27 Ιανουαρίου 2014

Κυνηγητό με τους Τούρκους στην Ζουράφα... (βιντεο)



Τούρκοι ψαράδες βιντεοσκοπούν ελληνικό περιπολικό του Λιμενικού που προσπαθεί να τους εμποδίσει να ψαρέψουν κοντά στην ελληνική βραχονησίδα Ζουράφα. Λίγα λεπτά αργότερα καταφθάνει στην περιοχή ελληνικό ελικόπτερο και οι Τούρκοι ειδοποιούν το δικό τους λιμενικό...
Το διπλάσιο σε μέγεθος τουρκικό περιπολικό φτάνει σε λίγα λεπτά και αρχίζει να παρενοχλεί το ελληνικό...

Πάρτε μια ιδέα του τι αντιμετωπίζουν οι άνδρες του Λιμενικού καθημερινά στο Αιγαίο.... ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΧΩΡΙΚΑ ΜΑΣ ύδατα...

26 Ιανουαρίου 2014

Δυναμική είσοδος των Ελλήνων Εφοπλιστών το 2014...

Με το «δεξί» μπήκαν οι Έλληνες εφοπλιστές στο 2014 καθώς ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου επιδεικνύουν μεγάλη δραστηριότητα τόσο στις νέες παραγγελίες νεότευκτων όσο και στην αγορά πλοίων από δεύτερο χέρι. 

Στη διάρκεια του 2013 οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε τοποθετήσεις νέων παραγγελιών για 319 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 28,6 εκατ. dwt έναντι 114 πλοίων το 2012 συνολικής μεταφορικής ικανότητας 7,73 εκατ. dwt. Επισημαίνεται ότι οι νέες παραγγελίες των Ελλήνων εφοπλιστών, με όρους dwt, αποτελούν το 16,71% του συνόλου των παγκόσμιων παραγγελιών, ενώ το 2012 αποτελούσαν το 14,33%. Και οι παραγγελίες αυτές συνεχίζονται και το 2014.

Σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους οι ελληνικών συμφερόντων εφοπλιστικές επιχειρήσεις απέκτησαν τις τελευταίες εβδομάδες στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων περισσότερα από 15 πλοία (12 bulkers και 3 δεξαμενόπλοια), επενδύοντας 300 εκατ. δολάρια, ενώ δόθηκαν παραγγελίες και για τη ναυπήγηση 19 νεότευκτων πλοίων.

Στο ίδιο πλαίσιο αίσθηση προκάλεσαν τα στοιχεία που δημοσιοποίησε στα μέσα Ιανουαρίου η online υπηρεσία αξιολόγησης πλοίων VesselsValue.com σύμφωνα με τα οποία οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν τον στόλο με την μεγαλύτερη αξία παγκοσμίως.

Με βάση τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν ο ελληνόκτητος στόλος, αξιολογήθηκε στο ποσό των 101 δισ. Δολαρίων, αγοραστική αξία που κατατάσσει την Ελλάδα μπροστά από την Ιαπωνία και την Κίνα. 

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΟ
Μήπως είναι καιρός να αυξηθούν και τα ελληνικά πληρώματα στα πλοιά τους;
Καλό να βοηθάς την τσέπη σου αλλά ακόμα καλύτερο να βοηθάς την πατρίδα σου...

2 Ιανουαρίου 2014

Ελληνες εφοπλιστές έδωσαν 11 δισ. δολ. για 281 νέα πλοία

Ρεκόρ επενδύσεων καταγράφουν το 2013 οι Ελληνες εφοπλιστές με συνεχείς παραγγελίες στα ασιατικά ναυπηγεία για νέα πλοία. 

Οι Eλληνες εφοπλιστές στη διάρκεια των πρώτων 11 μηνών έχουν δώσει παραγγελίες για την κατασκευή 281 πλοίων που αγγίζουν τα 11 δισ. δολάρια.

Περισσότερα από 11 δισ. δολάρια θα γράψει φέτος το «κοντέρ» των επενδύσεων για ναυπηγήσεις πλοίων.

Ρευστότητα και προβλέψεις για άνοδο της ναυλαγοράς την επόμενη τριετία, τροφοδοτούν τον ελληνικό επενδυτικό πυρετό στη ναυτιλία, με τα ασιατικά ναυπηγεία να έχουν πάρει «φωτιά» που δουλεύουν πυρετωδώς με τις παραγγελίες για νέες ναυπηγήσεις που δίνουν οι Ελληνες πλοιοκτήτες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, οι Eλληνες εφοπλιστές στη διάρκεια των πρώτων 11 μηνών έχουν δώσει παραγγελίες για την κατασκευή 281 πλοίων που αγγίζουν τα 11 δισ. δολάρια. 

Συνυπολογίζοντας όμως και τις όποιες παραγγελίες του Δεκεμβρίου είναι βέβαιο ότι η αξία των ελληνικών επενδύσεων το 2013 θα σπάσει το φράγμα των 11 δισ. δολαρίων.

Οι χαμηλές άλλωστε αξίες των συμβολαίων -σύμφωνα με ναυτιλιακούς παράγοντες της αγοράς- για την κατασκευή πλοίων από τους Κορεάτες και τους Κινέζους αποτελεί δέλεαρ στα μάτια των Ελλήνων πλοιοκτητών για μελλοντικές υπεραξίες.

Οπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία της Golden Destiny, το ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών εστιάσθηκε το τρέχον έτος στα φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου πρωτίστως και δευτερευόντως στα δεξαμενόπλοια.

Την ίδια ώρα βέβαια που οι Ελληνες εφοπλιστές σπάνε όλα τα ρεκόρ στις αγορές πλοίων, σέρνοντας τον χορό των επενδύσεων στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, ταυτόχρονα κατεβάζουν την ελληνική σημαία από τα πλοία τους, αποδυναμώνοντας το άλλοτε ισχυρό ελληνικό νηολόγιο. Μπορεί η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών στον παγκόσμιο ναυτιλιακό χάρτη να διευρύνεται με εντυπωσιακό τρόπο, ωστόσο η δύναμη του υπό ελληνική σημαία στόλου μειώνεται αργά και σταθερά.

Συγκεκριμένα, περαιτέρω μείωση κατά 2,6% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, τον Οκτώβριο του 2013, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του περασμένου έτους.

Κώστας Νάνος
Έθνος

πηγή