14 Δεκεμβρίου 2009

Ιαπωνία και Ελλάδα κατακτούν τις δύο πρώτες θέσεις στην διακίνηση των εμπορευμάτων δια θαλάσσης.



Πρωταγωνιστικό ρόλο στην διακίνηση των εμπορευμάτων δια θαλάσσης κατέχουν η Ελλάδα και η Ιαπωνία, σύμφωνα με έρευνα του Economist.

Πάνω από το 80% των εμπορευμάτων στον κόσμο διακινούνται με πλοία, με την Ελλάδα και την Ιαπωνία να είναι οι δύο χώρες οι εμπορικοί στόλοι των οποίων, μεταφέρουν το 30% των φορτίων σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης.

Παρόλα αυτά, τα πλοία των δύο κρατών είθισται να μην υψώνουν την σημαία της χώρας τους, επιλέγοντας την ένταξη τους σε νηολόγια άλλων κρατών.

Οι ιαπωνικές ναυτιλιακές εταιρείες προτιμούν την σημαία του Παναμά, οι ελληνικών συμφερόντων εταιρείες προτιμούν να υψώνουν στα πλοία τους, τις σημαίες της Μάλτας και της Κύπρου.


Η Γερμανία που καταλαμβάνει την τρίτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη μετά την Ελλάδα και την Ιαπωνία, προτιμά -σύμφωνα με την έρευνα του Economist- την σημαία της Λιβερίας.

Μόλις δεκαπέντε χώρες ελέγχουν το 80% της παγκόσμιας εμπορικής ναυτιλίας. Η χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου σημείωσε αύξηση το 2008 της τάξης του 6%. Εξαιτίας του γεγονότος ότι οι παραγγελίες για καινούργια πλοία πραγματοποιήθηκαν προτού ξεσπάσει η διεθνής κρίση.

Πηγή capital.gr

Σχόλιο
Αν και η Ιαπωνία είναι πρώτη στην διακίνηση των εμπορευμάτων, η Ελλάδα θα είχε κατακτήσει την θέση αυτή εαν οι πλοιοκτήτες δεν σκέφτονταν μόνο το οικονομικό τους συμφέρον και
επέλεγαν την ένταξη των πλοίων τους σε νηολόγια υπό Ελληνική σημαία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: