η Ελλάδα και η Ιαπωνία, σύμφωνα με έρευνα του Economist.

Πάνω από το 80% των εμπορευμάτων στον κόσμο διακινούνται με πλοία, με την Ελλάδα και την Ιαπωνία να είναι οι δύο χώρες οι εμπορικοί στόλοι των οποίων, μεταφέρουν το 30% των φορτίων σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης.

Παρόλα αυτά, τα πλοία των δύο κρατών είθισται να μην υψώνουν την σημαία της χώρας τους, επιλέγοντας την ένταξη τους σε νηολόγια άλλων κρατών.

Οι ιαπωνικές ναυτιλιακές εταιρείες προτιμούν την σημαία του Παναμά, οι ελληνικών συμφερόντων εταιρείες προτιμούν να υψώνουν στα πλοία τους, τις σημαίες της Μάλτας και της Κύπρου.


Η Γερμανία που καταλαμβάνει την τρίτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη μετά την Ελλάδα και την Ιαπωνία, προτιμά -σύμφωνα με την έρευνα του Economist- την σημαία της Λιβερίας.

Μόλις δεκαπέντε χώρες ελέγχουν το 80% της παγκόσμιας εμπορικής ναυτιλίας. Η χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου σημείωσε αύξηση το 2008 της τάξης του 6%. Εξαιτίας του γεγονότος ότι οι παραγγελίες για καινούργια πλοία πραγματοποιήθηκαν προτού ξεσπάσει η διεθνής κρίση.

Πηγή capital.gr

Σχόλιο
Αν και η Ιαπωνία είναι πρώτη στην διακίνηση των εμπορευμάτων, η Ελλάδα θα είχε κατακτήσει την θέση αυτή εαν οι πλοιοκτήτες δεν σκέφτονταν μόνο το οικονομικό τους συμφέρον και
επέλεγαν την ένταξη των πλοίων τους σε νηολόγια υπό Ελληνική σημαία.

8 Δεκεμβρίου 2009

ΑΠΟ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΟΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥ 2.

Ήταν ανήμερα Χριστουγέννων!
-Κώστα θα παμε για τηλέφωνο; Με ρώτησε ο Παναγιώτης ο δεύτερος καθώς έβγαινε από το μηχανοστάσιο τελειώνοντας την 4-8.
-Παναγιώτη αφού ξέρεις.... ότι δεν έχω να πάρω κανέναν τηλέφωνο, του απάντησα. Αλλά θα έρθω για παρέα, να ρίξω κι ένα γράμμα για την μάνα μου.
Ήμασταν Mauritius, ένα νησί του Ινδικού ωκεανού, τροπικό με πολύ ωραίες παράλιες, που τελευταία έχει γίνει προορισμός για διακοπές πολλών Ευρωπαίων.
Τηλέφωνο τότε παίρναμε από τα post office των διαφόρων λιμανιών, και εκεί δίναμε και τα γράμματα. Γι ΄αυτό όποιος από το πλήρωμα πήγαινε πρώτος, ενημέρωνε του υπόλοιπους για το που είναι, πόσα παίρνει το ταξί, πόση ώρα είναι η διαδρομή και ποσά δολάρια κοστίζει το τηλεφώνημα το λεπτό.

Συνάντησα τον Παναγιώτη μετά από κάνα εικοσάλεπτο στο ντοκο, βρήκαμε ένα ταξί, ο θεός να το έκανε ταξί, διότι ήταν μια σακαράκα του 60, και μετά από τα απαραίτητα παζάρια ξεκινήσαμε την πορεία μας για το post office κάτω από καταρρακτώδη βροχή. Το post office ήταν τρία τέταρτα δρόμος με αυτοκίνητο, διότι ήταν έξω από την πόλη μέσα σε μια μικρή ζούγκλα.
Μετά από μισή ώρα διαδρομής περίπου, και καθώς περνούσαμε από έναν χωματόδρομο, πέφτουμε σε μια λακκούβα που δεν φαινόταν από τα νερά, και σπάει το αριστερό ψαλίδι. Κατεβήκαμε βρίζοντας που παραλίγο να είχαμε γίνει μακαρίτες, αλλά και ανακουφισμένοι που τελικά δεν πάθαμε ούτε γρατσουνιά. Αναγκαστήκαμε λοιπόν να προχωρήσουμε με τα πόδια μέσα στη λάσπες και κάτω από αυτήν την βροχή που σταματημό δεν είχε.

Ο Παναγιώτης ήταν πρόσχαρος άνθρωπος, πάντα με το καλαμπούρι και το γέλιο. Έτσι και σε αυτήν την φάση το γέλιο πήγαινε σύννεφο που είχαμε γίνει μούσκεμα και γεμάτοι λάσπες. Ευτυχώς για μας μετά από κάμποση ώρα πέρασαν δυο μάγειροι με άλλο ταξί και πήραν και μας.
Με το που φθάσαμε και είδαμε τον κόσμο που περίμενε για να τηλεφωνήσει, μας κόπηκε κάθε διάθεση για γέλιο και αστεία. Γύρω στα σαράντα άτομα διάφορων εθνικοτήτων, σχημάτιζαν μια ουρά που έφθανε μέχρι έξω, και περίμεναν για να εξυπηρετηθούν από δυο θαλάμους.

- Κώστα εγώ δεν μπορώ να φύγω διότι πρέπει να μιλήσω με την Χριστίνα, γιορτάζει κιόλας! Στο Durban περνούμε πετρέλαια και δεν θα μπορέσω να βγω. Εσύ αν θέλεις κοπάνα την.
- Ρε Παναγιώτη, τόση βροχή φάγαμε .Μαζί ήρθαμε και μαζί θα φύγουμε, το απάντησα κοφτά χωρίς να του αφήσω περιθώρια να επιμείνει.
Μετά από τρεις ώρες αναμονής, ο Παναγιώτης μπήκε σε έναν απ τους δυο θαλάμους. Στο τζάμι υπήρχε κακογραμμένα με μαρκαδόρο ο αριθμός 2.
Μέσα στον θάλαμο υπήρχε ένα λευκό τηλέφωνο χωρίς καντράν. Σήκωνες το ακουστικό, μιλούσες με μια κοπέλα, της έδινες τον αριθμό που ήθελες να καλέσεις και περίμενες για να συνδεθείς. Σε αυτό το σημείο της αναμονής, η καρδιά κτυπούσε με τριακόσιους παλμούς το λεπτό.

Μόλις τρία λεπτά αργότερα από την ώρα που είχε μπει, ο Παναγιώτης βγήκε από το θάλαμο.
- Παμε να φύγουμε ρε Κώστα, μου είπε με φωνή που ίσα ίσα ακούστηκε.
Κατάλαβα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά αλλά δε ρώτησα τίποτα. Βγήκαμε έξω, βρήκαμε ένα ταξί και χωρίς καμία κουβέντα φύγαμε για το βαπόρι. Στην διαδρομή δεν ανταλλάξαμε λέξη, τον έβλεπα να κοιτάει στο πουθενά μέσα από το παράθυρο και να αναστενάζει. Μόλις φτάσαμε, πληρώσαμε τον ταξιτζή, μπήκαμε στο πλοίο και πέσαμε πάνω στον Πρώτο.
- Που στο διάολο έχετε παει όλοι σήμερα, άρχισε να φωνάζει κατακόκκινος απ΄ τα νεύρα του. Δέκα ώρες ψάχνω τον Πρωτοδευτερο, τον υδραυλικό .....κανένας πουθενά ! Βαρέσαμε διάλυση! Βαλε μια φόρμα και κατέβα κάτω, γιατί έσπασε μια σωλήνα στις ηλεκτρομηχανές, είπε, και μας προσπέρασε προχωρώντας προς την καμπίνα του, συνεχίζοντας τα καντήλια, και σκουπίζοντας τα χέρια του με ένα στουπί!

- Ο Παναγιώτης δεν είπε κουβέντα, με κοίταξε με μια μάτια που έβγαζε σπίθες, προχώρησε δυο πόρτες πιο πέρα που ήταν η καμπίνα του, άνοιξε την πόρτα και είπε : - Κωστή σε ευχαριστώ που περίμενες διότι αν δεν ήσουν εσύ, δεν ξέρω αν θα έπαιρνα ταξί η ελέφαντα για να γυρίσω!
- Έλα ρε σιγά ... αλλά είσαι καλά, γιατί σε βλέπω χάλια, τι έγινε ;
- Ρε ‘συ δεν ήταν η Χριστίνα σπίτι! μου είπε και η φωνή του έσπασε, καθώς έπιανε μια μπλε φόρμα από την κρεμάστρα να την φορέσει, για να κατεβεί στο μηχανοστάσιο.

Στο Durban με χίλια ζόρια μπόρεσε να βγει και να πάρει τηλέφωνο.
- Καλά Παναγιώτη, ένα τηλέφωνο δεν μπόρεσες να με πάρεις, να μου πεις ένα χρόνια πολλά τα Χριστούγεννα; ήταν οι πρώτες λέξεις της Χριστίνας γεμάτες πίκρα και παράπονο .
- Σε πήρα, σε πήρα ρε Χριστίνα, αλλά δεν απαντούσε κανείς ! που ήσουν; είπε.. προσπαθώντας να μαλακώσει την φωνή του, αλλά και να μην ξηλώσει το τηλέφωνο .
- Δυο λεπτά πετάχτηκα μέχρι την πλατεία να δοκιμάσει ο Νίκος το ποδήλατο που του αγόρασε ο πατέρας μου, Παναγιώτη, εκείνη την ώρα πήρες; Που να το ξέρω, και ξέσπασε σε λυγμούς .
Τον Παναγιώτη τον συνάντησα το βράδυ στην καμπίνα του μετά την βάρδια του. Η πόρτα ανοικτή, ένα μπουκάλι ουίσκι στο γραφείο του και ένα μονοφωνικό μαγνητόφωνο που κουβαλούσε στα μπάρκα, να παίζει Διονυσίου .
- Κωνσταντίνε, αυτό είναι το τελευταίο μου μπάρκο. Δεν μπορώ άλλο αυτήν την κατάσταση , μου είπε, χωρίς να μπορέσω να καταλάβω αν χαιρόταν η αν λυπόταν για την απόφαση του .

Πριν μερικά χρόνια, ερχόμενος από το εξωτερικό, μπαίνω σε ένα ταξί στο αεροδρόμιο, και κάθομαι στο πίσω καθισμα.
- Νέο Φάληρο, του λεω προσπαθώντας να ενεργοποιήσω το κινητό μου !
- Ρε Κώστα! μου λεει ο οδηγός .
Ήταν ο φίλος μου ο Παναγιώτης, ο δεύτερος μηχανικός. Πράγματι ήταν τότε το τελευταίο του μπάρκο. Βγήκε αγόρασε μισό ταξί και έγινε στεριανός .
- Οικογένεια και βαπόρια μου είπε, είναι δύσκολος συνδυασμός. Και εγώ δεν το άντεξα !

Πηγή Ναυτιλία

6 Δεκεμβρίου 2009

Εορτασμός του προστάτη του Πολεμικού μας Ναυτικού Αγίου Νικολάου.



Σε διάφορα λιμάνια της χώρας καταπλέουν πλοία του Πολεμικού Ναυτικου στο πλαίσιο του εορτασμού του Προστάτη του Αγίου Νικολάου και της επετείου των νικηφόρων ναυμαχιών Έλλης και Λήμνου κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών Πολέμων (1912-1913).

Συγκεκριμένα: Από σημερα έως και τη Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου, η πυραυλάκατος «Υποπλοίαρχος Ρουσσέν», η κανονιοφόρος «Νικηφόρος» και το υποβρύχιο «Αμφιτρίτη», στο λιμάνι του Πειραιά.

Από τις απογευματινές ώρες του Σαββάτου 5 Δεκεμβρίου έως βραδινές Κυριακής 6 Δεκεμβρίου 2009 η κανονιοφόρος «Ελευθερία» στο λιμένα της Αλεξανδρούπολης, πυραυλάκατος «Σημαιοφόρος Σταράκης» στην Ερμούπολη της Σύρου, το ναρκαλιευτικό «Πλειάς» στο Γαλαξίδι και το παράκτιο περιπολικό «Κελευστής Στάμου» στο λιμένα των Οινουσσών.

πηγή Greek National Pride

Το Γαλλικό αεροπλανοφόρο Charles-de-Gaulle στα ελληνικά νερά.


Η Γαλλική Πρεσβεία ανακοινώνει:
Το γαλλικό αεροπλανοφόρο « Charles-de-Gaulle » κατέπλευσε στον όρμο του Φαλήρου στις 3 Δεκεμβρίου. Στη συνέχεια αναχώρησε με κατεύθυνση προς τη Σούδα της Κρήτης όπου θα βρίσκεται μέχρι τις 8 Δεκεμβρίου.

Το αεροπλανοφόρο « Charles-de-Gaulle » και ο σχηματισμός μαχητικών αεροσκαφών και πλοίων που το συνοδεύουν, βρίσκονται στην Ελλάδα για κοινές ασκήσεις με την Ελληνική Αεροπορία και το Ναυτικό.

Επωφελούμενο από την εκπαίδευση που διεξήγαγε από κοινού με τις ελληνικές φρεγάτες, τα ελληνικά υποβρύχια και αεροσκάφη, στις 3 Δεκεμβρίου το αεροπλανοφόρο « Charles-de-Gaulle » είχε την ευκαιρία να επιδείξει την τεχνογνωσία του ενώπιον των Ελλήνων αξιωματικών της Αεροπορίας και του Ναυτικού καθώς και ενώπιον των πολιτικών και των στρατιωτικών Αρχών, κοντά στην Αθήνα. Η παρουσίαση αυτή έδωσε την ευκαιρία στους Γάλλους στρατιωτικούς να μοιραστούν με τους Έλληνες ομολόγους τους την επιχειρησιακή τους εμπειρία.


Το απόγευμα, έλαβε χώρα μια συνέντευξη τύπου με τη συμμετοχή του αρχιπλοίαρχου Kerignard, επικεφαλής του σχηματισμού πλοίων και αεροσκαφών και του πλοιάρχου Rolland, κυβερνήτη του πλοίου καθώς και του πρέσβη της Γαλλίας στην Ελλάδα, κ. Christophe Farnaud την οποία παρακολούθησε μεγάλος αριθμός δημοσιογράφων του γραπτού και οπτικοακουστικού τύπου.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου, ο Πρέσβης της Γαλλίας δήλωσε ότι "Οταν μιλάμε για συνεργασία και για ελληνογαλλική συμμαχία, είναι σημαντικό να δώσουμε περιεχόμενο σε αυτή τη συμμαχία. Εκτός των άλλων, η συμμαχία έγκειται στη διοργάνωση κοινών ασκήσεων που είναι σημαντικές για εμάς καθώς είναι η πρώτη αποστολή εκτός Γαλλίας που πραγματοποιεί το Charles-de-Gaulle. Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό το ότι έρχεται να συνεργαστεί εδώ, μαζί με τους συμμάχους του. ΄Ενα πλοίο στρατηγικής σημασίας όπως το Charles-de-Gaulle χρειάζεται να ελέγχει τις ικανότητές το. Τη διαδικασία αυτή την αναπτύσσει με τους πιστότερους συμμάχους του, όπως είναι η Ελλάδα, ειδικά με την Ελλάδα. Επιπλέον η επίσκεψη αυτή έχει πραγματικά πολιτική αξία διότι, από τότε που υπάρχει το ναυτικό, όταν μετακινείται ένα πλοίο ενός πολεμικού ναυτικού προς μια χώρα, πρόκειται για συνειδητή επιλογή και βούληση επιβεβαίωσης της εμπιστοσύνης καθώς και για δήλωση της παρουσίας μιας χώρας. Αυτό είναι το μήνυμα που θέλησε να στείλει η Γαλλία με την αποστολή του Charles-de-Gaulle στην Ελλάδα, μαζί με ολόκληρο το σχηματισμό των πλοίων και αεροσκαφών που το συνοδεύουν. Το Charles-de-Gaulle είναι μοναδικό στην Ευρώπη. Καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα δεν διαθέτει αυτή τη στιγμή πλοίο με τις ικανότητες του Charles-de-Gaulle".

Στη δεξίωση που ακολούθησε, παρευρέθησαν πολλές προσωπικότητες από τον πολιτικό και στρατιωτικό χώρο καθώς και μέλη της γαλλικής παροικίας στην Ελλάδα.

FOX2MAGAZINE
από το Greek National Pride

1 Δεκεμβρίου 2009

Οι Έλληνες ναυτικοί αντιμέτωποι με τους πειρατές.

Τελευταία νέα για την πειρατεία σε ελληνόκτητα πλοία.

Είδηση 1η.

Η φρεγάτα "Αδρίας" κοντά στο υπό πειρατεία ελληνικό τάνκερ.

Στα χέρια των εννέα ενόπλων Σομαλών πειρατών παραμένει το ελληνικό δεξαμενόπλοιο «Μaran Centaurus», που κατελήφθη προχθές στη θαλάσσια περιοχή 760 μίλια από τις ακτές της Σομαλίας.

Κοντά του από χθες περίπου στις 12 το μεσημέρι βρίσκεται η φρεγάτα «Αδρίας» του Πολεμικού Ναυτικού, που παρακολουθεί διακριτικά τα καταληφθέντα τάνκερ.

Το ελληνικό πλοίο έπλεε έμφορτο με 275.000 τόνους αργό πετρέλαιο, ανατολικά των ακτών της Σομαλίας, όταν κατελήφθη από τους πειρατές.

Είχε αποπλεύσει από το Κουβέιτ και είχε προορισμό τον Κόλπο του Μεξικού. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία του πλοίου ενημερώθηκε από το απόγευμα της Κυριακής πως το πλήρωμα, εννέα Ελληνες (μεταξύ των οποίων και δύο δόκιμοι ναυτικοί) και οι υπόλοιποι, ένας Ρουμάνος, δύο Ουκρανοί και 16 Φιλιππινέζοι είναι καλά στην υγεία τους, γεγονός που επιβεβαιώθηκε και χθες.

Ο διευθυντής της εταιρείας «Κristen Νavigation», κ. Χατζηγρηγόρης, ερωτηθείς από το «Εθνος», απάντησε πως όλα τα όργανα του πλοίου βρίσκονται σε λειτουργία, ενώ μας διαβεβαίωσε κατηγορηματικά πως και οι 28 ναυτικοί είναι καλά.

Ο ίδιος μας εξήγησε πως όταν δέχτηκε το πλοίο την πειρατική επίθεση, βρισκόταν πολύ μακριά από τις ακτές, στον ωκεανό, και απαιτούνταν 2,5 μέρες ακόμα, για να πλησιάσει τις ακτές της Σομαλίας.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού, Γεώργιος Βλάχος, εξέφρασε την αγωνία όλων των ναυτικών για τους Ελληνες αλλά και τους αλλοδαπούς συναδέλφους τους στο δεξαμενόπλοιο «Μaran Centaurus», για να προσθέσει:

«Οι Ελληνες ναυτικοί, οι οποίοι θαλασσοδέρνονται για να ζήσουν τις οικογένειές τους, αλλά και όλοι οι ξένοι συνάδελφοί μας κινδυνεύουν, γιατί τελικά δεν χτυπιέται το κακό στη ρίζα του και δεν τους σέβεται κανείς. Δεν είναι κομάντος οι ναυτικοί, για να αντιμετωπίζουν πάντα αποτελεσματικά τους ένοπλους πειρατές. Εκτιμώ πως πλέον από σήμερα θα αρχίσει η διευθέτηση της υπόθεσης με πιθανή επικοινωνία των πειρατών με την εταιρεία. Ευχόμαστε δύναμη και κουράγιο στους συναδέλφους μας. Τους σκεφτόμαστε συνεχώς και αγωνιούμε. Ελπίζουμε πως όλα θα λήξουν γρήγορα και θα απελευθερωθούν». Το δεξαμενόπλοιο είναι το πρώτο με ελληνική σημαία, που καταλαμβάνεται από πειρατές και το όγδοο ελληνόκτητο.

Είδηση 2η.

Απετράπη πειρατεία σε ελληνικό πλοίο.

Με τη ρίψη νερού και φωτοβολίδων κατάφεραν οι οκτώ Ελληνες και οι 16 αλλοδαποί συνάδελφοί τους, μέλη πληρώματος του υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιου «Σίκινος» που έπλεε 550 ν.μ. Ν.Α. του Ομάν, να αποτρέψουν την πειρατεία των ενόπλων που επέβαιναν σε ταχύπλοο εξωλέμβιο σκάφος και οι οποίοι, σύμφωνα με το Λιμενικό, άνοιξαν πυρ εναντίον τους.

Η πειρατική επίθεση εξελίχθηκε τα ξημερώματα της Τρίτης, όταν δίπλα στο ελληνικό τάνκερ, που έχει νηολόγιο Πειραιά 10752 και είχε αποπλεύσει απο το Σουδάν για την Κίνα, "πλεύρισε" ταχύπλοο σκάφος με ενόπλους που άνοιξαν πυρ.

Ομως ο Ελληνας πλοίαρχος φαίνεται ότι ήταν προετοιμασμένος, αφού μέλη του πληρώματος άρχισαν να εκτοξεύουν με μάνικες νερό αλλά και φωτοβολίδες, με αποτέλεσμα οι ένοπλοι πειρατές να αποχωρήσουν.

Σύμφωνα με το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος το ελληνικό δεξαμενόπλοιο που ανήκει στην ναυτιλιακή εταιρία «Κυκλάδες Μαριτάϊμ», με έδρα τον Πειραιά, συνεχίζει κανονικά το ταξίδι του, ενώ όλοι οι ναυτικοί του είναι καλά στην υγεία τους.

Πηγή ΕΘΝΟΣ