22 Ιουλίου 2010

Η μοναδική παρουσία του πολεμικού ναυτικού στην Κύπρο το 1974


Στη μάχη της Πάφου σημειώθηκε και η μόνη συμμετοχή του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού στον πόλεμο της Κύπρου. Την Παρασκευή 19 Ιουλίου 1974 το αρματαγωγό «Λέσβος» είχε αποβιβάσει στο λιμάνι της Αμμοχώστου 500 άντρες της ΕΛΔΥΚ, παραλαμβάνοντας ισάριθμους, μετατιθέμενους. Το πρωί της 20ης Ιουλίου βρήκε το ελληνικό πλοίο να πλέει νότια της Λεμεσού. Εκεί ο πλοίαρχός του, πλωτάρχης τότε, Ελευθέριος Χανδρινός, έλαβε σήμα που τον ενημέρωνε για την τουρκική απόβαση και τον διέταζε να αποβιβάσει τους άντρες που μετέφερε στην Πάφο. Αμέσως το «Λέσβος» εκτέλεσε την εντολή.


Ο πλωτάρχης Χανδρινός όμως δεν αρκέστηκε σε αυτό. αλλά παρέμεινε στην περιοχή, και με τα πυροβόλα του πλοίου -αντιαεροπορικά Μπόφορς των 40 χλστ.- άρχισε να σαρώνει τις θέσεις των Τουρκοκυπρίων. Με την υποστήριξη του «Λέσβος», οι ελληνικές δυνάμεις υπερίσχυσαν άμεσα και οι Τουρκοκύπριοι άρχισαν να παραδίδονται κατά δεκάδες. Αμέσως μετά ο Χανδρινός απέπλευσε με πορεία νότια, για να βρεθεί τo συντομότερο δυνατόν εκτός ακτίνας δράσης των τουρκικών μαχητικών. Σε αναζήτηση της «ελληνικής νηοπομπής», δηλαδή του «Λέσβος», εξόρμησαν τα τουρκικά μαχητικά που βύθισαν τελικά το «Κοτζάτεπε».


Πηγή: Serfaro

Γλίτωσαν από της φάλαινας τα δόντια!


Τύχη βουνό είχε ένα ζευγάρι στα ανοιχτά του Κέιπ Τάουν, στη Νότια Αφρική.

Φάλαινα μήκους 10 μέτρων πήδηξε από το νερό, έσπασε το κατάρτι του σκάφους τους και ξαναγύρισε στο νερό, αφήνοντας τους δυο ανθρώπους μουδιασμένους από τον τρόμο.

Η Παλόμα Γουέρνερ και ο σύντροφός της είχαν μόνο μερικά δευτερόλεπτα για να καλυφτούν. «Μου αρέσουν ακόμη οι φάλαινες», λέει. Και στη συνέχεια επισημαίνει ότι η φάλαινα, η οποία κινείται με βάση τους ήχους που ακούει και έχει προβληματική όραση, προφανώς δεν είχε αντιληφθεί ότι το σκάφος βρισκόταν στη συγκεκριμένη θέση, γιατί η μηχανή του ήταν εκτός λειτουργίας.

«Ήμασταν το λάθος σκάφος, στο λάθος σημείο, τη λάθος στιγμή», λέει η Γουέρνερ. «Στην αρχή εμφανίστηκε 120 μέτρα μακριά μας και όταν την ξαναείδαμε απείχε μόλις 10. Ξαφνικά, άκουσα το σύντροφό μου να φωνάζει και μετά κοίταξα γύρω και είδα το τεράστιο πράγμα να πέφτει πάνω μας. Ενστικτωδώς προσπάθησα να κρυφτώ ενώ το κατάρτι έσπαζε. Είδα τον σύντροφό μου, τον Ραλφ να σκύβει για να κρυφτεί πίσω από το τιμόνι του σκάφους. Ύστερα η φάλαινα έπεσε πάλι στο νερό».

Η σκηνή με τη φάλαινα καταγράφηκε σε φωτογραφία, προφανώς από τουρίστα σε κάποιο άλλο σκάφος.

Πηγή:www.tanea.gr
Πηγή:Κοντυλοφόρος

20 Ιουλίου 2010

“Θερινό” σήριαλ σχετικά με τα Ίμια.


Δεν γνωρίζω αν οι εφημερίδες στη Τουρκία, λόγω θέρους, έχουν ξεμείνει από θεματολογία ή αν η επανεμφάνιση της τραγικής ιστορίας των Ιμίων έχει σχέση με τις έρευνες του Πίρι Ρέις στην ευρύτερη περιοχή του Καστελλόριζου και την προσπάθεια δημιουργίας αντιπερισπασμού και σύγχυσης στην ελληνική κοινή γνώμη εν μέσω θέρους. Ο διεθυντής σύνταξης της μεγαλύτερης τουρκικής εφημερίδας Hürriyet, Ertuğrul Özkök δημοσιεύει σε συνέχειες επιστολή Τούρκου αξ/κού του Ναυτικού, που είναι ακόμη εν ενεργεία, ο οποίος υπηρετούσε ως επιτελής σε ναυτική μονάδα, πιθανόν στη φρεγάτα Yavuz, που ήταν πλοίο Δκσεως κατά την κρίση.

Στο σημερινό δημοσίευμα περιγράφει, ότι στη Φρεγάτα γινόταν αλλαγή Δκ/σης από τον πλοίαρχο Αχμέτ Ερόλ (Ahmet Erol – παραιτήθηκε για να εργαστεί στο εμπορικό ναυτικό) στον πλοίαρχο Τζέμ Ορτσούν (Cem Orçun). Η φρεγάτα περί τα μεσάνυχτα της 30 προς 31 Ιαν 1996 είχε αγκυροβολήσει δίπλα στην “αφύλακτη” δεύτερη Ίμια, οπότε και έλαβε το σήμα εκτάκτου ανάγκης του ελικοπτέρου της φρεγάτας Ναυαρίνο. Το κατάστρωμα της ελληνικής φρεγάτας ήταν σκοτεινό, αναφέρει λόγω επιχειρησιακής ετοιμότητας, τότε ο τούρκος Δκ/τής της ομάδος πλοίων, που επέβαινε στη Yavuz έδωσε εντολή και κλήθηκε το ελικόπτερο να προσγειωθεί στη φρεγάτα, παρενέβη ο πλοίαρχος της Ναυαρίνο , με τρεμάμενη φωνή και ανέφερε στο Διεθνές Δίκτυο “negative negative” (αρνητικό, αρνητικό).

Το δεύτερο θέμα που διαπραγματεύεται ο δντης της Hürriyet σχετίζεται με το ποιος από τη τουρκική πολιτική και στρατιωτική ηγεσία είχε την ιδέα κατάληψης της αφύλακτης Ίμια , ο Τούρκος αξ/κός του Ναυτικού επιμένει ότι την αρχική ιδέα είχε ο παραδίδων πλοίαρχος Αχμέτ Ερόλ, ο οποίος με τα δίοπτρα νυκτός είχε διαπιστώσει την έλλειψη φρουράς στη νησίδα και όχι όπως έχει επικρατήσει ο Βοηθός του ΥΠΕΞ Ιναλ Βατού (Inal Βatu).

Η πρόταση του Tούρκου πλοίαρχου υποβλήθηκε στον Αρχηγό του Τ/ΓΕΝ Güven Erkaya (Γκιουβεν Ερκαγια) και η εντολή για κατάληψη έφθασε στις 2330 και η εκτέλεση έγινε στις 310130 Ιαν 96 με τη άκατο εφόδου ΤCG Gurbet.

Σε άλλη τουρκική εφημερίδα, τη Habertürk, ο βασικός αρθρογράφος Fatih Altaylı (Φατίχ Αλταυλι), που το 1996 εργαζόταν στη Hürriyet, με το κύριο άρθρο του μέμφεται τον Ερτουγρούλ Οζκιόκ και τον κατηγορεί ότι αυτός είχε την ιδέα αφαίρεσης της Ελληνικής Σημαίας και την τοποθέτηση της τουρκικής και την έκδοση πρωτοσέλιδου. Ο γράφων επεσήμανε στο Δν/τη ότι πιθανόν να ξεσπάσει πόλεμος, αλλά ο άλλος “σφύριξε αδιάφορα” και έδωσε εντολή στον ανταποκριτή της Σμύρνης Cesur Sert (Τζεσούρ Σερτ) να προχωρήσει , τα υπόλοιπα είναι γνωστά. Το αξιοσημείωτο είναι ότι ο αρθρογράφος κατηγορεί τη Hürriyet και τον πρώην δντη του, για το σκοτεινό και προβοκατόρικο ρόλο που έχει παίξει η εφημερίδα στις ελληνοτουρκικές σχέσεις και όχι μόνο.

Ανεξάρτητα από την ακρίβεια των γραφομένων από τους δύο Τούρκους δημοσιογράφους με την επανεμφάνιση του θέματος, επιβεβαιώνονται τα παρακάτω :

- Το πλήρωμα του ελληνικού ελικοπτέρου χάθηκε άδικα.

- Η τουρκική ηγεσία εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία που της δόθηκε, παραμένοντας η δεύτερη Ίμια αφύλακτη από ελληνικής πλευράς, παίρνοντας φυσικά την έγκριση των ΗΠΑ.

- Είναι σκοτεινός ο ρόλος των ΜΜΕ στη γειτονική χώρα και ιδιαίτερα του συγκροτήματος Hürriyet – Μilliyet και συχνά αναλαμβάνει αποστολές, που εξυπηρετούν το Στρατό και τις υπηρεσίες πληροφοριών και ασφαλείας. Τούτο εξηγεί και τις φορολογικές διώξεις που δέχθηκε εκ μέρους της κυβέρνησης Ερντογάν.

- Οι λεπτομέρειες που έρχονται σταδιακά στο φώς, από τουρκικής πλευράς, επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι σχεδιασμός δεν υπήρχε αλλά όλη η κρίση, που έφερε στα πρόθυρα του πολέμου τις δύο χώρες, ήταν αποτέλεσμα της ευκαιριακής εκμετάλλευσης από το δίδυμο Τσιλέρ-Ερκαγιά της “άσκησης εξωτερικής πολιτικής” στη Χώρα μας από όλους τους αναρμόδιους φορείς Δημάρχους κλπ. Η μεν Τσιλέρ ήθελε να εκμεταλλευτεί πολιτικά το θέμα , ο δε αρχηγός του τουρκικού ΓΕΝ να υλοποιήσει τη γνωστή μελέτη περί “γκρίζων ζωνών” στο Αιγαίο, που είχε συνταχθεί από ομάδα Τούρκων αξκων της Ναυτικής Ακαδημίας, όταν αυτός ήταν Δκτής. Προς επίρρωση της έλλειψης σχεδιασμού εκ μέρους της τουρκικής πλευράς επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι ο τότε Τούρκος Αρχηγός του Επιτελείου, Στγος Καρανταγί, όταν ξέσπασε η κρίση ήταν για χειμερινές διακοπές στο Βουνό Ulugağ ( Όλυμπος).

- Η ανακίνηση του θέματος αυτή τη περίοδο από τα τουρκικά μέσα έχει και άλλη διάσταση, αναφορικά με την παροχή στήριξης προς τους αξκούς του Πολεμικού Ναυτικού που δικάζονται για σύνταξη σχεδίων ανατροπής της κυβέρνησης Ερντογάν, επιβεβαιώνοντας τις ιδιαίτερες σχέσεις ΜΜΕ- Στρατού και γενικά με τις Υπηρεσίες Ασφαλείας.

- Τώρα που διεξάγονται συνομιλίες μεταξύ των δύο κρατών ενώ παράλληλα οι τουρκικές ερευνητικές ναυτικές και μονάδες μάχης, βάσει σχεδίου, πλέουν στο Αιγαίο και στη Μεσόγειο και δημιουργούν τετελεσμένα γεγονότα, αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να συζητηθεί στα αρμόδια όργανα η διάταξη των ελληνικών ναυτικών και αεροπορικών δυνάμεων διότι η υπάρχουσα, κυρίως του Ναυτικού, δεν εξασφαλίζει τον απαιτούμενο χρόνο αντίδρασης , που είναι απαραίτητος σε έκτακτες καταστάσεις. Η διασπορά μονάδων εν πλω δεν αποτελεί λύση στο πρόβλημα διότι αφενός επιφέρει κούραση και αφετέρου απαιτεί να έχεις την πρωτοβουλία η όποια ανήκει στην άλλη πλευρά.

Στρατής Χαραλάμπους

Πηγή: Strategy Report

Αιγαίο τέλος! Το παρέδωσε ο Γιώργος στην Τουρκία...




  • Το Πίρι Ρέις έκανε έρευνες στην ελληνική υφαλοκρηπίδα ελέω ανικανότητας και προφανούς δειλίας των κυβερνώντων
  • Η κυβέρνηση δεν τολμά να κάνει καμία ανακοίνωση προς την Τουρκία, αλλά φυσικά ούτε και προς τους Έλληνες πολίτες

«Διέβη τον Ρουβίκωνα» το τουρκικό ερευνητικό σκάφος «Πίρι Ρέϊς» - όπως άλλωστε αναμενόταν αφού είχε δεσμεύσει την περιοχή - όταν από χθες αργά το βράδυ, πέρασε στην ελληνική υφαλοκρηπίδα (αυτή την στιγμή βρίσκεται μεταξύ Ρόδου και Καστελλόριζου στο σημείο ερευνών "Α" του χάρτη που δημοσιεύουμε) και ξεκίνησε έρευνες για πετρέλαιο.
Σήμερα το πρωί (18.7.2010) έκανε ένα πέρασμα νότια του Καστελλόριζου, σε απόσταση περίπου 45 μιλίων και πλέον διενεργεί έρευνες για υποθαλάσσια κοιτάσματα υδρογονανθράκων εντός περιοχής καθαρά ελληνικών συμφερόντων.

Σε πρακτικό επίπεδο η απόφαση της κυβέρνησης να αποφύγει να «ενοχλήσει» το «Πίρι Ρέϊς», έδωσε από μόνη της απάντηση στο ερώτημα «Υπερασπιζόμαστε ή παραχωρούμε».
Η de facto παραχώρηση κυριαρχικών μας δικαιωμάτων έχει ουσιαστικά τελεστεί, παρά τους «λεονταρισμούς» κυβερνητικών παραγόντων, οι οποίοι προφανώς νομίζουν ότι «ψιχαλίζει», αλλά φευ...

Η ευθεία παραβίαση από το "Πίρι Ρέϊς" του Πρωτοκόλλου της Βέρνης του 1976 και της συμφωνίας Παπούλια-Γιλμάζ το 1987, έχουν μεταβάλει σε κουρελόχαρτα τις συμφωνίες αυτές και επιβεβαιώνουν για άλλη μιά φορά ότι η Τουρκία σέβεται τις συμφωνίες μέχρις ότου νιώσει ισχυρότερη. Μετά τις χρησιμοποιεί για χαρτί τουαλέτας...

Τριαντατέσσερα χρόνια μετά το «Χόρα» και 23 χρόνια μετά το «Σισμίκ» η αντιμετώπιση του νυν επεισοδίου καταδεικνύει ανάγλυφα την «ολική υποχώρηση» της ελληνικής πολιτικής βούλησης να υπερασπίσει τα δικαίωματα του ελληνικού κράτους.

Χαρακτηριστικό είναι ότι αυτή την στιγμή δίπλα από την «κλέφτη» που έχει μπει στην «αυλή του σπιτιού» είναι ένα μικρό σκάφος του ... Λιμενικού, ως να επρόκειτο για λαθρομετανάστες ή παραβάτες των κανονισμών περί θαλάσσιας ρύπανσης. Δεν είναι θέμα κλιμάκωσης, είναι θέμα επίδειξης από την κυβέρνηση πολιτικής-εθνικής βούλησης.
Mάλιστα... έχει αφαιρεθεί(!) η όλη διαχείριση του θέματος από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το ΓΕΕΘΑ και το υπουργείο Εξωτερικών, δηλαδή ο πρωθυπουργός και υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Παπανδρέου και ο ΑΝΥΠΕΞ Δημήτρης Δρούτσας έχουν αναλάβει να εμποδίσουν με διπλωματικά διαβήματα το τουρκικό σκάφος.

Σε ότι αφορά τα Επιτελεία, το μεν ΓΕΝ έχει σε ετοιμότητα την κανονιοφόρο ΤΟΛΜΗ στη Ρόδο, αλλά έχουν πάρει εντολή «να μην κινηθούν», ενώ για στην Πολεμική Αεροπορία εκφράζονται φόβοι ότι μπορεί το σαββατοκύριακο «να μην είναι τόσο ήσυχο» και ο Αρχηγός Βασίλης Κλόκοζας έχει δώσει εντολές για αυξημένη ετοιμότητα. Θεωρείται πολύ πιθανό να έχουν παράλληλη κίνηση και στο Αιγαίο, όπως έγινε πριν τρεις ημέρες με την υπέρπτηση μετά από πολύ καιρό επάνω από το Αγαθονήσι...

Defence Net
Πηγή: ΑΣ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ

16 Ιουλίου 2010

Στο ΙΚΑ παλαιοί και νέοι ασφαλισμένοι στο ΝΑΤ .

Της Αγγελικής Καλλή

Στο ΙΚΑ μεταφέρονται από το 2013 παλαιοί και νέοι ασφαλισμένοι στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο ενώ όπως προκύπτει από στοιχεία της ΠΝΟ στα πρώτα σημειώματα που έλαβαν οι συνταξιούχοι του ταμείου για τις συντάξεις του Αυγούστου τελικά επιβάλλεται και στο ΝΑΤ εισφορά υπέρ του ΛΑΦΚΑ.

Έως τον Ιούνιο του 2011, σύμφωνα με όσα ελέχθησαν χθες σε συνάντηση του υφυπουργού Εργασίας Γιώργου Κουτρουμάνη με τη διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας στην οποία συμμετείχε και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μ. Χρυσοχοΐδης, θα γίνει μία διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους -ναυτικούς, εφοπλισμό- προκειμένου η ενσωμάτωση του ΝΑΤ στο ΙΚΑ να γίνει μετά από μελέτες.

Διευκρίνηση
Μετά τη συνάντηση ο υφυπουργός Εργασίας δήλωσε ότι ξεκαθαρίστηκαν ορισμένα πράγματα και διευκρίνισε πως για τους ναυτικούς δεν μεταβάλλονται τα όρια ηλικίας ή ο υπολογισμός των συντάξεων.

Στην ίδια συνάντηση ο κ. Κουτρουμάνης είπε ότι η κυβέρνηση έχει υπόψη της τις μεγάλες ιδιαιτερότητες του ναυτικού επαγγέλματος καθώς και τον ρόλο που διαδραματίζει η ασφάλιση για την προσέλκυση νέων Ελλήνων ναυτικών στα πλοία. Όμως, πρόσθεσε, το ΝΑΤ είναι ένα πολύ επιβαρημένο ταμείο, κάθε χρόνο επιδοτείται με 1,1 δισ. ευρώ ενώ έχει 71.000 συνταξιούχους και 17.000 εν ενεργεία ασφαλισμένους με αποτέλεσμα να είναι τελικά προς το συμφέρον των ναυτικών η είσοδός τους στο ΙΚΑ όπου θα συνυπάρχουν με εύρωστα ταμεία.

Δκαίωμα
Στην ίδια σύσκεψη ο υφυπουργός Εργασίας είπε ακόμα ότι οι ναυτικοί έχουν το δικαίωμα αν το επιλέξουν να διατηρήσουν εκτός ΙΚΑ τον Οίκο Ναύτου.

Ο γενικός γραμματέας της ομοσπονδίας εξήγησε κατά τη διάρκεια της συνάντησης ότι σήμερα ισχύει το σύστημα άθροισης 70 ετών, για τη θαλάσσια υπηρεσία και την ηλικία του ναυτικού, δηλαδή 20 χρόνια θαλάσσιας υπηρεσίας και ηλικία 50 ετών.

Όμως κάθε μέρα εργασίας για τους ναυτικούς στην ουσία περιλαμβάνει τρία οκτάωρα και επομένως τα 20 χρόνια θαλάσσιας υπηρεσίας είναι ίσα με 60 έτη εργασίας στην ξηρά. Η ΠΝΟ φοβάται ότι η κυβέρνηση θα λάβει ορισμένα μέτρα για όσους επιλέξουν να εισέλθουν στο ναυτικό επάγγελμα μετά το 2013 και αυτό θα αποτελέσει σημαντικό αντικίνητρο.

Διατήρηση
Από την πλευρά του ο κ. Κουτρουμάνης απάντησε ότι το ΙΚΑ είναι ένας ενιαίος χώρος, όμως, επαγγέλματα όπως οι ναυτικοί ή οι οικοδόμοι θα διατηρήσουν τις ιδιαιτερότητές τους.

Πηγή: ΗΜΕΡΗΣΙΑ

6 Ιουλίου 2010

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ.

Συνεδρίαση Γενικού Συμβουλίου Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ.

Πειραιάς, 05/07/2010

Συνεδρίασε σήμερα 05/07/2010 εκτάκτως, το Γενικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας, με μοναδικό θέμα την αιφνιδιαστική κατάθεση τροπολογίας που ρυθμίζει τα όρια συνταξιοδότησης των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο των δημοσίων Υπαλλήλων.

Από την ανάλυση του συνόλου των διατάξεων του Σ/Ν, γίνεται αντιληπτό ότι ανατρέπονται βίαια όλες οι ρυθμίσεις που αφορούσαν το ένστολο προσωπικό και πιο συγκεκριμένα:

1. Όλοι οι νέοκατατασσόμενοι στις Ε.Δ και στα Σ.Α. από 1/1/11, θα συνταξιοδοτούνται από το ΙΚΑ/ΕΤΑΜ.

2. Τα όρια ηλικίας των γυναικών με 3 και άνω ανήλικα τέκνα εξομοιώνονται πλήρως με των ανδρών.

3. Από 1/1/15 εξομοιώνονται τα όρια ηλικίας για όλα τα στελέχη των Ε.Δ. και Σ.Α. με το δημόσιο, δηλαδή 40 έτη συντάξιμης υπηρεσίας από τα οποία 35 έτη πραγματικής υπηρεσίας συν 5 έτη πλασματικής υπηρεσίας χωρίς όριο ηλικίας ή με τη συμπλήρωση του 60ου έτους της ηλικίας.

4. Για όσους θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης τα έτη από 2011 έως 2014 θα επιβαρυνθούν για κάθε έτος με επιπλέον 1 ½ χρόνο παραμονής.

5. Ο νέος υπολογισμός των συντάξεων σε πλήρη εφαρμογή θα γίνεται μετά την 1/1/15.

Για όσους συμπληρώνουν πριν από την ανωτέρω ημερομηνία, ο υπολογισμός θα γίνεται με τις ισχύουσες μέχρι σήμερα διατάξεις.

Για τους υπολοίπους τα προϋπάρχοντα έτη θα ρυθμίζονται με τις μέχρι σήμερα διατάξεις, ενώ από 1/1/11 και μετά με τις νέες ρυθμίσεις που θα ισχύουν.

6. Από 1/1/11 το κράτος δεν καλύπτει κανένα τρέχον ή μελλοντικό έλλειμμα των συγκεκριμένων ταμείων.

7. Όσοι θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του 2010 δεν θίγονται από τα όρια ηλικίας, ούτε από τον τρόπο υπολογισμού της σύνταξης.

Μετά τα παραπάνω η Ομοσπονδία με ομόφωνη απόφασή της καταδικάζει την πρακτική του αιφνιδιασμού από την πλευρά της κυβέρνησης σε τόσο ευαίσθητο ζήτημα για τους ένστολους, καθώς επίσης και την άνιση εις βάρος, έως ρατσιστική αντιμετώπιση στο όνομα της δήθεν ισότητας με τους υπολοίπους υπαλλήλους.

Όλα αυτά, αγνοώντας προκλητικά τις ιδιαιτερότητες του επαγγέλματός μας, τον βαθμό επικινδυνότητάς της, την φύση της εργασίας (αέρα, στεριά, θάλασσα), τις συνεχείς μεταθέσεις, αποσπάσεις, μετακινήσεις, την υπερεργασία και υπεραπασχόληση καθ'όλο το 24ωρο, Σαββατοκύριακα, αργίες και όλα χωρίς καν τις αποζημιώσεις που προβλέπονται για όλους τους υπόλοιπους εργαζομένους.

Επίσης ουδέποτε κανείς ασχολήθηκε, εάν οι υπηρεσίες, τα πλωτά, τα χερσαία και τα εναέρια μέσα, υπολειτουργούν υποστελεχωμένες και υποχρηματοδοτούμενες, εάν εφαρμόζονται οι νόμοι για την οργανική σύνθεση, για την πληρωμή των οδοιπορικών, για την πληρωμή των υγειονομικών δαπανών, για τα οφειλόμενα ρεπό, την καταστρατήγηση των αδειών, λειτουργώντας ουσιαστικά σε ένα είδους εργασιακό μεσαίωνα, υπό τη δαμόκλειο σπάθη του ΣΠΚ.

Έτσι λοιπόν και για όρους ισότητας όπως αυτές προβλέπονται και από το άρθρο 4 του Συντάγματος της Ελλάδος, μετά την πλήρη εξομοίωσή μας με τους υπόλοιπους εργαζόμενους, απαιτούμε άμεσα από την κυβέρνηση, την θεσμοθέτηση της υπερωριακής εργασίας και της εργασίας κατά το Σαββατοκύριακα, αργίες, εξαιρέσιμα, όπως αυτές ισχύουν για όλους τους εργαζόμενους, τη διασφάλιση του 8ώρου, την άμεση πληρωμή των δαπανών που σχετίζονται με υγειονομική περίθαλψη, οδοιπορικά, μεταθέσεις, μετακινήσεις, άδειες που δεν χορηγήθηκαν λόγω υπαιτιότητας της υπηρεσίας κτλ.

Για όλα τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να δεχθούμε με τίποτα μια τέτοια εξέλιξη.

Μια εξέλιξη που φέρνει τους υπηρετούντες στις Ε.Δ. και στα Σ.Α. σε απόγνωση, βλέποντας να ανατρέπονται καθημερινά, τα δεδομένα της ζωής τους, του ρόλο τους να υποβαθμίζεται ο ρόλος τους και να καταρρακώνεται το ηθικό τους, χωρίς κανείς να το λαμβάνει υπόψη.

Θέλουμε να διαβεβαιώσουμε τους συναδέλφους ότι σε κάθε περίπτωση και με την δική τους συμπαράσταση, θα παλέψουμε, μέχρι τελικής δικαίωσης, τόσο μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου, όσο και μετά, με κάθε τρόπο για να ανατρέψουμε στην πράξη αυτό το νομοσχέδιο.

Άμεσα αναλαμβάνουμε πρωτοβουλία για την από κοινού αντιμετώπιση του θέματος με τις υπόλοιπες Ομοσπονδίες και Ενώσεις των Σ.Α.

Για κάθε εξέλιξη θα σας ενημερώσουμε με νεώτερη ανακοίνωση.

ΤΟ

Γ.Σ.

Πηγή: poepls

1 Ιουλίου 2010

Προκήρυξη για την εισαγωγή σπουδαστών/σπουδαστριών στις ΑΕΝ έτους 2010-2011.

Με προκήρυξη του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες για την εισαγωγή σπουδαστών/σπουδαστριών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (Πλοιάρχων και Μηχανικών) για το εκπαιδευτικό έτος 2010-2011.

Συγκεκριμένα θα εισαχθούν 900 σπουδαστές/σπουδάστριες (529 Πλοίαρχοι και 371 Μηχανικοί), οι οποίοι κατά κατηγορία αναλύονται ως ακολούθως :

Α.- Πρώτη Γενική Κατηγορία που καλύπτει ποσοστό 50% του συνολικού αριθμού εισακτέων και περιλαμβάνει τους αποφοίτους των Γενικών Λυκείων οι οποίοι έχουν ενταχθεί στο μηχανογραφικό σύστημα του ΥΠΕΠΘ (Πανελλαδικές εξετάσεις), ήτοι 451 σπουδαστές ( 265 Πλοίαρχοι και 186 Μηχανικοί).

Β.- Δεύτερη Γενική Κατηγορία που καλύπτει ποσοστό 30% του συνολικού αριθμού εισακτέων και περιλαμβάνει πτυχιούχους Τ.Ε.Ε. του Ενιαίου τριετούς κύκλου Ναυτικού και Ναυτιλιακού τομέα ή Β΄ κύκλου σπουδών Τ.Ε.Ε. ορισμένων Τομέων, και αποφοίτους ΕΠΑ.Λ. ναυτικού τομέα ή και ορισμένων άλλων τομέων, οι οποίοι έχουν ενταχθεί στο μηχανογραφικό σύστημα του ΥΠΕΠΘ (Πανελλαδικές εξετάσεις) για αποφοίτους Τ.Ε.Ε. και ΕΠΑ.Λ., ήτοι 271 σπουδαστές (159 Πλοίαρχοι και 112 Μηχανικοί).

Γ.- Τρίτη Γενική Κατηγορία που καλύπτει ποσοστό 20% του συνολικού αριθμού εισακτέων και περιλαμβάνει κατόχους τίτλου σπουδών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Λυκείου-Τ.Ε.Ε.-ΕΠΑ.Λ.) χωρίς να απαιτείται να ενταχθούν στο μηχανογραφικό σύστημα του ΥΠΕΠΘ (Πανελλαδικές εξετάσεις), ήτοι 178 σπουδαστές (105 Πλοίαρχοι και 73 Μηχανικοί).

Τα δικαιολογητικά θα πρέπει να υποβληθούν, για την Πρώτη και Δεύτερη Γενική Κατηγορία μέχρι την 08.07.2010 ημέρα Πέμπτη, και για την Τρίτη Γενική Κατηγορία μέχρι την 02.09.2010 ημέρα Πέμπτη, σε οποιαδήποτε Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού, τα οποία θα συνοδεύονται από γνωμοδότηση της αρμόδιας υγειονομικής επιτροπής (ΥΕΑΝΕΘ) της περιοχής κατοικίας του υποψήφιου σπουδαστή.

Οι υποψήφιοι και των τριών Γενικών Κατηγοριών μπορούν να υποβάλλουν δικαιολογητικά και για τις δύο ειδικότητες (πλοίαρχος-μηχανικός). Επίσης οι υποψήφιοι της Πρώτης και Δεύτερης Γενικής Κατηγορίας μπορούν να υποβάλλουν δικαιολογητικά και για την Τρίτη Γενική Κατηγορία.

Η ανωτέρω προκήρυξη παρουσιάζεται αυτούσια με όλα τα συνημμένα της στην ηλεκτρονική σελίδα www.yen.gr/wide/yen.chtm?prnbr=35974

Τροποποίηση της Οδηγίας 96/98 για τον Ναυτιλιακό Εξοπλισμό

Ο Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ) του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας με εγκύκλιό του γνωστοποιεί ότι στο ΦΕΚ Α 79/26.5.2010 δημοσιεύθηκε το με αριθμό 39/2010 Προεδρικό Διάταγμα που αφορά την προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας με τις διατάξεις της Οδηγίας 2009/26 για τον Ναυτιλιακό Εξοπλισμό. Με το Διάταγμα αντικαθίσταται το Παράρτημα Α του άρθρου 19 του Π.Δ. 347/1998, όπως αυτό είχε αντικατασταθεί με το άρθρο 4 του Π.Δ. 158/1999, το άρθρο 4 του Π.Δ. 137/2002, το άρθρο 4 του Π.Δ. 294/2003 και το άρθρο 3 του Π.Δ. 194/2009. Σημειώνεται ότι το Παράρτημα περιέχει τον εξοπλισμό για τον οποίο υπάρχουν ήδη αναλυτικά πρότυπα δοκιμής στους διεθνείς κανονισμούς (Παράρτημα Α1) και τον εξοπλισμό για τον οποίο δεν υπάρχουν ακόμη αναλυτικά πρότυπα δοκιμής στους διεθνείς κανονισμούς (Παράρτημα Α2).

Σύμφωνα με το άρθρο 2 του Διατάγματος (και το αντίστοιχο άρθρο 2 της Οδηγίας 2009/26) ο νέος εξοπλισμός που έχει προστεθεί στο Παράρτημα Α1 ή που έχει μεταφερθεί από το Παράρτημα Α2 και έχει εγκριθεί πριν την 6.4.2010 σύμφωνα με τα πρότυπα που ίσχυαν για τα Κράτη Μέλη της ΕΕ, θα μπορεί για δύο χρόνια από την ημερομηνία αυτή να διατίθεται στην αγορά ή να εγκαθίσταται επί κοινοτικών πλοίων.

To κείμενο του Π.Δ. έχει αναρτηθεί και στην ιστοσελίδα του ΚΕΕΠ στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.yen.gr με επιλογή Πληροφορίες → Νομοθεσία → Αναζήτηση ΦΕΚ → Νόμοι-ΠΔ → ΚΕΕΠ.

Πηγή: Marinews