Με 3.500 εμπορικά πλοία όλων των τύπων, ελέγχουν το 22,3% του παγκόσμιου στόλου των «τάνκερ», το 18,1% των Bulk Carriers, το 9,4% μεταφοράς χημικών και το 4,5% στα conteinerships, ενώ στα επιβατηγά ελέγχουν το 6,7%, και μάλιστα με πλοία νέας τεχνολογίας και μικρής ηλικίας.
Επίσης, σύμφωνα με τους ναυλομεσιτικούς οίκους του Λονδίνου, στο 8μηνο του 2009 οι Ελληνες εφοπλιστές κατείχαν το 25% σε αγορές μεταχειρισμένων εμπορικών πλοίων. Με δαπάνες 2,5% δισ. -έναντι 10 δισ. δολ. παγκοσμίως- απέκτησαν 121 εμπορικά πλοία μικρής ηλικίας, που έχουν ενταχθεί στον ελληνόκτητο εμπορικό στόλο.
Κατά τις ίδιες πηγές, αρκετοί Ελληνες πλοιοκτήτες (Γ. Οικονόμου, Π. Χατζηιωάνου κ.ά.), πούλησαν ως «σκραπ» σε διαλυτήρια της Ινδίας και του Μπαγκλαντές πολλά πλοία τους κυρίως μεγάλης ηλικίας, που δεν τους απέφεραν ικανοποιητικό ημερήσιο ναύλο ή παρέμεναν αναύλωτα για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Κάποιοι άλλοι, ανάμεσά τους και ο Θ. Αγγελόπουλος, προτίμησαν να πουλήσουν ακόμα και υπό ναυπήγηση πλοία για να αποφύγουν το δυσβάσταχτο οικονομικό βάρος ή ματαίωσαν τις παραγγελίες τους (Χάρης Βαφειάς) σε ναυπηγεία της Απω Ανατολής.
Ναυτιλιακοί κύκλοι του Λονδίνου και της Ν. Υόρκης εκτιμούν πως αν οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης συνεχιστούν και τους επόμενους μήνες στη διεθνή ναυλαγορά, δεν αποκλείεται κι άλλοι Ελληνες εφοπλιστές -κυρίως του εξωτερικού- να στείλουν δεκάδες πλοία τους στα διαλυτήρια της Ινδίας και του Μπαγκλαντές ή να τα «δέσουν» επ' αόριστον, με συνέπεια κύμα ανεργίας για τους Ελληνες ναυτικούς.
του Θάνου Λαμπρόπουλου
Πηγή enet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου