1 Μαΐου 2011

Α. Αγαπητός: ¨Βρισκόμαστε σε χειρότερη κατάσταση από το 1999.


Ο Αντώνης Αγαπητός, μέλος της διοικούσας επιτροπής του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και στέλεχος της Hellenic Seaways επισημαίνει ότι το πρόβλημα είναι ότι «η Πολιτεία ακούει μεν τα προβλήματα, αλλά μένει απαθής» και αναρωτιέται «μέχρι πόσο θα μένει απαθής και δεν θα πάρει μέτρα, δεν βλέπει κανείς την πραγματική κατάσταση της ελληνικής ακτοπλοίας, δεν συγκινείται κάποιος υπεύθυνος; ». «Σαν μάνα εξ ουρανού έγιναν τα γεγονότα στη Λιβύη και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ενίσχυσαν την ρευστότητα τους, αν δεν ναυλώνονταν τα πλοία, τα πράγματα θα ήταν ακόμα δυσκολότερα» τόνισε χαρακτηριστικά και συνέχισε: «Εμείς ζητάμε μέτρα, τα οποία είναι ανέξοδα για την Πολιτεία, ίσως έχουν πολιτικό κόστος, αλλά το πρόβλημα με την εκμετάλλευση των πλοίων πρέπει να λυθεί».

Απαντώντας σε σχετική ερώτησή μας τόνισε ότι «δεν βλέπει κανένα περιθώριο συγχωνεύσεων των εταιρειών» και υπενθύμισε ότι «πριν από δώδεκα χρόνια συγχωνεύθηκαν οι εταιρείες και σήμερα βρισκόμαστε στην ίδια κατάσταση και ίσως και σε χειρότερη από αυτή που ήμασταν το 1998 και επιπλέον έχουν όλες οι εταιρείες μεγάλες ζημίες».

Πηγή: G.S.N.

H Ελλάδα θα συνεχίσει να συμβάλει στην ευρωπαϊκή πορεία της Σερβίας.





«H Ελλάδα θα συνεχίσει να συμβάλει στην ευρωπαϊκή πορεία της Σερβίας, με τη συνεργασία της σε όλους τους τομείς, και ειδικότερα στον τομέα της Ασφάλειας» τόνισε ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Χρήστος Παπουτσής κατά τη συνάντησή του σήμερα Πέμπτη, 28 Απριλίου 2011, το πρωί, με τον Αναπληρωτή Πρωθυπουργό και Υπουργό Εσωτερικών της Δημοκρατίας της Σερβίας, κ. Ivica Dačić.

Τα θέματα που κυριάρχησαν στις συνομιλίες των αντιπροσωπειών των δύο χωρών, ήταν η διμερής συνεργασία και η ανάπτυξη κοινών δράσεων, όσον αφορά στην αντιμετώπιση του οργανωμένου εγκλήματος, της διακίνησης ανθρώπων και παράνομων μεταναστών και των έκτακτων φυσικών καταστροφών.

Στη συνάντηση, στην οποία συμμετείχαν επίσης ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Θεόδωρος Μπούφης και ο Αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας, Αντιστράτηγος Ελευθέριος Οικονόμου, εξετάστηκε και η πιθανότητα δημιουργίας μικτών αστυνομικών κλιμακίων, στις περιοχές της Ελλάδας που επισκέπτονται Σέρβοι τουρίστες.

Μετά το πέρας της συνάντησης ακολούθησαν δηλώσεις:

Υπουργός Προστασίας του Πολίτη , Χρήστος Παπουτσής:
Είναι πολύ μεγάλη η χαρά μας, που υποδεχόμαστε σήμερα στο Υπουργείο μας και φυσικά στην Ελλάδα, τον Αναπληρωτή Πρωθυπουργό της Σερβίας, Υπουργό Εσωτερικών και Πρόεδρο του Σοσιαλιστικού Κόμματος, κ. Ivica Dačić. Είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια θερμή συνομιλία. Ανταλλάξαμε απόψεις για όλα τα θέματα που μπορούν να ενισχύσουν τη συνεργασία των δύο Κυβερνήσεων και των δύο λαών.
Επιπλέον, συζητήσαμε τη συνεργασία μας προκειμένου να συμβάλουμε και εμείς -στο μέτρο του δυνατού- στην ευρωπαϊκή πορεία της Σερβίας, με τη συνεργασία ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Σερβία στον τομέα της Ασφάλειας.
Ιδιαίτερα, δε, σε αυτή την περίοδο όπου αυξάνεται ο αριθμός των Σέρβων πολιτών που επισκέπτονται τη χώρα μας. Μάλιστα, εξετάσαμε και την πιθανότητα δημιουργίας μικτών αστυνομικών κλιμακίων, στις περιοχές που θα βρίσκονται οι Σέρβοι τουρίστες.
Ένα αντίστοιχο πρόγραμμα, δηλαδή, με αυτό που εφαρμόζουμε με τη Βουλγαρία.
Επίσης, συζητήσαμε όλες τις ιδέες -που βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη – για την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης, του οργανωμένου εγκλήματος και βεβαίως για το συντονισμό των ενεργειών μας όσον αφορά στην αντιμετώπιση των έκτακτων φυσικών καταστροφών.
Είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω για ακόμη μια φορά, πόσο στενές είναι οι σχέσεις μεταξύ των δύο λαών, παραδοσιακές σχέσεις, οι οποίες φέρνουν κοντά τις κυβερνήσεις, τους πολιτικούς και στην πραγματικότητα μας δεσμεύουν στην κοινή συνεργασία.
Για την Ελλάδα, η Σερβία, είναι φίλη και σύμμαχος χώρα. Οι Σέρβοι, είναι ένας λαός, με κυριολεκτικά αδελφικές σχέσεις με τον Ελληνικό λαό.

Είχα την ευκαιρία να εκφράσω στον Αναπληρωτή Πρωθυπουργό της Σερβίας, τη σταθερή υποστήριξη του Πρωθυπουργού μας, κ. Γιώργου Παπανδρέου, αλλά και ολόκληρης της Κυβέρνησης στις προσπάθειες που καταβάλλει η Σερβική Κυβέρνηση για την ευρωπαϊκή πορεία της Σερβίας, την οικονομική ανάπτυξη, την πρόοδο και την ασφάλεια των πολιτών της.


Αναπληρωτής Πρωθυπουργός και Υπουργός Εσωτερικών της Σερβίας κ. Ivica Dačić:
Θέλω να εκφράσω την ικανοποίησή μου, όσον αφορά την επίσκεψή μου στην Ελλάδα και τη συνεργασία με τον συνάδελφο και ομόλογό μου. Όπως γνωρίζετε υπάρχει μία παραδοσιακή φιλία, μία αδελφική φιλία μεταξύ των δύο λαών.
Θέλω να ευχαριστήσω και την ελληνική κυβέρνηση αλλά και τον ελληνικό λαό για την υποστήριξή τους προς την Σερβία όταν βρέθηκε αντιμέτωπη με δύσκολα προβλήματα.
Θα ήθελα, επίσης, να ευχαριστήσω την Ελλάδα για την υποστήριξή της στην προσπάθεια της Σερβίας να καταστεί μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα δύο υπουργεία μας έχουν υπογράψει πριν από δυόμιση χρόνια μία συμφωνία για την καταπολέμηση της εγκληματικότητας. Η συνεργασία των Αστυνομικών Υπηρεσιών μας είναι καλή.
Ήδη, είχαμε κοινή συνεργασία για την αντιμετώπιση διαφόρων θεμάτων, όπως η σύλληψη εμπόρων ναρκωτικών, διακινητών ανθρώπων, παράνομων μεταναστών. Συμφωνήσαμε, με τον κ. Υπουργό, να συνεχίσουμε αυτή τη συνεργασία σε όλα τα επίπεδα. Συνομιλήσαμε, επίσης για την κοινή συνεργασία, για τη διασφάλιση της δημόσιας τάξης, είτε πρόκειται για τουριστικές περιόδους και μέρη δηλαδή, όπου υπάρχει μεγάλος αριθμός τουριστών από τις δύο χώρες, αλλά είτε πρόκειται ενδεχομένως για κάποια αθλητικά γεγονότα.

Επίσης, σε μια προσπάθεια να διευκολύνουμε τους πολίτες μας συζητήσαμε για τη δυνατότητα υπογραφής μιας Συμφωνίας, όσον αφορά την αναγνώριση των αδειών οδήγησης. Θέλω να επισημάνω , γενικότερα, ότι η συνεργασία μας είναι πολύ καλή. Στη συνέχεια θα έχω συνομιλίες και με τον Υπουργό Εξωτερικών.
Θα ήθελα να τονίσω επίσης τις πολύ καλές σχέσεις που έχει το ΠΑ.ΣΟ.Κ με το δικό μας σοσιαλιστικό κόμμα. Σχέσεις παραδοσιακές, σχέσεις φιλίας. Πιστεύω ότι οι σχέσεις μεταξύ των δύο λαών και των δύο κυβερνήσεων και των δύο κομμάτων μας θα βελτιώνονται καθημερινά.
Στο πλαίσιο του ελληνοσερβικού επιμελητηρίου, είχα τη δυνατότητα να συνομιλήσω με Έλληνες επιχειρηματίες, επενδυτές στη Σερβία. Πρέπει, να πω ότι οι ελληνικές επενδύσεις βρίσκονται στη δεύτερη θέση στη Σερβία, κάτι που είναι πολύ σημαντικό για τη χώρα.

Αύριο, ο Έλληνας Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Παπούλιας και ο Πρόεδρος της Σερβίας κ. Τάντιτς θα έχουν την ευκαιρία να εγκαινιάσουν τον Πύργο του Νεμπόϊσα. Ένα σύμβολο των δύο λαών. Ένα σύμβολο, το οποίο είναι αδιάρρηκτα συνδεδεμένο με την ιστορία του Ρήγα Φεραίου. Αναμένεται, δε, η επίσκεψη του προέδρου του κ. Τάντιτς στην Ελλάδα ως επιβεβαίωση των καλών σχέσεων και της ευρύτερης ανάπτυξης τους.
Σήμερα, από την πλευρά μου είχα την ευκαιρία να προσκαλέσω τον ομόλογό μου να επισκεφτεί -για πρώτη φορά , όπως μου είπε ο ίδιος- το Βελιγράδι.

Πηγή: Marinews

Καταρρέει ο Θαλάσσιος Τουρισμός.



-Σε μια κατεξοχήν τουριστική χώρα όπως η Ελλάδα!


«Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία» λέει ο θυμόσοφος λαός και το ρητό αυτό έχουν ενστερνιστεί οι επαγγελματίες του Θαλάσσιου Τουρισμού, που βλέπουν το κλάδο να μαραζώνει σε μία κατ’ εξοχήν τουριστική χώρα με χιλιάδες χιλιόμετρα ακτογραμμές. Σχήμα οξύμωρο, απίστευτο, όμως ελληνικό.

Πολλά επαγγελματικά και ιδιωτικά σκάφη έχουν φύγει από την Ελλάδα πηγαίνοντας στην ανταγωνίστριες χώρες όπως η Τουρκία και η Κροατία, αφού οι ιδιοκτήτες τους δεν απολαμβάνουν περιβάλλον επιχειρηματικής ειρήνης στην Ελλάδα σε μία περίοδο που η κυβέρνηση αναζητά έσοδα! Σχήμα οξύμωρο επίσης!
Παράλληλα, επαγγελματικά-τουριστικά σκάφη, υπό ελληνική σημαία έχουν κατασχεθεί από τις τράπεζες και έπεται συνέχεια ενώ η πλειοψηφία των 3.000 Ελλήνων ναυτικών έχει απολυθεί.
Η κρίση πλήττει σοβαρά και τα ελληνικά πληρώματα των τουριστικών σκαφών:

« Άμεση συνέπεια της κρίσης είναι η ανεργία των πληρωμάτων η οποία σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Αξιωματικών και Κατωτέρων Πληρωμάτων Επαγγελματικών και Ιδιωτικών Σκαφών κ. Πάνο Καμμένο, έχει φτάσει το 40%» τονίζει ο Αντ.Στελλιάτος, πρόεδρος Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού,:

« Όμως δεν φτάνει μόνο η ανεργία, έχουμε και το πρόβλημα ναυτολογήσεων των ναυτικών. Ένα από τα πλέον δυσεπίλυτα προβλήματα του κλάδου είναι ότι εδώ και τρία χρόνια η πολιτική ηγεσία του πρώην ΥΕΝ νυν Θαλασσίων Υποθέσεων και ιδιαίτερα η Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας κλείνει τα μάτια της και σαν άλλοι Πόντιοι Πιλάτοι νίπτουν τας χείρας τους στη μη εφαρμογή της υπουργικής απόφασης 3511.1\8\2003. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα λιμεναρχεία να μην ναυτολογούν τους αξιωματικούς στα επαγγελματικά πλοία του νόμου 2743\99 στη θέση του πλοιάρχου και του α’ μηχανικού. Δηλαδή στα πλοία που το 97% αυτών δεν θεωρούνται επιβατικά σύμφωνα με το ΠΔ 295\99 άρθρο 5 παρ. Ι. επειδή μεταφέρουν μέχρι 12 επιβάτες!» και προσθέτει:

« Σαν αποτέλεσμα αυτού, είναι η ανεργία των πλοιάρχων-μηχανικών που επί χρόνια προσέφεραν στο θαλάσσιο τουρισμό και η ανεύρεση άλλων ανωτάτων διπλωμάτων των οποίων οι κατέχοντες απαξιώνουν την εμπλοκή τους στα επαγγελματικά τουριστικά πλοία θεωρώντας τα «μικρά». Ας δοθεί μια λύση διότι με την κατάσταση που επικρατεί στον θαλάσσιο τουρισμό δεν θα μπορέσουν έστω τα ελάχιστα πλοία που έχουν ναύλα να ναυτολογήσουν τους ναυτικούς που πρέπει. Άρα υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μείνουν παροπλισμένα.


Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Αντ.Στελλιάτος στην αρνητική προβολή του Ελληνικού Θαλάσσιου Τουρισμού:

«Τρία χρόνια είναι αρκετά για την αρνητική διαφήμιση των ΜΜΕ περί σκαφάτων, off shore κλπ. Ας σταματήσει λοιπόν αυτό.
Στο εξωτερικό με τα διάφορα δημοσιεύματα υπάρχει αίσθηση ότι το επαγγελματικό, τουριστικό πλοίο είναι υπό διωγμό στην Ελλάδα. Χρειάζεται να αλλάξει η κυβερνητική πολιτική που εκφράζει το εχθρικό ύφος της κυβέρνησης προς το επαγγελματικό, τουριστικό πλοίο. Οι πωλήσεις των σκαφών παρουσιάζουν μια κάθετη πτώση με αποτέλεσμα να κλείνουν οι επιχειρήσεις και να απολύονται οι εργαζόμενοι».

Παράπλευρες απώλειες

Η κρίση στον θαλάσσιο τουρισμό πλήττει καίρια τα παραναυτιλιακά επαγγέλματα:
«Δημιουργούνται προβλήματα στη λειτουργία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος. Όλα τα χρόνια τους μήνες Δεκέμβριο- Ιανουάριο και Μάρτιο το σύνολο των επαγγελματικών τουριστικών πλοίων δεξαμενίζονται στο Πέραμα για εργασίες και συντήρηση οπότε απασχολούνται όλες οι ειδικότητες σχετικές με τη λειτουργία, ξυλουργοί, αμμοβολιστές, ελασματουργοί, ταπετσιέρηδες, σιδηροκολλητές και άλλες ειδικότητες» επισημαίνει ο Αντώνης Στελλιάτος.

Τα μέτρα

Όσο αφορά στην επόμενη ημέρα για τον θαλάσσιο τουρισμό, ο Αντώνης Στελλιάτος επισημαίνει:

«1. Καταρχήν, προέχει η ένταξη του θαλασσίου τουρισμού σε αναπτυξιακό νόμο. Ποτέ αυτή η εναλλακτική μορφή τουρισμού μέχρι τώρα δεν ήταν σε αναπτυξιακό νόμο τη στιγμή κατά την οποία δίνει το 4% από το συνολικά 18% που συμβάλει ο τουρισμός στο ΑΕΠ.

2. Στοχευμένη διαφήμιση η οποία θα περιλαμβάνει προβολή του θαλάσσιου τουρισμού σε όλες τα μήκη και πλάτη του κόσμου, καθώς είναι η μοναδική χώρα που έχει 4.000 νησιά και βραχονησίδες. Σε συνδυασμό κλίματος και πολιτισμού είναι κρίμα να μην είναι το κέντρο του θαλάσσιου τουρισμού της γης η Ελλάδα.

3. Υποδομές. Πώς είναι δυνατόν μία χώρα με 16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμές, που περιβρέχεται παντού από θάλασσα και έχει χιλιάδες νησιά, να έχει ευθέως ανάλογο αριθμό από μαρίνες. Σκεφθείτε ότι η Κροατία με το 1/3 σε ακτογραμμή έχει 108 μαρίνες και Ελλάδα 19 μαρίνες και φυσικά πολύ λιγότερες από την ανταγωνίστρια χώρα την Τουρκία.

4. Επιμήκυνση τουριστικής περιόδου Οι κλιματολογικές συνθήκες της χώρας μας επιτρέπουν από Απρίλιο μέχρι Νοέμβριο να είναι μία φουλ τουριστική περίοδο».

Πηγή: Marinews