21 Φεβρουαρίου 2010

Πρόσκληση της ΕΕΝ προς την ΠΝΟ για την επανεξέταση των απεργιακών κινητοποιήσεων εν μέσω εορτών του Πάσχα.




Να επανεξετάσει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) την θέση της και να μην προχωρήσει σε απεργιακές κινητοποιήσεις εν μέσω εορτών του Πάσχα αλλά να προσέλθει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, χωρίς απειλές, για επίλυση όλων των εκκρεμών θεμάτων ζητεί σε επιστολή του ο πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) κ. Απόστολος Βεντούρης.

«Καλούμε την ΠΝΟ να επανεξετάσει τις θέσεις της και να καθίσουμε όλοι μαζί, με σοβαρότητα και χωρίς απειλές να συζητήσουμε τα προβλήματα όλων μας, προς εξεύρεση κοινώς αποδεκτών, υπεύθυνων και δίκαιων λύσεων όπως εξάλλου γίνεται παγκοσμίως» υποστηρίζει ο πρόεδρος της ΕΕΝ.

Στην επιστολή του ο κύριος Βεντούρης αναφέρει: «Στο σημερινό δυσμενές για τη χώρα μας οικονομικό περιβάλλον και με αίσθημα σύνεσης και σωφροσύνης, ο Πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας κ. Απόστολος Βεντούρης, κατά τη διάρκεια της συνάντησης της ΕΕΝ με την ΠΝΟ που πραγματοποιήθηκε έπειτα από έντονες πιέσεις της πρώτης, πρότεινε μηδενική αύξηση στις αποδοχές των πληρωμάτων πλοίων για το 2010 και μείωση επιδομάτων κατά 10%, όταν ο χαμηλότερος μισθός «πείνας» αυτή τη στιγμή ανέρχεται στα 2.500 ευρώ.

Στην πρόταση αυτή, που έγινε σύμφωνα με το πνεύμα των κυβερνητικών μέτρων για την επιβίωση της ελληνικής οικονομίας, η απάντηση της ΠΝΟ ήταν «θα τα πούμε το Πάσχα στους καταπέλτες».

Δηλαδή, ούτε λίγο ούτε πολύ, απειλή και εκβιασμός για απεργιακές κινητοποιήσεις χρησιμοποιώντας τους ανυποψίαστους ταξιδιώτες των Άγιων ημερών του Πάσχα και χτυπώντας παράλληλα τις εταιρείες της δοκιμαζόμενης Ελληνικής Επιβατηγού Ναυτιλίας που παλεύουν για την επιβίωσή τους.

Μια απεργία σε περίοδο έντονης κινητικότητας, δε θα ταλαιπωρούσε μόνο τους επιβάτες των πλοίων, αλλά θα απέβαινε εις βάρος και της οικονομίας της νησιωτικής Ελλάδας που θα στερηθεί πλήθος αναγκαίου για αυτήν τουρισμού. Επιπρόσθετα, είναι πλέον γνωστή η προτεραιότητά μας για ομαλή και αδιάλειπτη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι Έλληνες νησιώτες, που φυσικά, εάν πραγματοποιηθεί η απειλή της ΠΝΟ για απεργία, θα αντιμετωπίσουν εκτεταμένες δυσκολίες».

Πηγή: theseanation.gr

17 Φεβρουαρίου 2010

Δύο Έλληνες είναι επικεφαλείς ενός σημαντικού σχεδίου για την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακος.


Δύο Έλληνες είναι επικεφαλείς ενός σημαντικού σχεδίου που στοχεύει την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακος από τα πλοία.

Ο Νορβηγικός Νηογνώμονας, Det Norske Veritas AS και η Process Systems Enterprise Ltd (PSE), εταιρεία παροχής συμβουλών και ανάπτυξης ανακοίνωσαν ένα κοινό σχέδιο έρευνας με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογίας για την δέσμευση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακος από τα πλοία (carbon capture and storage-CCS).

Το CCS project στοχεύει στην ανάπτυξη ενός σχεδίου ή υποδείγματος μιας διαδικασίας δέσμευσης και αποθήκευσης των ρύπων επί του πλοίου και της εναπόθεσης τους στο επόμενο κατάλληλο λιμάνι.

Ο Δρ. Νικόλαος Κακαλής, επικεφαλής της DNV Research & Innovation Greece, λέει ότι «η έννοια της θαλάσσιας δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα είναι εντελώς νέο στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών.

"Eχουμε την πρόθεση να παράσχουμε στην Ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία μια καλή βάση για την ανάπτυξη της CCS συστημάτων για τα πλοία ".

Ο καθηγητής Κώστας Παντελίδης, Διευθύνων Σύμβουλος του PSE, λέει "Αυτό είναι ένα δύσκολο πρόβλημα σχεδιασμού με αυστηρούς περιορισμούς.

Η εφαρμογή της model-based innovation (MBI) τεχνολογίας θα είναι το κλειδί για την ανάπτυξη τεχνικά εφικτών και οικονομικά συμφερουσών λύσεων.

Το έργο είναι πλήρως ευθυγραμμισμένη με τον στόχο της PSE να είναι κορυφαία εταιρεία παροχής των μοντέλων της τεχνολογίας και της τεχνογνωσίας σε εταιρείες που αναπτύσσουν τεχνολογίες CCS λύσεις.

Το έργο, που χρηματοδοτείται από κοινού από τους δύο εταίρους καθώς και από το βρετανικό Technology Strategy Board αλλά και το Norwegian Research Council στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Eurostars, θα λάβει υπόψη τις μοναδικές προκλήσεις που τίθενται από το θαλάσσιο περιβάλλον, συμπεριλαμβανομένης της συνεχούς κίνησης των πλοίων, του περιορισμένου χώρου των αυστηρών απαιτήσεων ασφάλειας και την ανάγκη για ενεργειακή απόδοση.

Πηγή: theseanation.gr

13 Φεβρουαρίου 2010

Σεμινάριο του GL Academy Hellas.



Η Ακαδημία του Germanischer Lloyd στην Ελλάδα ανακοίνωσε την υλοποίηση σεμιναρίου με τίτλο “Emergency Preparedness and Crisis Management”.

Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί την 5 Μαρτίου 2010 στα γραφεία του Germanischer Lloyd στον Πειραιά από τον Καθηγητή Hans-Jörg Nafzger, Τμήμα Ναυτικών σπουδών του Πανεπιστημίου Oldenburg/Ostfriesland/Wilhelmshaven.

Το σεμινάριο έχει σχεδιαστεί ώστε να εισάγει στους συμμετέχοντες τις μεθόδους εκείνες που επιτρέπουν την ελεγχόμενη λήψη αποφάσεων σε καταστάσεις εκτάκτων αναγκών και μεγάλης πίεσης.

Με τη βοήθεια πρακτικών ασκήσεων/εργασιών θα συζητηθούν οι αρχές της διαχείρισης κρίσεων.

Ειδικότερα θα αναλυθεί η επίδραση του ανθρώπινου παράγοντα σε καταστάσεις κινδύνου.

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η βελτίωση της ετοιμότητας και του ελέγχου της συμπεριφοράς της εταιρείας σε καταστάσεις κινδύνου.

Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στην αγγλική γλώσσα, η τελική ημερομηνία δήλωσης συμμετοχής είναι η 23 Φεβρουαρίου 2010 και απευθύνεται σε προσωπικό ναυτιλιακών εταιρειών και ειδικά αυτών που ασχολούνται με θέματα ασφάλειας, security, ή είναι μέλη της ομάδας αντιμετώπισης κινδύνου.

Πηγή: theseanation.gr

12 Φεβρουαρίου 2010

Προσπάθεια της ΕΕ να εκπαιδεύσει Σομαλούς.



“Aρματωλοί και κλέφτες” τουλάχιστον στην πρώτη φάση της ιστορίας τους. Δηλαδή πριν οι αρματολοί ενωθούν με τους κλέφτες...Πού ανάγει η αναφορά;

Μα στην προσπάθεια κατά πληροφορίες της ΕΕ να εκπαιδεύσει Σομαλούς, προκειμένου να συμβάλλουν μελλοντικά στην πάταξη της πειρατείας στην οποία ως γνωστόν εξειδικεύονται συμπατριώτες τους, κατατρομοκρατώντας την ευρύτερη θαλάσσια ζώνη του κόλπου του Άντεν αλλά και αποκομίζοντας εκατομμύρια δολάρια ως λύτρα από πειρατικές επιθέσεις.

Το σκεπτικό της προσπάθειας δεν έχει γίνει μέχρι ώρας ευρύτερα γνωστό πλην όμως εικάζεται ότι το σώμα αυτό, θα συμβάλλει ή ενδεχομένως και υποκαταστήσει τμήμα της πολυεθνικής ναυτικής δύναμης που περιπολεί στην ευρύτερη περιοχή του κόλπου του Άντεν.

Οι πειρατικές επιθέσεις και τη χρονιά αυτή μέχρι τώρα έχουν κλέψει την παράσταση ξεπερνώντας τα ρεκόρ τόσο σε αριθμό επιθέσεων όσο και σε αποτελεσματικότητα όσον αφορά το ύψος σε εκατομμύρια δολάρια που έχουν αποκομίσει οι επιτιθέμενοι σε πλοία που διαπλέουν στον Κόλπο του Άντεν.

Μόλις πρόσφατα η Intertanko αλλά και άλλες ναυτιλιακές οργανώσεις επανέλαβαν την ενημέρωση στα μέλη τους για τους κινδύνους από τις πειρατικές επιθέσεις υπενθυμίζοντας τα σημεία επαφής που θα πρέπει να έχουν τα πλοία των μελών τους με το συντονιστικό κέντρο αλλά και την δύναμη Atalanta που περιπολεί στην περιοχή προκειμένου να αποφύγουν πλοία των μελών τους να πέσουν θύματα πειρατικών επιθέσεων.

Πηγή: theseanation.gr

11 Φεβρουαρίου 2010

Βύθηση εγκαταλελειμμένου πλοίου στο Πέραμα .


Ενημερώθηκε, σήμερα στις 06.50, η Λιμενική Αρχή Περάματος για βύθιση του Ο/Γ πλοίου «TRACCARIER» σημαίας Παναμά, το οποίο παρέμενε στο αγκυροβόλιο Περάματος από τις αρχές του έτους 2004, χωρίς πλήρωμα και πιστοποιητικά αξιοπλοΐας .

Στην περιοχή του ναυαγίου έσπευσε άμεσα πλωτό περιπολικό του Λιμενικού Σώματος, διαπιστώνοντας ότι δεν είχε προκληθεί θαλάσσια ρύπανση, ενώ τοποθετήθηκε προληπτικά πλωτό φράγμα από την εταιρεία «ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Ν.Ε.».

Από τη Λιμενική Αρχή Περάματος, η οποία διενεργεί την προανάκριση, ενημερώθηκαν ο Ο.Λ.Π./Α.Ε. και η Υδρογραφική Υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού, για τις δικές τους ενέργειες, στο πλαίσιο της αρμοδιότητάς τους.