Του Θανάση Λαμπρόπουλου
«Αγκάθι» στα πλευρά του ΥΝΑ Κωστή Μουσουρούλη, είναι η ομόφωνη απόφαση της ΠΝΟ να προχωρήσει σε 48ωρη ακινητοποίηση όλων των υπό ελληνική σημαία πλοίων και όλων των τύπων, ενώ ουδείς από τους 12 προέδρους των ναυτεργατικών ενώσεων, αποκλείει την παράταση των κινητοποιήσεων, αφού όπως λένε, ο υπουργός της τρικομματικής κυβέρνησης αγνόησε αλλά και συνεχίζει να αγνοεί τα αιτήματα των 17.000 περίπου ναυτικών μας.
Και όχι μόνο αγνοεί τους ναυτικούς, που είναι πλέον οι μόνοι εργαζόμενοι στη φτωχή Ελλάδα που εισάγουν συνάλλαγμα, αλλά με διάφορα πολιτικάντικα τερτίπια, φέρνει στη Βουλή τέτοια μέτρα που στην κυριολεξία όχι μόνο διώχνουν τους νέους από το ναυτικό επάγγελμα, αλλά τείνουν να εξαφανίσουν εντελώς από τα 4000 περίπου ελληνόκτητα εμπορικά πλοία όλων των τύπων και τους τελευταίους εναπομείναντες έλληνες ναυτικούς.
Και βεβαίως, όλες οι ενέργειες σε βάρος των ναυτικών που δικαίως φέρουν τον τίτλο του Πρεσβευτή της Ελλάδας στα πέρατα του κόσμου, έχουν σύμμαχο και συμπαραστάτη τους έλληνες εφοπλιστές, ενώ πολλά από τα αντεναυτεργατικά νομοθετήματα είναι και δικά τους, αφού είναι προς το οικονομικό συμφέρον τους.
Τέτοια είναι η κατάσταση των ΣΣΕ και η εφαρμογή των ιδιωτικών κάτι που ασφαλώς θα δίνει το δικαίωμα στον εφοπλιστή αν δεν συμφωνήσει ο ναυτικός, να προχωρά στην αυτόματη λύση της συνεργασίας δηλ. την άμεση απόλυση, ενώ στην εξαφάνιση του έλληνα ναυτικού από τα ελληνόκτητα ελληνικά εμπορικά πλοία είναι οι μειώσεις των οργανικών συνθέσεων, οι οποίες ασφαλώς και είναι παμπάλαιο εφεύρημα των πλοιοκτητών έτσι ώστε να έχουν στα πλοία τους ολοένα και λιγότερο έλληνες ναυτικούς(κυρίως ειδικότητες κατώτερου πληρώματος).
Εκείνο όμως το νομοθέτημα του κυρίου υπουργού Κ. Μουσουρούλη που τελικά είναι και ταφόπλακα για τους έλληνες ναυτικούς, είναι η υπέρογκη φορολόγησή τους, ένα ποσοστό που ουσιαστικά θα διώχνει κάθε νέο από το ναυτικό επάγγελμα.
Και αντί στις απανωτές επισημάνσεις(έγγραφες και προφορικές) της ΠΝΟ αλλά και κάποιων βουλευτών τόσο της κυβέρνησης όσο και των κομμάτων της αντιπολίτευσης ότι η αλλαγή του συντελεστή φορολόγησης των ελλήνων ναυτικών θα έχει αρνητικά αποτελέσματα στην προσέλκυση νέων στο θαλασσινό επάγγελμα, ο Χιώτης ΥΝΑ δεν κάνει πίσω, με αποτέλεσμα ο κόμπος όμως να φτάσει στο χτένι και οι εκπρόσωποι των ναυτικών να προχωρήσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις.
Και βεβαίως τα πολιτικά τερτίπια του κυρίου υπουργού ναυτιλίας και αιγαίου, που αφορούν τώρα την ποντοπόρο ναυτιλία και τους ναυτικούς που εργάζονται στα πλοία της, δεν θα αργήσουν να εφαρμοστούν τόσο στα πλοία της ακτοπλοΐας, όσο και στα λιγοστά κρουαζιερόπλοια τα οποία σημειωτέον έχουν «εξαφανιστεί» στερώντας έτσι την εργασία σε χιλιάδες έλληνες ναυτικούς.
Και αυτά τα αντεργατικά μέτρα είναι η προέκταση της κατάργησης των ΣΣΕ και περαιτέρω μείωση των οργανικών συνθέσεων, ενώ ήδη έχουν μείνει άνεργοι εκατοντάδες έλληνες ναυτικοί, καθώς τα ακτοπλοικά πλοία που ήταν ναυτολογημένοι ακινητοποιήθηκαν και τη θέση τους πήραν νοικιασμένα ξένα ποστάλια, που φυσικά είχαν και ξένη σημαία, κάτι που όμως έδωσε το δικαίωμα στους εκπροσώπους των ακτοπλοικών εταιρειών να πετάξουν στο δρόμο τους έλληνες ναυτικούς, αφού η σημαία των πλοίων προέβλεπε λιγότερα πληρώματα.
Όμως δεν είναι λίγοι εκείνοι οι ακτοπλόοι που έχουν κατά νου την υποστολή της γαλανόλευκης και την ύψωση κάποιας ξένης(κυρίως ευρωπαικής) στα δρομολογημένα ακτοπλοικά πλοία του αιγαίου, έτσι ώστε να απολυθούν κι άλλοι έλληνες ναυτικοί και οι εταιρείες να μειώσουν όπως λένε τα λειτουργικά τους έξοδα.
Και όλα αυτά τα αντεργατικά μέτρα που σε λίγο θα γίνουν και νόμος του κράτους, έχουν μία και μοναδική δικαιολογία που είναι η περιβόητη ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ των ελληνικών πλοίων, έναντι εκείνων με ξένη σημαία, αίτημα βεβαίως παμπάλαιο των ελλήνων εφοπλιστών, αιτία όμως να έχουν χάσει τη δουλειά τους μερικές χιλιάδες έλληνες ναυτικοί, όλων των ειδικοτήτων.
Και ο κος Μουσουρούλης, το γνωρίζει και μάλιστα πολύ καλά και από πρώτο χέρι, αφού στην Βουλή τον έφεραν οι σταυροί και των ναυτικών της ακριτικής και ναυτομάνας Χίου απ όπου κατάγεται, αλλά δυστυχώς πράττει τα εντελώς αντίθετα.
Έτσι φτάσαμε στην 48ωρη κινητοποίηση των ναυτικών, η οποία όπως όλα δείχνουν θα συνεχιστεί, εκτός αν η κυβέρνηση αποφασίσει την αντισυνταγματική ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ, η οποία σημειωτέον για τους έλληνες ναυτικούς ήρθη πριν από περίπου δύο μήνες και είχε επιβληθεί από προηγούμενη απεργιακή τους κινητοποίηση.
Εάν γίνει και αυτό, τότε είναι σίγουρο, κατά πως λέει ο λαός, πάμε γι άλλα κόλπα, ενώ να σημειώσουμε ότι τα νομοθετικά τερτίπια του ΥΝΑ, έχουν στείλει στην ανεργία μέχρι τώρα πάνω από 6000 ναυτικούς, ανάμεσα στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και καπεταναίοι και μηχανικοί.
zougla.gr
το είδαμε στο e-nautilia «Αγκάθι» στα πλευρά του ΥΝΑ Κωστή Μουσουρούλη, είναι η ομόφωνη απόφαση της ΠΝΟ να προχωρήσει σε 48ωρη ακινητοποίηση όλων των υπό ελληνική σημαία πλοίων και όλων των τύπων, ενώ ουδείς από τους 12 προέδρους των ναυτεργατικών ενώσεων, αποκλείει την παράταση των κινητοποιήσεων, αφού όπως λένε, ο υπουργός της τρικομματικής κυβέρνησης αγνόησε αλλά και συνεχίζει να αγνοεί τα αιτήματα των 17.000 περίπου ναυτικών μας.
Και όχι μόνο αγνοεί τους ναυτικούς, που είναι πλέον οι μόνοι εργαζόμενοι στη φτωχή Ελλάδα που εισάγουν συνάλλαγμα, αλλά με διάφορα πολιτικάντικα τερτίπια, φέρνει στη Βουλή τέτοια μέτρα που στην κυριολεξία όχι μόνο διώχνουν τους νέους από το ναυτικό επάγγελμα, αλλά τείνουν να εξαφανίσουν εντελώς από τα 4000 περίπου ελληνόκτητα εμπορικά πλοία όλων των τύπων και τους τελευταίους εναπομείναντες έλληνες ναυτικούς.
Και βεβαίως, όλες οι ενέργειες σε βάρος των ναυτικών που δικαίως φέρουν τον τίτλο του Πρεσβευτή της Ελλάδας στα πέρατα του κόσμου, έχουν σύμμαχο και συμπαραστάτη τους έλληνες εφοπλιστές, ενώ πολλά από τα αντεναυτεργατικά νομοθετήματα είναι και δικά τους, αφού είναι προς το οικονομικό συμφέρον τους.
Τέτοια είναι η κατάσταση των ΣΣΕ και η εφαρμογή των ιδιωτικών κάτι που ασφαλώς θα δίνει το δικαίωμα στον εφοπλιστή αν δεν συμφωνήσει ο ναυτικός, να προχωρά στην αυτόματη λύση της συνεργασίας δηλ. την άμεση απόλυση, ενώ στην εξαφάνιση του έλληνα ναυτικού από τα ελληνόκτητα ελληνικά εμπορικά πλοία είναι οι μειώσεις των οργανικών συνθέσεων, οι οποίες ασφαλώς και είναι παμπάλαιο εφεύρημα των πλοιοκτητών έτσι ώστε να έχουν στα πλοία τους ολοένα και λιγότερο έλληνες ναυτικούς(κυρίως ειδικότητες κατώτερου πληρώματος).
Εκείνο όμως το νομοθέτημα του κυρίου υπουργού Κ. Μουσουρούλη που τελικά είναι και ταφόπλακα για τους έλληνες ναυτικούς, είναι η υπέρογκη φορολόγησή τους, ένα ποσοστό που ουσιαστικά θα διώχνει κάθε νέο από το ναυτικό επάγγελμα.
Και αντί στις απανωτές επισημάνσεις(έγγραφες και προφορικές) της ΠΝΟ αλλά και κάποιων βουλευτών τόσο της κυβέρνησης όσο και των κομμάτων της αντιπολίτευσης ότι η αλλαγή του συντελεστή φορολόγησης των ελλήνων ναυτικών θα έχει αρνητικά αποτελέσματα στην προσέλκυση νέων στο θαλασσινό επάγγελμα, ο Χιώτης ΥΝΑ δεν κάνει πίσω, με αποτέλεσμα ο κόμπος όμως να φτάσει στο χτένι και οι εκπρόσωποι των ναυτικών να προχωρήσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις.
Και βεβαίως τα πολιτικά τερτίπια του κυρίου υπουργού ναυτιλίας και αιγαίου, που αφορούν τώρα την ποντοπόρο ναυτιλία και τους ναυτικούς που εργάζονται στα πλοία της, δεν θα αργήσουν να εφαρμοστούν τόσο στα πλοία της ακτοπλοΐας, όσο και στα λιγοστά κρουαζιερόπλοια τα οποία σημειωτέον έχουν «εξαφανιστεί» στερώντας έτσι την εργασία σε χιλιάδες έλληνες ναυτικούς.
Και αυτά τα αντεργατικά μέτρα είναι η προέκταση της κατάργησης των ΣΣΕ και περαιτέρω μείωση των οργανικών συνθέσεων, ενώ ήδη έχουν μείνει άνεργοι εκατοντάδες έλληνες ναυτικοί, καθώς τα ακτοπλοικά πλοία που ήταν ναυτολογημένοι ακινητοποιήθηκαν και τη θέση τους πήραν νοικιασμένα ξένα ποστάλια, που φυσικά είχαν και ξένη σημαία, κάτι που όμως έδωσε το δικαίωμα στους εκπροσώπους των ακτοπλοικών εταιρειών να πετάξουν στο δρόμο τους έλληνες ναυτικούς, αφού η σημαία των πλοίων προέβλεπε λιγότερα πληρώματα.
Όμως δεν είναι λίγοι εκείνοι οι ακτοπλόοι που έχουν κατά νου την υποστολή της γαλανόλευκης και την ύψωση κάποιας ξένης(κυρίως ευρωπαικής) στα δρομολογημένα ακτοπλοικά πλοία του αιγαίου, έτσι ώστε να απολυθούν κι άλλοι έλληνες ναυτικοί και οι εταιρείες να μειώσουν όπως λένε τα λειτουργικά τους έξοδα.
Και όλα αυτά τα αντεργατικά μέτρα που σε λίγο θα γίνουν και νόμος του κράτους, έχουν μία και μοναδική δικαιολογία που είναι η περιβόητη ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ των ελληνικών πλοίων, έναντι εκείνων με ξένη σημαία, αίτημα βεβαίως παμπάλαιο των ελλήνων εφοπλιστών, αιτία όμως να έχουν χάσει τη δουλειά τους μερικές χιλιάδες έλληνες ναυτικοί, όλων των ειδικοτήτων.
Και ο κος Μουσουρούλης, το γνωρίζει και μάλιστα πολύ καλά και από πρώτο χέρι, αφού στην Βουλή τον έφεραν οι σταυροί και των ναυτικών της ακριτικής και ναυτομάνας Χίου απ όπου κατάγεται, αλλά δυστυχώς πράττει τα εντελώς αντίθετα.
Έτσι φτάσαμε στην 48ωρη κινητοποίηση των ναυτικών, η οποία όπως όλα δείχνουν θα συνεχιστεί, εκτός αν η κυβέρνηση αποφασίσει την αντισυνταγματική ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ, η οποία σημειωτέον για τους έλληνες ναυτικούς ήρθη πριν από περίπου δύο μήνες και είχε επιβληθεί από προηγούμενη απεργιακή τους κινητοποίηση.
Εάν γίνει και αυτό, τότε είναι σίγουρο, κατά πως λέει ο λαός, πάμε γι άλλα κόλπα, ενώ να σημειώσουμε ότι τα νομοθετικά τερτίπια του ΥΝΑ, έχουν στείλει στην ανεργία μέχρι τώρα πάνω από 6000 ναυτικούς, ανάμεσα στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και καπεταναίοι και μηχανικοί.
zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου