29 Δεκεμβρίου 2014

Το χρονικό της πυρκαγιάς στο Norman Atlantic.

Ξημερώματα Κυριακής. Το «Norman Atlantic» έχει σαλπάρει για την Ανκόνα της Ιταλίας.
Στο πλοίο κυριαρχεί το βαθύ σκοτάδι, καθώς οι περισσότεροι επιβάτες έχουν ξαπλώσει και κοιμούνται. 

Δυνατές εκρήξεις τους κάνουν να πεταχτούν έντρομοι από τις θέσεις και τα κρεβάτια τους. Λίγο μετά χτυπά ο συναγερμός. Επικρατεί πανικός. Ολοι τρέχουν πανικόβλητοι προς το κατάστρωμα, αφού η φωτιά που έχει ξεσπάσει στο κάτω μέρος του πλοίου μοιάζει εκτός ελέγχου. Οι ώρες που ακολουθούν είναι εφιαλτικές. Κάποιοι προσπαθώντας να γλυτώσουν μέσα στον τρόμο τους βουτούν στα παγωμένα και άγρια νερά της φουρτουνιασμένης θάλασσας. Ο μέχρι τώρα απολογισμός κάνει λόγο για επτά νεκρούς.

Από τη στιγμή που ξέσπασε η πυρκαγιά ακολούθησε μία αγωνιώδης επιχείρηση για τη διάσωσή τους, όμως, ο καιρός δεν ήταν σύμμαχος. Για δεκάδες ώρες ελληνικές και ιταλικές αρχές προσπαθούν να απεγκλωβίσουν τους εκατοντάδες επιβαίνοντες που μέσα στο κρύο, χωρίς φαγητό και νερό, παλεύουν να παραμείνουν ψύχραιμοι και να μη βουτήξουν, όπως έκαναν κι άλλοι μέσα στα φουρτουνιασμένα νερά.

Σήμερα, σχεδόν 34 ώρες μετά, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Λιμενικού, ο συνολικός αριθμός των διασωθέντων έχει ανέλθει στους 433 διασωθέντες, μαζί με το πλήρωμα, σύμφωνα με τα ιταλικά ΜΜΕ.

Οι φωτoγραφίες που ακολουθούν αποτυπώνουν με τον πιο περιγραφικό τρόπο το δράμα που βίωσαν οι συνολικά 478 επιβαίνοντες, 38 εκ των οποίων φέρονται να αγνοούνται. 

Το σκηνικό του απόλυτου τρόμου συνθέτουν εικόνες όπου από τη μία έχουμε ένα φλεγόμενο πλοίο με τη φωτιά να φουντώνει κάθε ώρα και πιο πολύ και από την άλλη ομάδες διάσωσης να προσπαθούν να φτάσουν στο καράβι και πότε να καταφέρνουν να απομακρύνουν μερικούς από το σημείο, πότε να φεύγουν άπραγες, αφού οι καιρικές συνθήκες που ήταν από την αρχή απέναντί τους, δεν τους επέτρεπαν να πλησιάσουν.  

πηγή

Τελευταία ενημέρωση 

Στους οκτώ ανέρχεται πλέον ο αριθμός των νεκρών του Norman Atlantic, όπως επιβεβαιώνουν υπουργοί της ιταλικής κυβέρνησης. Μόνο η ταυτότητα του ενός έχει γίνει γνωστή. Από το σύνολο των 478 επιβαινόντων, διασώθηκαν 432 άνθρωποι, σύμφωνα με την ενημέρωση του εκπροσώπου του υπουργείου Ναυτιλίας. Αλαλούμ με τις λίστες των διασωθέντων και των επιβατών του Nordic Atlantic προκαλεί σύγχυση σχετικά με την ύπαρξη τυχόν αγνοουμένων και μεγαλώνει την αγωνία των συγγενών. 

Οι πληροφορίες για τον αριθμό των ανθρώπων που επέβαινων στο Norman Atlantic εξακολουθούν να είναι αντιφατικές, ώρες αφότου ολοκληρώθηκε η διαδικασία περισυλλογής όλων των επιβαινόντων - επιβατών και μελών του πληρώματος - από τα εναέρια μέσα.

