15 Απριλίου 2011

Ηγετικό ρόλο στη Μεσόγειο θέλει να αποκτήσει η Cosco.

Του
Αντώνη Τσιμπλάκη
για τη Ναυτεμπορική
Αναδημοσίευση

Να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στη Μεσόγειο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων φιλοδοξεί για τα επόμενα χρόνια η θυγατρική της Cosco στην Ελλάδα, Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.

Οπως υπογράμμισε χθες ο αναπληρωτής εμπορικός διευθυντής της ΣΕΠ Α.Ε., Αναστάσιος Βαμβακίδης, στο πλαίσιο του συνεδρίου «Λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας» (Transshipment Hubs connecting sea and land in the freight supply chain), που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της έκθεσης Ports & Hubs, η ΣΕΠ για να πετύχει το στόχο της επενδύει σε εξοπλισμό, στη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας και στην ποιότητα των υπηρεσιών.

Μόλις ολοκληρωθεί το επενδυτικό σχέδιο θα προσεγγίσει δυναμικά τη ναυτιλιακή κοινότητα, ώστε να συνεργαστούν με το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων σε μια κερδοφόρα για όλες τις πλευρές διαδικασία.

Για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου, ανέφερε ο κ. Βαμβακίδης, στο πλαίσιο του Συνεδρίου στο οποίο η «Ν» είναι χορηγός επικοινωνίας, η ΣΕΠ σκοπεύει μέχρι το τέλος του 2015 να έχει ολοκληρώσει τα έργα υποδομής με την κατασκευή και του προβλήτα ΙΙΙ που θα της δίνει τη δυνατότητα να διακινεί περίπου 3,7 εκατ. teu ετησίως. Παράλληλα επενδύει σε σύγχρονο εξοπλισμό τόσο σε επίπεδο μηχανημάτων όσο και στη μηχανογράφηση, καθώς και στη συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού της.

Σημεία κλειδιά για την περαιτέρω ανάπτυξη του σχεδίου της είναι η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Σ.ΕΜΠΟ, αλλά και η ανάπτυξη αποθηκευτικών εγκαταστάσεων σε περιοχή ελεύθερης ζώνης επτά στρεμμάτων που της έχει παραχωρηθεί. Το κόστος της επένδυσης αναμένεται να φτάσει τα πέντε εκατ. ευρώ.

Λιμάνια στην Ευρώπη

Αναφερόμενος στη στρατηγική που ακολουθούν τα ευρωπαϊκά λιμάνια ο επίκουρος καθηγητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου και πρόεδρος της Ενωσης Ναυτιλιακών Οικονομολόγων Ελλάδος, Θάνος Πάλλης, τόνισε ότι με τους «όρους οργάνωσης, ανταγωνισμού και χρηματοδότησης των ευρωπαϊκών λιμένων υπό αναδιάρθρωση, τη συνύπαρξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στη λιμενική βιομηχανία δεδομένη και τον όγκο της διακίνησης φορτίων στους ευρωπαϊκούς λιμένες να σημειώνει αύξηση, η Ε.Ε. σκοπεύει να συμβάλει στην επίλυση των πρόσθετων προβλημάτων προσαρμογής των ευρωπαϊκών λιμένων στο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον».

Οι δράσεις που σκοπεύει να λάβει αποσκοπούν:

- Στη βελτίωση της λιμενικής οργάνωσης μέσω της εξασφάλισης συνθηκών ανταγωνισμού εντός του λιμένα (ενδο-λιμενικός ανταγωνισμός) και μεταξύ των ευρωπαϊκών λιμένων (δια-λιμενικός ανταγωνισμός), και απώτερο στόχο τη βελτίωση των λιμενικών υπηρεσιών που παρέχονται εντός της Ε.Ε.

- Στη βέλτιστη χρηματοδότηση των ευρωπαϊκών λιμένων και τη διαμόρφωση πρακτικών τιμολόγησης των παρερχομένων υπηρεσιών, μέσω του καθορισμού γενικών αρχών που θα εξασφαλίζουν τον ενδο-λιμενικό και δια-λιμενικό ανταγωνισμό.

- Στην ενοποίηση των λιμένων στις διατροπικές (multimodal) αλυσίδες μεταφορών.

Ανταγωνιστικό περιβάλλον

Από την πλευρά του ο broker της Allied, Αλέξανδρος Ψαριανός, στην τοποθέτησή του επεσήμανε ότι εκτός από τις μεγάλες επενδύσεις σε υποδομές, είναι απαραίτητο ένα ευέλικτο φορολογικό σύστημα, το οποίο θα μας επιτρέψει σαν χώρα να είμαστε ανταγωνιστικοί σε παγκόσμιο επίπεδο.

Πηγή: Marinews

Δεν υπάρχουν σχόλια: