Εννέα είναι οι ενδιαφερόμενοι για το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, για ένα έργο που βάζει στη «γραμμή εκκίνησης» ένα project τριών φάσεων και προϋπολογισμού 249 εκατ. ευρώ.
Χθες, 1/2 έκλεισε η περίοδος υποβολής αιτήσεων για τις εταιρείες που διεκδικούν το έργο επέκτασης του κρηπιδώματος 26 και όπως αποδεικνύεται από τις προσφορές που κατατέθηκαν, το ενδιαφέρον υπήρξε μεγάλο.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», τους φακέλους, στους οποίους περιλαμβάνονται γνωστά ελληνικά επιχειρηματικά ονόματα, όπως του Μοχλού, του Ακτωρα και της Τέρνα, αλλά και εταιρείες ιταλικές, έχει παραλάβει η επιτροπή αξιολόγησης που έχει ήδη αρχίσει την εξέτασή τους. Το έργο της επιτροπής αναμένεται να ολοκληρωθεί σήμερα ή αύριο Πέμπτη το αργότερο.
Με βάση την προκήρυξη, κριτήριο ανάθεσης της σύμβασης θα είναι η χαμηλότερη τιμή.
Μετά την ολοκλήρωση της α' και της β' φάσης του έργου το 2014-2015 ο διαθέσιμος χώρος του 6ου προβλήτα θα έχει διπλασιαστεί, έχοντας αυξηθεί κατά 300 στρέμματα, ενώ η χωρητικότητα του ΣΕΜΠΟ θα ανέλθει στο 1,240 εκατ. TEUs από 405.000 σήμερα.
Tο έργο χρηματοδοτείται από πιστώσεις του προϋπολογισμού της ΟΛΘ Α.Ε., ενώ το τεχνικό αντικείμενο της σύμβασης, εκτιμώμενου κόστους 151,2 εκατ. ευρώ χωρίς το ΦΠΑ και διάρκειας 46 μηνών, αφορά:
1) στην επέκταση του κρηπιδότοιχου 26 κατά 550 μέτρα περίπου, ωφέλιμου βάθους 16,34 μέτρων,
2) έργα υφάλων και εξάλων επιχώσεων για τη διαμόρφωση τμήματος της χερσαίας ζώνης της επέκτασης του τερματικού σταθμού διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων (Ε/Κ) στον 6ο προβλήτα, εμβαδού περίπου 220 στρεμμάτων, καθώς και θωράκιση του προκύπτοντος νέου θαλασσίου μετώπου,
3) δάπεδα βαρέος τύπου από ινωπλισμένο σκυρόδεμα στη ζώνη κυκλοφορίας κρηπιδώματος που εκτείνεται παράλληλα στο μέτωπο της επέκτασης του κρηπιδότοιχου Νο 26 και έχει πλάτος περίπου 70.00 m
4) υδραυλικά έργα αποχέτευσης ομβρίων της προκύπτουσας συμπληρωματικής χερσαίας ζώνης του λιμένα που εκτείνεται σε ζώνη συνολικού πλάτους 70 μ. περίπου και
5) τις ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις της περιοχής της επέκτασης.
Oι εξαγωγές και τα transit φορτία
Η σημαντική αύξηση στις εξαγωγές με containers -τόσο στα εγχώρια out όσο και στα transit out- όπως και η μεγάλη αύξηση στη διακίνηση συμβατικού φορτίου, έδωσαν αύξηση της τάξης του +17,5% στα εμπορεύματα που συνολικά διακινήθηκαν από την περιοχή του ΟΛΘ, κατά το 2010.
Πιο συγκεκριμένα, αυτό το +17,5% αντιστοιχεί σε 6.764.328 tn. εμπορευμάτων, με πολύ μεγάλη διαφορά να κάνει η θετική μεταβολή στο συμβατικό φορτίο, το οποίο είχε αύξηση της τάξης του +24,4%.
Από το σύνολο των 4.402.688 tn., το χύμα ξηρό ήταν 3.516.141 tn., ενώ περίπου τα μισά φορτία των συμβατικών ήταν transit. Στα transit, η αύξηση στη διακίνηση ήταν εκρηκτική, της τάξης του 50,6% και οφειλόταν κυρίως στη διακίνηση μεταλλευμάτων από και προς ΠΓΔΜ . Κατά το 2010, καταγράφηκε αυξημένη διακίνηση άνθρακα (+ 56,1%), όπως και προϊόντων σιδήρου και χάλυβα (+25,4%).
Στο συμβατικό φορτίο, η μόνη μείωση, κατά - 41,3%, αφορούσε στα γεωργικά προϊόντα, κυρίως λόγω της μείωσης των εξαγωγών.
Μέσα στο 2010, θετική, αν και πιο περιορισμένη, ήταν η μεταβολή στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, καθώς η αύξηση στα πλήρη ήταν + 6,6%, ενώ στο σύνολο, μαζί με τα κενά, ήταν + 1%.
Εν τούτοις, στα πλήρη out, που δείχνουν και τη δυναμική του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στην εξυπηρέτηση εξαγωγών, η αύξηση ήταν της τάξης του +18,1%, με τα εγχώρια containers που εξήχθησαν να έχουν αύξηση +16,4% και τα transit +37,3%.
Στα πλήρη in containers, υπήρξε μείωση - 3,3% για την ελληνική αγορά και -4,5% στα transit.
Η αύξηση στη διακίνηση ήταν αυτή που στο 9μηνο του 2010 ώθησε προς τα πάνω τα προ φόρων κέρδη, που είχαν θετική μεταβολή +26%, τάση που δείχνει να διατηρείται στο σύνολο της χρήσης.
Τέλος, σε ό,τι αφορά την κίνηση του λιμανιού, η επιβατική ήταν εξαιρετικά περιορισμένη, αφού οι επιβάτες που ταξίδεψαν από τη Θεσσαλονίκη, ήσαν λιγότεροι κατά -36,3% από εκείνους της προηγούμενης χρονιάς.
Σχετικά με την επιβατική κίνηση, σημειώνεται ότι ο ΟΛΘ, με το δήμο Θεσσαλονίκης και το ΕΒΕΘ προωθούν, στο πλαίσιο μνημονίου συνεργασίας, σειρά ενεργειών για την προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων.
ΑΝΝΗ ΚΑΡΟΛΙΔΟΥ - akarol@naftemporiki.gr
Πηγή: Naftemporiki
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου