7 Ιανουαρίου 2010

Η επιστροφή του εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση ξεκινώντας την ναυπήγηση νέων πλοίων.


Μετά από απραξία νέων επενδύσεων στη ναυτιλία ενός ολόκληρου χρόνου, ο ισχυρός εφοπλιστικός όμιλος του Γιάννη Αγγελικούση επιστρέφει στην αγορά των “newbuildings”, ξεκινώντας συζητήσεις με τα κορεάτικα ναυπηγεία Daewoo για τη ναυπήγηση νέων πλοίων.

Το ελληνικό ναυτιλιακό γκρουπ που διαθέτει ένα στόλο φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου υπό την διαχείριση της Anangel Maritime και ένα στόλο δεξαμενόπλοιων ο οποίος ανήκει στην Maran Tankers Management, βρίσκεται -σύμφωνα με δημοσίευμα των Lloyds List- βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τα ναυπηγεία Daewoo για την κατασκευή τριών πλοίων.

Οι συζητήσεις αφορούν στη ναυπήγηση δύο φορτηγών capesize χωρητικότητας 180.000 τόνων το καθένα και ενός VLCC δεξαμενόπλοιου.

Ο όμιλος έχει σε εξέλιξη επενδυτικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει τη ναυπήγηση 12 φορτηγών πλοίων capesize, καθώς και 6 ακόμα φορτηγών minicapes χωρητικότητας 114.500 τόνων το καθένα, τα οποία πρόκειται να παραδοθούν εντός της επόμενης διετίας.

Αυτό που κατά πάσα βεβαιότητα επιχειρεί ο ελληνικός εφοπλιστικός όμιλος δεδομένης της σημαντικής πτώση των τιμών των “newbuildings”, είναι να μειώσει το μέσο κόστος των υπό ναυπήγηση πλοίων του, με νέες παραγγελίες σε πολύ χαμηλότερες τιμές.

Τις τελευταίες πάντως εβδομάδες οι Έλληνες εφοπλιστές άρχισαν να κάνουν ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία τους στον παγκόσμιο ναυτιλιακό χάρτη, επιστρέφοντας στις αγορές νεότευκτων πλοίων. Απανωτά ελληνικά “deals” με ναυπηγεία για παραγγελίες νέων πλοίων, αλλά και για αγορά συμβολαίων υπό κατασκευή πλοίων, καταγράφονται τις τελευταίες εβδομάδες.

Οι υποτονικές τη χρονιά που πέρασε παραγγελίες για νέα πλοία και η αδυναμία αρκετών πλοιοκτητών να χρηματοδοτήσουν τα πλοία που παρήγγειλαν, έριξαν σημαντικά τις τιμές των newbuildings πλοίων, κεντρίζοντας το επενδυτικό ενδιαφέρον όσων διαθέτουν ρευστότητα.

Πρόσφατα, η ναυτιλιακή εταιρεία Centrofin συμφερόντων Δημήτρη Προκοπίου υπέγραψε συμβόλαιο με τα κορεάτικα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries για την κατασκευή τριών δεξαμενόπλοιων suezmax, ενώ λίγες εβδομάδες πριν τα Χριστούγεννα η ελληνικών συμφερόντων Almi Tankers της οικογένειας Φωστηροπούλου, παρήγγειλε στα κορεάτικα ναυπηγεία της Daewoo, δέκα τάνκερ τύπου suezmax, χωρητικότητας 160.000 τόνων το καθένα.

Του Κώστα Νάνου

Πηγή Capital.gr

1 σχόλιο:

Γιώργος είπε...

30 Ιανουαριου την κανω και γω για ενα καινουργιο της συγκεκριμενης εταιριας :)