27 Ιουλίου 2012

Διαφάνεια, εκπαίδευση και όχι γραφειοκρατία θέλει η ελληνική ναυτιλία.

Τι ζήτησαν στη συνάντηση με τον κ. Μουσουρούλη οι εκπρόσωποι της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
 
Του Νικου Μπαρδουνια

Η αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας, η ανταγωνιστικότητα του εθνικού νηολογίου και η περισσότερη διαφάνεια στο αναπτυξιακό θεσμικό πλαίσιο, που θα αποτελέσει τον «συνδετικό κρίκο» για ακόμη μεγαλύτερη διασύνδεση της ναυτιλίας με την εθνική οικονομία, αποτέλεσαν ορισμένα από τα θέματα που συζήτησαν χθες ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης με τους εκπροσώπους της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ).
Στη συνάντηση τα μέλη της διοίκησης της ΕΕΕ εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την επανίδρυση του υπουργείου Ναυτιλίας και την ένταξη σε αυτό του Λιμενικού Σώματος, χαρακτηρίζοντας το υπουργείο «βασικό εργαλείο» υποστήριξης και προώθησης των ελληνικών θέσεων στα διεθνή ναυτιλιακά fora.

Να σημειωθεί ότι ο ελληνικός εφοπλισμός με τοποθετήσεις εκπροσώπων του, σε Ελλάδα και Λονδίνο, έχει δηλώσει έτοιμος να βοηθήσει στις προσπάθειες ανόρθωσης της εθνικής οικονομίας, τονίζοντας όμως ότι για να υπάρχει ουσιαστικό αποτέλεσμα, χρειάζεται να καταπολεμηθεί η γραφειοκρατία και να θεσπισθεί ένα περισσότερο διάφανο πλαίσιο το οποίο θα στηρίζει τις επενδύσεις και θα βοηθάει να παραμένει στη χώρα το μεγαλύτερο μέρος του ναυτιλιακού συναλλάγματος που εισρέει. Υπενθυμίζεται ότι την περίοδο 2000-2011 εισέρρευσαν στην Ελλάδα περισσότερα από 155 δισ. ευρώ από τις δραστηριότητες της ελληνικής ναυτιλίας η οποία ελέγχει το 14,4% της παγκόσμιας χωρητικότητας.

Κατά πληροφορίες, ανάμεσα στα θέματα που συζητήθηκαν ήταν και η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης ως κύριος άξονας των ποιοτικών χαρακτηριστικών που έχουν θέσει οι Ελληνες εφοπλιστές για τη διατήρηση των χαρακτηριστικών της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας.

Ο πρόεδρος της ΕΕΕ Θεόδωρος Βενιάμης σε δηλώσεις του ανέφερε ότι η συζήτηση κινήθηκε στα μεγάλα ζητήματα της ναυτιλίας, όπως τα θέματα ναυτικής εκπαίδευσης, η διεθνής εκπροσώπηση της ναυτιλίας, αλλά και σε μια σειρά άλλων ζητημάτων που έχουν σχέση με τις δραστηριότητες του ελληνικού εμπορικού στόλου. «Ως προς το νηολόγιο, εμείς θα σταθούμε αρωγοί στην προσπάθεια της κυβέρνησης, ώστε να φέρουμε όσα περισσότερα πλοία μπορούμε κάτω από την ελληνική σημαία», είπε ο κ. Βενιάμης.

Από την πλευρά του ο κ. Μουσουρούλης τόνισε τη σημασία της ναυτικής εκπαίδευσης αποκαλύπτοντας ότι το αμέσως προσεχές διάστημα θα επιχειρηθεί μια συνολική αναδόμηση του σκελετού που υποστηρίζει τη ναυτική εκπαίδευση, ούτως ώστε να γίνει πιο ευέλικτη η στήριξή της και να αξιοποιηθούν κατά το δυνατόν περισσότερο οι ευρωπαϊκές δυνατότητες.

Τρία «αγκάθια»
Κατά πληροφορίες, τα μέλη της διοίκησης της ΕΕΕ ενημέρωσαν τον υπουργό και για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία. Στην πρόσφατη ετήσια έκθεση της ΕΕΕ, ως σημαντικά προβλήματα καταγράφονται: η υπερπροσφορά χωρητικότητας η οποία εξακολουθεί να ακυρώνει τις ενδεχόμενες θετικές τάσεις και συγκρατεί τις τιμές των ναύλων καθοδικά στους περισσότερους τομείς, οι υψηλές τιμές των καυσίμων και η έλλειψη τραπεζικής χρηματοδότησης. Μάλιστα στην έκθεση της ΕΕΕ σημειώνεται ότι «η παρατεταμένη περίοδος υπερπροσφοράς χωρητικότητας και οι χαμηλές τιμές των ναύλων έχουν προκαλέσει πτώση των τιμών των πλοίων και κατέστησαν την αναχρηματοδότηση ακόμα δυσκολότερη».

Παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία διεθνώς, η ελληνική ναυτιλία παραμένει στην κορυφή. Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας Λονδίνου (Committee), ο υπό ελληνική διαχείριση στόλος, για πλοία άνω των 1.000 gt, το πρώτο 3μηνο του τρέχοντος έτους αριθμούσε 3.760 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 264.054.167 dwt. Στα στοιχεία περιλαμβάνονται και τα 437 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 25.471.448 dwt. που «χτίζονται» σε διάφορα ναυπηγεία ανά τον κόσμο.

πηγή Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια: