4 Οκτωβρίου 2009

Σύγκρουση ελληνικού πλοίου, ένας έλληνας νεκρός.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΑΙΓΑΙΟΥ & ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Κυριακή, 04 Οκτωβρίου 2009
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Βύθιση Φ/Γ πλοίου «ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΙΧΑΛΗΣ» Ν.Π. 11606 κατόπιν σύγκρουσης με Φ/Γ πλοίο «SANTANA» σημαίας Μάλτας στην Αμοργό

Πρωινές ώρες σήμερα, το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης, του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, ενημερώθηκε για περιστατικό σύγκρουσης του Φ/Γ πλοίου «ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΙΧΑΛΗΣ» Ν.Π. 11606 και του Φ/Γ πλοίου «SANTANA» σημαίας Μάλτας, στη θαλάσσια περιοχή ΒΑ νήσου Αμοργού.

Αποτέλεσμα της σύγκρουσης ήταν η βύθιση του «ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΙΧΑΛΗΣ», το οποίο είχε αποπλεύσει από την Κάρπαθο με προορισμό το λιμένα Μυκόνου, έμφορτο με τσιμέντο και στο οποίο επέβαιναν εννέα (09) ναυτικοί (7 Έλληνες, 1 Ρουμάνος και 1 Ιρλανδός), που βρέθηκαν στη θάλασσα, ενώ το Φ/Γ «SANTANA», που είχε αποπλεύσει από λιμένα της Ουκρανίας με προορισμό την Ταϋλάνδη, μεταφέροντας πλάκες σιδήρου, υπέστη περιορισμένες υλικές ζημιές, χωρίς να αναφερθεί τραυματισμός κάποιου εκ των είκοσι (20) αλλοδαπών ναυτικών, μελών του πληρώματός του.

Άμεσα, με ενέργειες του ΥΕΝΑΝΠ / ΕΚΣΕΔ, στην περιοχή κατέφθασαν δύο (02) ελικόπτερα SUPER PUMA, ένα (01) αεροσκάφος C-130, ένα (01) πλωτό περιπολικό του Λ.Σ, ένα (01) ναυαγοσωστικό σκάφος του Λ.Σ. και ιδιωτικά σκάφη, ενώ παράλληλα κινητοποιήθηκαν όλα τα παραπλέοντα πλοία, για να συνδράμουν στην επιχείρηση εντοπισμού και διάσωσης των ναυαγών.

Περί ώρα 05:00, το Φ/Γ πλοίο «ALFA DRAGON» σημαίας Παναμά, περισυνέλεξε σώους τους 8 εκ των 9 αγνοουμένων Ελλήνων ναυτικών, που είχαν καταφέρει να επιβιβασθούν σε σωσίβια σχεδία (life raft), πριν τη βύθιση. Στη συνέχεια, οι επτά (07) από αυτούς παρελήφθησαν από το πλωτό περιπολικό Λ.Σ. και μεταφέρθηκαν στη Νάξο, ενώ ο 66χρονος Πλοίαρχος του «ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΙΧΑΛΗΣ», ο οποίος έφερε ένα τραύμα στην πλάτη, παρελήφθη, εν πλω, από ελικόπτερο SUPER PUMA και διεκομίσθη στην Ελευσίνα, όπου ανέμενε ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ, το οποίο τον μετέφερε στο Νοσοκομείο ΚΑΤ, για περαιτέρω ιατρική περίθαλψη.

Περί ώρα 07:15, το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «ΠΑΝΑΓΙΑ ΧΟΖΟΒΙΩΤΙΣΣΑ» Ν.Νάξου 136, εντόπισε, σε απόσταση περίπου 7,5 ν.μ. από τις ΒΑ ακτές της Αμοργού, χωρίς τις αισθήσεις του, τον Έλληνα ναυτικό, που αγνοείτο. Ο προαναφερθείς μεταφέρθηκε στο Κέντρο Υγείας Χώρας Αμοργού, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του και παραγγέλθηκε η προβλεπόμενη νεκροψία - νεκροτομή.

Από το περιστατικό δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση, ενώ το «SANTANA» με εντολή του ΥΕΝΑΝΠ / ΕΚΣΕΔ, κατέπλευσε, αυτοδύναμα, στο λιμένα Σύρου, όπου του απαγορεύθηκε ο απόπλους, από την οικεία Λιμενική Αρχή.

Προανάκριση διενεργείται από τη Λιμενική Αρχή Νάξου.

Για το συμβάν ενημερώθηκε άμεσα ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Αναστάσης Παπαληγούρας, ο οποίος :

1. έδωσε εντολή για την κατεπείγουσα διερεύνηση των συνθηκών του ατυχήματος από τις εμπλεκόμενες Υπηρεσίες του Λ.Σ., σύμφωνα με τις οδηγίες της αρμόδιας Εισαγγελικής Αρχής και

2. ανέθεσε στον Αρχηγό του Λ.Σ., Αντιναύαρχο κ. Θεόδωρο Ρεντζεπέρη, να επιμεληθεί προσωπικώς του θέματος της ενημέρωσης των οικείων του θανόντος, ενέργεια που, κατά τα ειωθότα, αποτελεί υποχρέωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας και σε τυχόν διαπίστωση, για οποιονδήποτε λόγο, ολιγωρίας, να έλθει ο ίδιος σε επικοινωνία με τους συγγενείς του ναυτικού.

1 σχόλιο:

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

Αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά το "κράτος-ρεζίλι"!!
Όχι γιατί τράκαραν τα πλοία....
Όχι γιατί σκοτώθηκε ο καϋμένος ο μάγειρας....
Αλλά ΓΙΑΤΙ άφηνε (το "κράτος") ένα ναυτικό 78 χρονών να ταξιδεύει.
Δεν ξέρουμε βέβαια τι ανάγκες είχε ο μακαρίτης, αλλά ΟΤΙ και αν είχε, έπρεπε να είναι από χρόνια συνταξιούχος, έστω και αν δούλευε μια ζωή στα "μαύρα".
Ο Θεός να αναπαύσει την ψυχή του...