Το υπουργείο Ναυτιλίας έχει καλέσει για το λόγο αυτό εκπρόσωπο της ναυλώτριας εταιρείας ΑΝΕΚ να δώσει επίσημη ενημέρωση για τον αριθμό των επιβαινόντων στο πλοίο.

Στέλεχος της εταιρείας που είχε μιλήσει νωρίτερα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ έκανε λόγο για 471 επιβαίνοντες -418 επιβάτες και 55 άτομα πλήρωμα- και δεν απέκλεισε κάποιοι να μην μπήκαν στο πλοίο για κάποιο λόγο.

Το Λιμενικό Σώμα Ελληνική Ακτοφυλακή επικαλούμενο νωρίτερα το αρμόδιο κέντρο της Ρώμης RCC, που έχει την ευθύνη της επιχείρησης, ανέφερε, ότι διασώθηκαν συνολικά 432 άτομα, επιβάτες και πλήρωμα από το Norman Atlantic.

Ο εκπρόσωπος τύπου του Λιμενικού είχε αναφέρει ότι οι έρευνες στο εσωτερικό του πλοίου συνεχίζονται από ειδικά εκπαιδευμένα στελέχη της ιταλικής ακτοφυλακής, ενώ τα Κέντρα Έρευνας και Διάσωσης των δύο Ακτοφυλακών βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία για τη διασταύρωση της λίστας των επιβατών του πλοίου, όπως αυτή που έχει δοθεί από την πλοιοκτήτρια εταιρεία με τη λίστα των διασωθέντων, με αυτή που έχει δοθεί από το Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης της Ρώμης, προκειμένου να διαπιστωθεί αν υπάρχουν αγνοούμενοι.

πηγή

ΣΧΟΛΙΟ
Συγχαρητήρια στα στελέχη των ενόπλων μας δυνάμεων και στους διασώστες των Super Puma που έλαβαν μέρος στην επιχείρηση διάσωσης...

Μεγάλα ερωτήματα προκύπτουν για το πως συνέβει το ατύχημα, αλλά και το αλαλούμ στην επιχείρηση διάσωσης... την ευθύνη της οποίας είχε η ιταλική πλευρά...
Αναπάντητο ερώτημα είναι γιατί δεν ρυμουλκήθηκε το πλοίο στις αλβανικές ακτές που απείχαν μόνο 10 μίλια;

Επίσης γιατι δεν λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης του πλοίου και γιατί οι επιβάτες λένε ότι το πλήρωμα δεν τους βοήθησε σχεδόν καθόλου....

Κι ένα τεράστιο γιατί προς τους υπευθύνους της ελληνικής πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας για τον λόγο που δεν χρησιμοποιούνται τα 6 νεοαποκτηθέντα (στους ολυμπιακούς αγώνες του 2004) υπερσύγχρονα ελικόπτερα διάσωσης τύπου Dauphin από το Λιμενικό μας Σώμα.....

21 Δεκεμβρίου 2014

Η Τριήρης κι ο καπετάνιος της σας εύχονται Καλά Χριστούγεννα.

Σας εύχομαι Καλά Χριστούγεννα με υγεία κι ευτυχία οικογενειακή και προσωπική.
Και καλές θάλασσες στους συναδέλφους ναυτικούς μας.

7 Δεκεμβρίου 2014

Δεν υπάρχει! Δείτε το πιο ... τρελό mega-γιοτ του κόσμου!

Εξωτερικά είναι σίγουρα ένα από τα πιο πρωτοποριακά σχέδια. Το εσωτερικό του όμως αφήνει άφωνους και τους πλέον δύσπιστους. Είναι ένα mega-γιοτ για πολύ, πολύ, πολύ πλούσιους ανθρώπους που θέλουν να ξεχωρίσουν αφού μιλάμε για ένα γιοτ που μοιάζει με το ... όχημα του batman, αλλά αυτό δεν είναι το μόνο που το κάνει να ξεχωρίζει. 

Οι δυνατότητες που έχει δώσει ο κατασκευαστής Eduard Gray από τη Σουηδία είναι πραγματικά μοναδικές. 

Το 75 μέτρων mega-γιοτ κοστίζει κοντά στα 20 εκατομμύρια στην ακριβή του έκδοση και κάπως έτσι μάλλον είναι ελάχιστοι εκείνοι που μπορούν να το αποκτήσουν.

Άλλωστε πόσοι θα μπορούσαν να αγοράσουν ένα γιοτ που μπορεί να δεχθεί ως και τρία ελικόπτερα; Ποιος θα ήθελε ένα γιοτ που μπορεί να χωρέσει στο γκαράζ του 8 λιμουζίνες ή ποιος θα ήθελε ένα γιοτ στο καθιστικό του οποίου μπορεί να δοθεί άνετα... ποδοσφαιρικός αγώνας;

Μάλλον μόνο κάποιος που έχει στην... άκρη πολλά εκατομμύρια ευρώ. Έτσι όλοι εμείς οι υπόλοιποι ας θυμηθούμε την παροιμία φάτε μάτια ψάρια και ας αρκεστούμε στις φωτογραφίες και το βίντεο παρακάτω...


ΠΗΓΗ: DAILYMAIL 
το είδα ΕΔΩ

6 Δεκεμβρίου 2014

Αγιος Νικόλαος ο Προστάτης των Ελλήνων ναυτικών.

Θεωρείται προστάτης των Ελλήνων ναυτικών σε όλο τον κόσμο και δεν είναι τυχαίο. Κάποτε αποφάσισε να ταξιδέψει με πλοίο στους Άγιους Τόπους, για να προσκυνήσει. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ξέσπασε θαλασσοταραχή, με αποτέλεσμα πλήρωμα και επιβάτες να πανικοβληθούν. Ο Άγιος όμως δεν έχασε την πίστη του, προσευχήθηκε στον Θεό και η θάλασσα ηρέμησε. Ο μύθος λέει ότι ένας ναυτικός γλίστρησε, έπεσε από το κατάρτι και σκοτώθηκε. Όμως ο Νικόλαος προσευχήθηκε θερμά και ο ναυτικός αναστήθηκε.

Ο Άγιος Νικόλαος γεννήθηκε το 270 μ.Χ. στα Πάταρα της Λυκίας, από πλούσια οικογένεια. Μεγάλωσε με επιμελημένη μόρφωση και με πίστη στα Θεία. Από πολύ μικρός έμεινε ορφανός και με μεγάλη περιουσία στα χέρια. Αφιερώθηκε στον Θεό και βοήθησε πολλούς φτωχούς και αδύνατους, για την προστασία των οποίων έδωσε μεγάλους αγώνες, ενώ ίδρυσε πολλά νοσοκομεία και φιλανθρωπικά ιδρύματα.

Όταν επέστρεψε από τα Ιεροσόλυμα, χειροτονήθηκε ιερέας και αφιερώθηκε στον ασκητικό βίο. Έγινε ηγούμενος στη Μονή Σιών στα Μύρα της Λυκίας και όταν απεβίωσε ο τότε Αρχιεπίσκοπος, οι επίσκοποι, δια θεϊκής αποκαλύψεως, αναγόρευσαν τον Νικόλαο σε Αρχιεπίσκοπο. Εμψύχωνε τους διωκόμενους, από τους Ρωμαίους, Χριστιανούς και αυτό του κόστισε την εξορία του και την υποβολή του σε βασανιστήρια, κατά την περίοδο των διώξεων από τον Διοκλητιανό. Όταν όμως ανέβηκε στον αυτοκρατορικό θρόνο ο Μέγας Κωνσταντίνος, ο Νικόλαος αποφυλακίστηκε, επέστρεψε στη θέση του Αρχιεπισκόπου και σύμφωνα με την παράδοση, βοήθησε πολύ κόσμο, αφού είχε το χάρισμα της θαυματουργίας. 

Ο Άγιος Νικόλαος αποδήμησε στις 6 Δεκεμβρίου του 343 μ.Χ. και μετά την κοίμησή του ονομάστηκε «μυροβλήτης». Το 1087 κάποιοι ναύτες αφαίρεσαν τα λείψανά του από τα Μύρα της Λυκίας και τα μετέφεραν στο Μπάρι της Ιταλίας. Τοποθετήθηκαν στον Ναό του Αγίου Στεφάνου, όπου -σύμφωνα με τον θρύλο- κατά τη διάρκεια της θείας λειτουργίας, τα ιερά λείψανα άρχισαν να αναβλύζουν τόσο μύρο, που οι πιστοί το συνέλεγαν σε δοχεία, για να το χρησιμοποιήσουν για θεραπεία σε διάφορες ασθένειες. 

πηγή

5 Δεκεμβρίου 2014

Ναυπηγήθηκε προηγμένο σκάφος ειδικών δυνάμεων αντί για τις αμερικανικές "μαούνες".

Eνα εξαιρετικών προδιαγραφών Σκάφος Ανορθοδόξου Πολέμου (ΣΑΠ) εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο από αλουμίνιο, σχεδιασμένο από τις πλέον ικανές ομάδες ναυπηγών (πρώην στελέχη του ΠΝ) ολοκλήρωσε την ναυπήγησή του και ήδη δοκιμάζεται από το ΠΝ για τις ανάγκες της Διοικήσεως Υποβρυχίων Καταστροφών. 

Η χρηματοδότησή της σχεδίασης και της ανάπτυξής του «ΩΚΥΑΛΟΣ», όπως ονομάστηκε στο σχέδιο, έγινε από μεγάλο ελληνικό επιχειρηματικό όμιλο ο οποίος εδρεύει πλέον στην Ελβετία και ο οποίος μέσω των μεταλλουργικών βιομηχανιών του εμπλέκεται στην κατασκευή του.

Πόσο κόστισε; Ελάχιστα σε σχέση με αυτό που προσφέρει. 

Ανάπτυξη και ναυπήγηση στο 1/5 του κόστος επιχειρησικής ένταξης του κάθε ενός από τα μεταχειρισμένα αμερικανικά σκαφη ειδικών δυνάμεων, που ματαιώθηκε η παραλαβή τους. 

Το πρωτότυπο αυτό σκάφος, που αποτελείται εξ’ ολοκλήρου από αλουμίνιο συνολικού μήκους φτάνει τα 14 μέτρα, αναπτύσσει μεγάλη ταχύτητα, έχει μεγάλη αυτονομία, ενώ μπορεί να επιχειρεί και να μάχεται κάτω από εξαιρετικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
Έχει τετραμελές πλήρωμα, μεταφέρει ένα στοιχείο βατραχανθρώπων, καθώς και πλήρη εξοπλισμό μάχης, και το σημαντικότερο όλων είναι ότι διαθέτει τηλεχειριζόμενο πυργίσκο  για πολυβόλο έως 0,50¨ ή βομβιδοβόλο των 40 χιλιοστών, ο οποίος σχεδιάστηκε από την εταιρεία Soukos Robots. 

Είναι η πρώτη φορά που ένα τέτοιο σύστημα εγκαθίσταται σε ελληνικό σκάφος.
Οι δοκιμές πραγματοποιούνται με απόλυτη επιτυχία μέχρι στιγμής και το πλοίο θα παραδοθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο στο ΠΝ.. 

Αν και τα μεγάλα φουσκωτά σκάφη, δεν αντικαθίστανται σε μία μία ευρεία γκάμα αποστολών (ήδη το ΠΝ προμηθεύτηκε το επίσης εξαιρετικό σχέδιο του "NEMESIS" το οποίο είχε πρωτοπαρουσιαστεί στην ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ και το defencenet.gr και ήδη "γράφει" σημαντικές πωλήσεις στο εξωτερικό, σε χώρες του Κόλπου και της Αφρικής) το «ΩΚΥΑΛΟΣ» αποτελεί ιδανική σχεδίαση για το Αιγαίο τόσο για τις ειδικές δυνάμεις του Ναυτικού, όσο και του Στρατού.

Πολύ καλύτερη και πολύ οικονομικότερη από τα αμερικανικά σκάφη που ήθελαν ένα ... πρατήριο πετρελαίου για να χορτάσουν τις ακόρεστες υδροτζέτ μηχανές τους.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr