Τα δύο σκάφη, που ανήκουν στην εταιρία Beluga Shipping, κατάφεραν να κάνουν τη συγκεκριμένη πορεία - που έχει μικρότερο κόστος- περνώντας από το Βόρειο-ανατολικό Πέρασμα, λόγω της συρρίκνωσης των πάγων στους πόλους, που προκαλείται από την υπερθέρμανση του πλανήτη.
"Είμαστε πολύ υπερήφανοι και χαρούμενοι που είμαστε η πρώτη δυτική ναυτιλιακή εταιρία, που με επιτυχία έκανε τον διάπλου του θρυλικού Βορειο-ανατολικού Περάσματος και μεταφέραμε το φορτίο με ασφάλεια σε αυτή την απαιτητική θαλάσσια περιοχή", δήλωσε ο Νιλς Στολμπεργκ, πρόεδρος της ναυτιλιακής εταιρίας Beluga.
Τα πλοία "Beluga Fraternity" και "Beluga Foresight" απέπλευσαν από το ρωσικό λιμάνι του Βλαδιβοστόκ με φορτίο που είχαν φορτώσει τον Ιούλιο, στη Νότια Κορέα και με προορισμό την Ολλανδία. Τα σκάφη αγκυροβόλησαν στο σιβηριανό λιμάνι Γιαμπουργκ, τη Δευτέρα.
Το Βορειο-ανατολικό Πέρασμα μειώνει τη διαδρομή κατά 4.000 ναυτικά μίλια, αφού η μόνη εναλλακτική πορεία για ένα σκάφος είναι το ταξίδι των 11.000 μιλίων μέσω του Καναλιού του Σουέζ.
"Ρωσικά υποβρύχια και παγοθραυστικά είχαν χρησιμοποιήσει τη Βόρεια Οδό στο παρελθόν, αλλά δεν ήταν ανοικτή για εμπορικά πλοία, έως τώρα, διότι σε αρκετές περιοχές υπάρχει στρώμα πάγου", δήλωσε ο Στόλμπεργκ, στο Ρόιτερ.
"Μόνο το τελευταίο καλοκαίρι οι δορυφορικές εικόνες έδειξαν ότι ο πάγος λιώνει και άνοιξε ένας μικρός διάδρομος που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από εμπορικά πλοία, στο Βορειοανατολικό Πέρασμα", πρόσθεσε ο Στόλμπεργκ.
Πηγή naftemporiki.gr
ΣΧΟΛΙΟ
Στην εικόνα με την υδρόγειο βλέπουμε με κίτρινο χρώμα την παλαιότερη διαδρομή των πλοίων και με κόκκινο την νέα μέσω του Βόρειου - ανατολικού περάσματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου