16 Σεπτεμβρίου 2013

Το "Προμηθεύς" κοντά στους νησιώτες μας

Στην Ανάφη βρίσκεται το Πλοίο Γενικής Υποστήριξης (ΠΓΥ) «ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ» στο πλαίσιο του Προγράμματος Προληπτικής Ιατρικής και πρωτοβάθμιας περίθαλψης των κατοίκων των μικρών νησιών του Ανατολικού Αιγαίου και των Δωδεκανήσων. 

Οι κάτοικοι σε αυτά τα νησιά δεν κρύβουν την ικανοποίησή τους που είδαν γιατρό στον τόπο τους και πέρασαν το «κατώφλι» οργανωμένων ιατρείων. Το κακό είναι ότι αυτό γίνεται μία φορά το χρόνο και χάρη στο κοινωνικό έργο των Ενόπλων Δυνάμεων. Θα έπρεπε η πολιτεία να επιδεικνύει ενδιαφέρον για τους λιγοστούς πια κατοίκους της άγονης γραμμής.

Το «ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ» διαθέτει μια πλήρη θεραπευτική μονάδα, εξοπλισμένη με χειρουργείο, μονάδα εντατικής θεραπείας, θάλαμο ασθενών, ακτινολογικό - μικροβιολογικό εργαστήριο και οδοντιατρείο.

Στο πλοίο επιβαίνει μια διευρυμένη διακλαδική ομάδα αποτελούμενη από 9 ιατρούς των ακόλουθων ειδικοτήτων: Γενικό Χειρουργό, Παθολόγο , Καρδιολόγο, Γυναικολόγο , Ακτινολόγο, Οφθαλμίατρο, Παιδίατρο, Μικροβιολόγο, Οδοντίατρο, καθώς επίσης και 4 νοσηλευτές.

Ο πλους έχει σχεδιασθεί να διαρκέσει έως τις 23 Σεπτεμβρίου και οι ενδιάμεσοι σταθμοί στο δρομολόγιο που ακολουθεί είναι η Γαύδος, η Ανάφη, η Αμοργός, το Αγαθονήσι, η Δονούσα, η Σχοινούσα, η Ηρακλειά, η Ίος και η Σίκινος. 


Λίγες πληροφορίες για το πλοίο ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ. 

Το LSV (Logistic Support Vessel) τύπου ETNA είναι σκάφος ναυτικού ανεφοδιασμού και υλικοτεχνικής υποστήριξης που σχεδίασε η Ιταλική Fincantieri - Cantieri Navali Italiani S.p.A. για λογαριασμό του Ιταλικού Ναυτικού. Τον Ιούλιο του 1995 της ανατέθηκε συμβόλαιο κατασκευής και το πλοίο καθελκύστηκε τον Ιούλιο του 1997. Μετά από επιτυχείς θαλάσσιες δοκιμές το Νοέμβριο του 1997 το πλοίο παραδόθηκε τον Φεβρουάριο του 1998. Για λογαριασμό του Ελληνικού Ναυτικού ναυπηγήθηκε το 2002 στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και εντάχθηκε στο στόλο στις 8 Ιουλίου 2003. 

Στον τομέα των Π.Γ.Υ. (Πλοίων Γενικής Υποστηρίξεως) το Πολεμικό Ναυτικό με την εισαγωγή σε υπηρεσία του ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ Α374 τύπου ΕΤΝΑ έκανε ένα μεγάλο ποιοτικό άλμα. Αποτελεί το πλοίο με το μεγαλύτερο εκτόπισμα (13.400 τόννοι) που υπήρξε ποτέ στο ΠΝ και μπορεί να υποστηρίξει πλήρως την αποστολή μιας ναυτικής μοίρας σε μεγάλες αποστάσεις καλύπτοντας τις ανάγκες της σε ανεφοδιασμό καυσίμου και παροχής πλήρους υλικοτεχνικής υποστήριξης (εργαστήρια επισκευής, ανταλλακτικά, ανεφοδιασμό πυρομαχικών και προμηθειών). Είναι επίσης σε θέση να εκτελέσει ρόλους πολιτικής προστασίας σε περιόδους κρίσης. 

Το πλοίο έχει υψηλή ικανότητα αυτονομίας  να παράσχει ηλεκτρική ενέργεια, καθαρό νερό και έτοιμα γεύματα (30.000 μερίδες φαγητού) ενώ διαθέτει πλήρως εξοπλισμένο νοσοκομείο και ιατρικές εγκαταστάσεις (χειρουργείο, ακτινολογικό εργαστήριο, οδοντιατρείο) επί του σκάφους. 

Διαθέτει ελικοδρόμιο διαστάσεων 28m x 16m ικανό να υποδεχτεί ελικόπτερο έως 15 τόνων ενώ το υπόστεγο μπορεί να φιλοξενήσει ένα ελικόπτερο μεγέθους EH101 Merlin ή εναλλακτικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση τεσσάρων τυποποιημένων εμπορευματοκιβωτίων (20ft). Οι εγκαταστάσεις του ελικοπτέρου δίνουν στο πλοίο τη δυνατότητα να ανεφοδιάζει τα πολεμικά πλοία μέσω κάθετου ανεφοδιασμού (vertical replenishment -VERTREP). Με τη μέθοδο VERTREP χρησιμοποιούνται ελικόπτερα για τη μεταφορά προμηθειών ή ανδρών από πλοίο σε πλοίο ώστε να επιταχυνθεί η λειτουργία ανεφοδιασμού των πλοίων που συνδέονται με ένα από τα Replenishment At Sea (RAS) rigs. 

Μπορεί να εξυπηρετήσει δύο πλοία ταυτόχρονα χρησιμοποιώντας τέσσερις σταθμούς αναπλήρωσης στη θάλασσα/ καυσίμου στη θάλασσα (RAS/FAS) σε δύο πλαίσια. Τα πλαίσια με καλώδια σταθερού εφελκυσμού είναι ικανά να μεταφέρουν στερεά και υγρά φορτία, συμπεριλαμβανομένων καυσίμων και γλυκού νερού. Ο μέγιστος ρυθμός μεταφοράς καυσίμου Diesel είναι 650t/h. 

Το πλοίο είναι εξοπλισμένο επίσης με πρυμναίο σταθμό ανεφοδιασμού. Ο πρυμναίος ανεφοδιασμός δεν είναι τόσο αποτελεσματικός όσο ο πλευρικός αλλά παρέχει ασφαλέστερη λειτουργία σε καταστάσεις θαλασσοταραχής. 

Η χωρητικότητα φορτίου περιλαμβάνει 4.700 τόνους πετρελαίου ντίζελ, 5.400 τόνους πετρελαίου ντίζελ (όριο υπερφόρτωσης), 1.200 τόνους αεροπορικού καυσίμου, καθώς και 160 τόνους φρέσκου νερού. Το πλοίο έχει επίσης δυνατότητα τοποθέτησης έως και δώδεκα containers ενώ διαθέτει δύο γερανούς 50 τόνων και δύο ανελκυστήρες 4 τόνων.

Το προωστήριο σκεύος αποτελείται από δύο κινητήρες ντίζελ Sulzer 12 V ZA40S των 22.400 ίππων που δίνουν κίνηση σε 2 έλικες μεταβλητού βήματος και επιτρέπουν στο σκάφος να διατηρήσει συνεχή ταχύτητα 21 κόμβων με πλήρες εκτόπισμα. Η ακτίνα δράσης με οικονομική ταχύτητα 18 κόμβων φτάνει τα 7.600 ναυτικά μίλια. Η ηλεκτρική ενέργεια παρέχεται από δύο γεννήτριες άξονα, ισχύος 1000KW και τέσσερις γεννήτριες ντίζελ ισχύος 780kW η κάθε μία. Τέλος το πλοίο διαθέτει και εγκάρσιο πρωραίο έλικα (bow thruster).

Δεν υπάρχουν σχόλια: