Με 4 παρεμβάσεις θα επιδιωχθεί να δοθεί λύση στο πρόβλημα, που
αντιμετωπίζουν περισσότεροι από 400 σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού
Ναυτικού από την δυσκολία εξεύρεσης πλοίων για τα εκπαιδευτικά ταξίδια
τους.
Το πλαίσιο των παρεμβάσεων συμφωνήθηκε στην διάρκεια της συνάντησης, που
έγινε, την Παρασκευή, υπό τον υπουργό Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη με
την συμμετοχή αντιπροσωπειών της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και
της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Μάλιστα, στο περιθώριο της συνάντησης ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ Γιάννης Χαλάς έθεσε, σύμφωνα με πληροφορίες, προς τον υπουργό το θέμα της φορολόγησης των ναυτικών, που εξετάζει η κυβέρνηση λέγοντας ότι εάν γίνει κάτι τέτοιο θα αποτελέσει το τέλος της Ελληνικής ναυτιλίας.
Σύμφωνα, πάντα, με πληροφορίες ο υπουργός είπε ότι θα θέσει το θέμα στον υπουργό Οικονομίας Γιάννη Στουρνάρα.
Στην διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν θέματα ναυτικής εκπαίδευσης, με έμφαση στο πρόβλημα με τα θαλάσσια εκπαιδευτικά ταξίδια.
Τα σημεία του πλαισίου συμφωνίας που επετεύχθη κατά τη συνάντηση είναι τα ακόλουθα:
1. Η εγγραφή στο τρίτο έτος σπουδών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού θα επιτρέπεται με την συμπλήρωση, συσσωρευτικά μέχρι τότε, τουλάχιστον επτάμηνης θαλάσσιας υπηρεσίας.
2. Η εναπομένουσα θαλάσσια υπηρεσία (για τη συμπλήρωση των 12 μηνών) δύναται να πραγματοποιηθεί το αργότερο εντός εξαετίας από την εγγραφή του σπουδαστή στην ΑΕΝ, οπότε και θα του χορηγείται το Δίπλωμα Γ’ Τάξεως. Θα επεκταθεί, δηλαδή, ο χρόνος από δύο έτη σε τρία για την πραγματοποίηση των θαλασσίων ταξιδιών.
3. Με κανονιστική πράξη προωθείται η εγγραφή στο επόμενο διδακτικό εξάμηνο εκείνων των σπουδαστών που δεν μπόρεσαν να πραγματοποιήσουν ή δεν συμπλήρωσαν την απαιτούμενη θαλάσσια υπηρεσία.
4. Η πρόσληψη τουλάχιστον ενός σπουδαστή ανά διαχειριζόμενο πλοίο θα είναι υποχρεωτική για κάθε πλοίο, ανεξαρτήτως σημαίας, το οποίο διαχειρίζεται στην Ελλάδα εταιρεία βάσει του Νόμου 89/67, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
Παράλληλα, συμφωνήθηκε να εξεταστούν τα ακόλουθα:
1. Η κατάργηση των κρατήσεων υπέρ ΝΑΤ για τους σπουδαστές (416 ευρώ μηνιαίως από σπουδαστή και πλοίο) με ανάληψη αυτών από το κράτος όπως ισχύει για τα κατώτερα πληρώματα.
2. Η επιδότηση του Πρώτου Εκπαιδευτικού Ταξιδιού να ισχύει για τους έξι πρώτους μήνες θαλάσσιας υπηρεσίας χωρίς περιορισμό εάν η υπηρεσία είναι συνεχής ή διακεκομμένη.
«Στον τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης, πρωταρχικός σκοπός του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου είναι η ποιοτική αναβάθμισή της. Εκφράζω την ικανοποίησή μου για τη γόνιμη και εποικοδομητική συζήτηση που είχαμε σήμερα με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και για τη συμφωνία στην οποία τελικά καταλήξαμε, προς όφελος των σπουδαστών μας, της ναυτικής εκπαίδευσης και της ελληνικής ναυτιλίας. Αποδεικνύεται με αυτό τον τρόπο πως όταν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη κάθονται στο ίδιο τραπέζι με καλή πίστη και διάθεση για ειλικρινή διάλογο, μπορούν να εξευρεθούν λύσεις», υπογράμμισε σε δηλώσεις του μετά το τέλος της συνάντησης ο υπουργός Κωστής Μουσουρούλης.
Μάλιστα, στο περιθώριο της συνάντησης ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ Γιάννης Χαλάς έθεσε, σύμφωνα με πληροφορίες, προς τον υπουργό το θέμα της φορολόγησης των ναυτικών, που εξετάζει η κυβέρνηση λέγοντας ότι εάν γίνει κάτι τέτοιο θα αποτελέσει το τέλος της Ελληνικής ναυτιλίας.
Σύμφωνα, πάντα, με πληροφορίες ο υπουργός είπε ότι θα θέσει το θέμα στον υπουργό Οικονομίας Γιάννη Στουρνάρα.
Στην διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν θέματα ναυτικής εκπαίδευσης, με έμφαση στο πρόβλημα με τα θαλάσσια εκπαιδευτικά ταξίδια.
Τα σημεία του πλαισίου συμφωνίας που επετεύχθη κατά τη συνάντηση είναι τα ακόλουθα:
1. Η εγγραφή στο τρίτο έτος σπουδών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού θα επιτρέπεται με την συμπλήρωση, συσσωρευτικά μέχρι τότε, τουλάχιστον επτάμηνης θαλάσσιας υπηρεσίας.
2. Η εναπομένουσα θαλάσσια υπηρεσία (για τη συμπλήρωση των 12 μηνών) δύναται να πραγματοποιηθεί το αργότερο εντός εξαετίας από την εγγραφή του σπουδαστή στην ΑΕΝ, οπότε και θα του χορηγείται το Δίπλωμα Γ’ Τάξεως. Θα επεκταθεί, δηλαδή, ο χρόνος από δύο έτη σε τρία για την πραγματοποίηση των θαλασσίων ταξιδιών.
3. Με κανονιστική πράξη προωθείται η εγγραφή στο επόμενο διδακτικό εξάμηνο εκείνων των σπουδαστών που δεν μπόρεσαν να πραγματοποιήσουν ή δεν συμπλήρωσαν την απαιτούμενη θαλάσσια υπηρεσία.
4. Η πρόσληψη τουλάχιστον ενός σπουδαστή ανά διαχειριζόμενο πλοίο θα είναι υποχρεωτική για κάθε πλοίο, ανεξαρτήτως σημαίας, το οποίο διαχειρίζεται στην Ελλάδα εταιρεία βάσει του Νόμου 89/67, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
Παράλληλα, συμφωνήθηκε να εξεταστούν τα ακόλουθα:
1. Η κατάργηση των κρατήσεων υπέρ ΝΑΤ για τους σπουδαστές (416 ευρώ μηνιαίως από σπουδαστή και πλοίο) με ανάληψη αυτών από το κράτος όπως ισχύει για τα κατώτερα πληρώματα.
2. Η επιδότηση του Πρώτου Εκπαιδευτικού Ταξιδιού να ισχύει για τους έξι πρώτους μήνες θαλάσσιας υπηρεσίας χωρίς περιορισμό εάν η υπηρεσία είναι συνεχής ή διακεκομμένη.
«Στον τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης, πρωταρχικός σκοπός του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου είναι η ποιοτική αναβάθμισή της. Εκφράζω την ικανοποίησή μου για τη γόνιμη και εποικοδομητική συζήτηση που είχαμε σήμερα με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και για τη συμφωνία στην οποία τελικά καταλήξαμε, προς όφελος των σπουδαστών μας, της ναυτικής εκπαίδευσης και της ελληνικής ναυτιλίας. Αποδεικνύεται με αυτό τον τρόπο πως όταν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη κάθονται στο ίδιο τραπέζι με καλή πίστη και διάθεση για ειλικρινή διάλογο, μπορούν να εξευρεθούν λύσεις», υπογράμμισε σε δηλώσεις του μετά το τέλος της συνάντησης ο υπουργός Κωστής Μουσουρούλης.
το είδαμε στο e-Nautilia
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου