28 Νοεμβρίου 2010

Απειλείται με επιστράτευση η απεργία των ναυτικών.


Της Θεοδοσίας Κοντζόγλου

Στην ΠΝΟ στρέφονται οι πιέσεις της κυβέρνησης για τερματισμό των απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτικών ενώ καμία πίεση δεν ασκείται στην άλλη «όχθη», παρά το γεγονός ότι η πλειοψηφία των Εφοπλιστικών Ενώσεων ήδη υπέγραψαν την καταβολή αυξήσεων στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας του 2010.

Επικαλούμενος το «δημόσιο συμφέρον» ο υπουργός

Θαλασσίων Υποθέσεων, ζήτησε την άμεση διακοπή της απεργίας, τονίζοντας ότι διαφορετικά «…η κυβέρνηση θα προστατέψει το κοινωνικό σύνολο με υπευθυνότητα και αποφασιστικότητα και με ουσιαστικές παρεμβάσεις, όπου απαιτούνται».

Εμμέσως πλην σαφώς ο κ. Διαμαντίδης, αφήνει υπονοούμενα για ενεργοποίηση του νόμου περί επιστράτευσης εάν δεν λυθούν οι κάβοι απόψε (27 Νοεμβρίου 2010).

Ωστόσο, η απάντηση της ΠΝΟ ήταν ξεκάθαρα «όχι» ενώ αφήνει αιχμές κατά του υπουργού σημειώνοντας ότι δεν υφίσταται Ανεξάρτητο Σώμα, το οποίο να απολαμβάνει της εμπιστοσύνης των εμπλεκομένων μερών και το οποίο να υποδεικνύει συγκεκριμένες έκτακτες ζωτικές ανάγκες του κοινωνικού συνόλου. Μάλιστα η ΠΝΟ επικαλείται το διεθνές δίκιο τονίζοντας ότι τυχόν παρέμβαση της κυβέρνησης να τερματιστεί αμέσως η απεργία χωρίς να υπογραφούν οι ΣΣΕ, προσκρούει στον πυρήνα του διεθνούς συμβατικού δικαίου της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας, που ρητά απαγορεύει κρατική επέμβαση(άρθρο 2 ΔΣ 98).

Αιχμές κατά της κυβέρνησης

Στην επιστολή της η ΠΝΟ αναφέρει τα ακόλουθα: Αναφορικά με το άνω σχετ. έγγραφό σας με ημερομηνία 26 Νοεμβρίου 2010, που λάβαμε τις πρώτες μεταμεσημβρινές ώρες του Σαββάτου 27 Νοεμβρίου 2010, σας γνωρίζουμε ότι η Διοίκηση της ΠΝΟ που συγκλήθηκε άμεσα σε έκτακτη συνεδρίασή της, αφού ενημερώθηκε επί του περιεχομένου του, σας γνωρίζει τα παρακάτω.

Μια πρώτη διαπίστωση της Διοίκησης της Ομοσπονδίας επί του ανωτέρω εγγράφου σας είναι ότι ενώ ξεκινά με την αναφορά ότι «η απεργία αποτελεί συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα», στη συνέχεια αναφέρεται σε διατάξεις του νόμου, με τις οποίες κατά την εκτίμησή σας τίθενται συγκεκριμένοι περιορισμοί κατά την ενάσκηση του δικαιώματος αυτού.

Εξειδικεύοντας τους περιορισμούς αυτούς, που ορίζονται από τον κοινό νομοθέτη, αναφέρεστε ειδικότερα «στη διάθεση του αναγκαίου προσωπικού των πλοίων προς μεταφορά προσώπων και αγαθών διά θαλάσσης για αντιμετώπιση εκτάκτων ή ζωτικών αναγκών του κοινωνικού συνόλου που ανακύπτουν»

Προφανώς υπαινίσεσθε την διάταξη της παραγρ. 2 του άρθρου 37 του Ν. 330/1976. Προς το σημείο αυτό ακριβώς εναρμονίζεται και το θέμα που έχει τεθεί στην αρχή του εγγράφου σας.

Αντί όμως, όπως θα ήταν αναμενόμενο, να προσδιορίζεται με σαφήνεια η έννοια της συνδρομής συγκεκριμένων εκτάκτων ή ζωτικών αναγκών του κοινωνικού συνόλου που, ανακύπτουν, στην επόμενη παράγραφο του εγγράφου σας ζητείται από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία «όπως εξετάσει και αναλόγως αποφασίσει εύλογη αναστολή των απεργιακών κινητοποιήσεων».

Θεωρούμε κ. Υπουργέ ότι η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, που εκπροσωπεί το σύνολο των Ελλήνων ναυτεργατών διαθέτει την απαραίτητη κοινωνική ευαισθησία, αυτό όμως δεν είναι αρκετό για να καλυφθεί το υφιστάμενο κενό ως προς τον προσδιορισμό και την υπόδειξη συγκεκριμένων εκτάκτων ή ζωτικών αναγκών του κοινωνικού συνόλου. Το κενό αυτό ούτε η επιστολή σας καλύπτει ή έστω θίγει, ούτε επίσης υφίσταται Ανεξάρτητο Σώμα, το οποίο να απολαμβάνει της εμπιστοσύνης των εμπλεκομένων μερών και να επιλαμβάνεται αναλόγων περιπτώσεων.

Το γεγονός ότι η επιδίωξή σας είναι «η εύλογη αναστολή των απεργιακών κινητοποιήσεων» αρκεί και μόνο για να πείσει ότι δεν πρόκειται ουσιαστικά για κάλυψη εκτάκτων ή ζωτικών αναγκών του κοινωνικού συνόλου, για την οποία θα ήταν αρκετή η μεμονωμένη αντιμετώπισή τους, αλλά αντίθετα πρόκειται για ανεπίτρεπτη ενέργεια που προσκρούει στον πυρήνα του διεθνούς συμβατικού δικαίου της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας, που ρητά απαγορεύει κρατική επέμβαση(άρθρο 2 ΔΣ 98).

Ύστερα από τα παραπάνω, η σημερινή απόφαση της Διοίκησης της Ομοσπονδίας για συνέχιση της απεργίας για το επόμενο 48ωρο, για την οποία έχετε ήδη ενημερωθεί με σχετικό έγγραφό μας εξακολουθεί να ισχύει στο ακέραιο.

Διαμαντίδης: Καταχρηστική η απεργία…

Νωρίτερα το μεσημέρι η ΠΝΟ είχε λάβει επιστολή από τον υπουργό Γιάννη Διαμαντίδη το περιεχόμενο της οποίας αποτέλεσε και δήλωση-τελεσίγραφο του Υπουργού, λίγο μετά τις 7.00 το βράδυ. Η δήλωση του υπουργού ήταν η ακόλουθη: «Η απεργία αποτελεί αναμφισβήτητο και συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των εργαζομένων.

Υπόκειται όμως σε συγκεκριμένους κανόνες εκ του νόμου, όπως με σημερινή επιστολή μου επισήμανα προς την ΠΝΟ, προκειμένου να διασφαλιστούν ζωτικά συμφέροντα του νησιωτικού πληθυσμού.

Η κυβέρνηση καλεί άμεσα τα ενδιαφερόμενα μέρη να προσέλθουν σε διάλογο, για να υπογράψουν σήμερα κιόλας τις συλλογικές συμβάσεις, ώστε να επιλυθεί το πρόβλημα και να λήξει η απεργία και οι συνέπειες που έχουν προκληθεί από αυτή.

Η κυβέρνηση εκφράζει τη διαφωνία της προς κάθε κατεύθυνση, όπου παρατηρείται καταχρηστική άσκηση δικαιωμάτων.

Σε κάθε περίπτωση, θα διασφαλισθεί το δικαίωμα των εργαζομένων στην εργασία, των επιχειρήσεων στο επιχειρείν, αλλά και το δημόσιο συμφέρον παράλληλα με την προστασία της εθνικής οικονομίας.

Ως εκ τούτου, η κυβέρνηση δηλώνει ξεκάθαρα προς κάθε κατεύθυνση, ότι θα προστατέψει το κοινωνικό σύνολο με υπευθυνότητα και αποφασιστικότητα και με ουσιαστικές παρεμβάσεις, όπου απαιτούνται.

Είμαστε υποχρεωμένοι απέναντι στον ελληνικό λαό, σε μια εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία για τη χώρα μας, να πάρουμε τα μέτρα εκείνα, που εγγυώνται τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και να είστε βέβαιοι πως θα το πράξουμε».

Υπενθυμίζεται ότι η ενεργοποίηση του νόμου περί επιστράτευσης εφαρμόστηκε μέχρι σήμερα δύο φορές σε απεργιακές κινητοποιήσεις της ΠΝΟ. Και οι δύο φορές σημειώθηκαν σε περιόδους με κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ. Επίσης αξίζει να τονιστεί ότι είναι η πρώτη φορά που ούτε οι επιχειρηματίες αλλά ούτε και η κυβέρνηση προσέφυγαν σε κατάθεση ασφαλιστικών μέτρων αφήνοντας έτσι υποψίες ότι υπάρχει ο φόβος της απόρριψης του αιτήματος δεδομένου ότι τα βήματα της ΠΝΟ είναι καθ’ όλα σύννομα.

Πηγή: Nautilia

"ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ " ΣΤΟ ΛΣ .


Η σταδιακή αποστρατιωτικοποίηση του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας και η μετατροπή του σε καθαρά αναπτυξιακό-οικονομικό είναι ο στόχος του πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου, τον οποίο συζήτησε χθες το πρωί σε σύσκεψη που είχε στο μέγαρο Μαξίμου με τους υπουργούς Προστασίας του Πολίτη, Χρ. Παπουτσή, και Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Γ. Διαμαντίδη.

Στη σύσκεψη, σύμφωνα με πληροφορίες, αποφασίστηκε η ίδρυση αρχηγείου Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, το οποίο θα λειτουργεί στα πρότυπα της ΕΛ.ΑΣ. και θα υπάγεται αποκλειστικά στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Δηλαδή όλες οι υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος, οι αρμοδιότητες των οποίων έχουν αστυνομικό χαρακτήρα, ο Θάλαμος Επιχειρήσεων, καθώς και ο αρχηγός του Σώματος, θα υπάγονται στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα ο Χρ. Παπουτσής θα φέρει νομοσχέδιο στη Βουλή για την ίδρυση του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, ενώ, εάν χρειαστεί, θα γίνουν και κάποιες τροποποιήσεις στο Π.Δ. 96.

Στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων παραμένουν οι υπηρεσίες που έχουν σχέση με την ποντοπόρο ναυτιλία, την ακτοπλοΐα, την αλιεία, την κρουαζιέρα, τη λιμενική πολιτική, ενώ, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, έχει ήδη ξεκινήσει διάλογος για τη νέα δομή του υπουργείου, η οποία θα αποτυπωθεί σε ένα νέο οργανόγραμμα, με την προοπτική να μετατραπεί σε βάθος χρόνου σε αναπτυξιακό-οικονομικό.

Πηγή:Kranos

19 Νοεμβρίου 2010

Επέτειος Ίδρυσης της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων.


Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι στα πλαίσια της άσκησης «ΑΡΙΑΔΝΗ 10» που θα διεξαχθεί στην ευρύτερη περιοχή του Ιονίου, η μόνιμη αντιναρκική δύναμη του ΝΑΤΟ SNMCMG-2 (Standing NATO Maritime Mine Counter Measures Group 2) υπό τον Έλληνα Διοικητή Πλοίαρχο Γ. Πελεκανάκη ΠΝ, θα πραγματοποιήσει εθιμοτυπική επίσκεψη στο λιμένα της Πάτρας από 19 έως 22 Νοεμβρίου, 26 έως 29 Νοεμβρίου και 3 έως 4 Δεκεμβρίου.

Η δύναμη αποτελείται από το ΠΓΥ ΑΛΙΑΚΜΩΝ (Πλοίο Διοικήσεως), το ΝΘΗ ΕΥΝΙΚΗ, το ιταλικό πλοίο ITS NUMANA, το γερμανικό FGS BAD RAPPENAU, το ισπανικό ESPS TAMRE και το τουρκικό TCG ANAMUR. Στην άσκηση θα συμμετέχει και ομάδα ελληνικών ναρκαλιευτικών καθώς και η φρεγάτα ΚΑΝΑΡΗΣ.

Η SNMCMG-2 αποτελεί τη μόνιμη δύναμη από την οποία συγκροτείται η ομάδα αντιναρκικών επιχειρήσεων (Mine Counter Measure Task Group) της δύναμης ταχείας αντίδρασης του ΝΑΤΟ. Στις βασικές αποστολές της νατοϊκής ναυτικής δύναμης συμπεριλαμβάνονται ο έλεγχος των θαλασσίων στενών, περιορισμένων υδάτων και προσβάσεων λιμένων και η ναυτική αποτροπή στις περιοχές όπου επιχειρεί.

Κατά τη διάρκεια παραμονής τους τα ξένα πληρώματα των πλοίων θα επισκεφθούν αρχαιολογικούς χώρους, καθώς και χώρους τουριστικού ενδιαφέροντος.

Πηγή: Kranos

8 Νοεμβρίου 2010

Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια για τους ναυτικούς.


Συνεδρίασε χτες η Διοίκηση ΠΝΟ και ασχολήθηκε δια μακρών με θέματα που απασχολούν τους Έλληνες ναυτεργάτες, ρίχνοντας ιδιαίτερο βάρος στο κυρίαρχο και επίκαιρο ζήτημα των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας 2010.Όπως είναι γνωστό, παρά τις αλλεπάλληλες προσπάθειες, παρεμβάσεις, διαμαρτυρίες της Ομοσπονδίας και παρ’ ότι πλησιάζει στη λήξη του το έτος 2010, οι Συλλογικές Συμβάσεις (με εξαίρεση αυτή της κατηγορίας πληρωμάτων Μεσογειακών και Τ/Ρ-Ε/Γ πλοίων) δεν σημειώνουν πρόοδο και παραμένουν σε εκκρεμότητα, λόγω της απαράδεκτης τακτικής των εφοπλιστών οι οποίοι ακολουθούν παρελκυστική τακτική και δεν δείχνουν καμία διάθεση να ανταποκριθούν στις υποχρέωσες τους. Υπογραμμίζουμε ότι το ζήτημα αυτό αποτελεί για την Ομοσπονδία πρώτης προτεραιότητας θέμα και από θεσμικής πλευράς και σαν τέτοιο θα το αντιμετωπίσουμε εξαντλώντας κάθε πρόσφορο μέσο για την διασφάλιση των δικαιωμάτων των συναδέλφων.

Παράλληλα την Διοίκηση απασχόλησαν και τα υπόλοιπα φλέγοντα προβλήματα που ταλανίζουν τον Έλληνα ναυτεργάτη και τα οποία οξύνονται συνεχώς.

Ειδικότερα, κεντρικό σημείο αναφοράς απετέλεσε η χωρίς άλλη καθυστέρηση αντιμετώπισης τους μάστιγας της ανεργίας και η διασφάλιση των θέσεων εργασίας των ναυτεργατών όλων των ειδικοτήτων, με την αυστηρή τήρηση της νομοθεσίας, της 10μηνης απασχόλησης στα πλοία της επιβατηγού Ακτοπλοΐας και των προβλεπόμενων από τις ΣΣΕ για την παροχή ναυτικής εργασίας καθώς επίσης τονίσθηκε και η επιβεβλημένη ανάγκη άμεσης ίδρυσης ανεξάρτητου ταμείου ανεργίας για τους ναυτικούς.

Όπως διαπιστώθηκε για πολλοστή φορά η κατάσταση δεν είναι καθόλου ευχάριστη ούτε για τον ασφαλιστικό μας φορέα, το ΝΑΤ, με τους συναδέλφους συνταξιούχους ήδη να δέχονται τις γνωστές σοβαρές περικοπές στις συντάξεις τους και τα οικονομικά του Ταμείου να πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο με συνέπεια να δημιουργείται, εύλογα, κλίμα ανασφάλειας και αβεβαιότητας για την απρόσκοπτη καταβολή των υποχρεώσεων του Ταμείου στους δικαιούχους.

Καίριο είναι και το ζήτημα της ναυτικής εκπαίδευσης, η κατάσταση της οποίας μόνο θετική και αισιόδοξη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί γεγονός που επιδρά καταλυτικά και στην μη προσέλευση νέων στο επάγγελμα.

Μετά λοιπόν απ’ όλα αυτά η Διοίκηση απεφάσισε να στείλει Εξώδικη Πρόσκληση προς τον Υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας και τις εφοπλιστικές ενώσεις, επισημαίνοντας ότι αν δεν υπάρξει άμεσο και ουσιαστικό αποτέλεσμα στο θέμα υπογραφής των ΣΣΕ του 2010 αλλά και στην αντιμετώπιση των υπολοίπων καυτών ζητημάτων τότε η Ομοσπονδία προσανατολίζεται στην πραγματοποίηση, εντός του άμεσου προσεχούς διαστήματος, απεργιακών κινητοποιήσεων.

Τα περιθώρια υπομονής των ναυτεργατών έχουν εξαντληθεί και καλά θα κάνουν να το συνειδητοποιήσουν αυτό όλοι οι αρμόδιοι.

Με εντολή Διοίκησης

Γιάννης Χαλάς Γενικός Γραμματέας ΠΝΟ

Πηγή: Greek Shipping News

Αυξάνουν συνεχώς τον χώρο δράσης τους οι Σομαλοί πειρατές.


«Η πειρατεία είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, ιδιαίτερα για τη χώρα μας, η οποία βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτοσύνης. Είναι πολύ σημαντικό να καταγράφονται όλα τα περιστατικά για να κατανοήσουμε την εξέλιξη του φαινομένου και να το αντιμετωπίσουμε καλύτερα. Δυστυχώς όμως δεν έχουμε δει ακόμη κάποια ουσιαστική βελτίωση», δήλωσε ο πρόεδρος του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου για τη χώρα μας (ICC Ελλάς), κ. Ν. Βερνίκος, μόλις δημοσιοποιήθηκαν τα στοιχεία που δημοσιοποίησε το International Maritime Bureau (IMB) του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) σύμφωνα με τα οποία οι Σομαλοί πειρατές αυξάνουν συνεχώς τον χώρο δράσης τους και προχωρούν σε επιθέσεις μακριά από τις ακτές της χώρας τους. Είναι πλέον υπεύθυνοι για το 44% των 289 πειρατικών επιθέσεων κάθε είδους που εκδηλώθηκαν στα διεθνή ύδατα, τους πρώτους εννέα μήνες του 2010.


Εχοντας στο ενεργητικό τους 35 από τις 39 απαγωγές πλοίων διεθνώς, από τον Ιανουάριο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2010, οι Σομαλοί πειρατές διευρύνουν το πεδίο δράσης τους, χρησιμοποιώντας ψαράδικα ανοιχτής θαλάσσης, φτάνοντας έτσι ακόμη και στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όπου και κατέλαβαν ένα χημικό τάνκερ τον Ιούλιο του 2010, την πρώτη κατάληψη τέτοιου μεγέθους που κατεγράφη σε αυτή την περιοχή. Σε παγκόσμιο επίπεδο ο αριθμός των σκαφών που απήχθησαν ήταν κατά 34 περισσότερα της περυσινής χρονιάς, παρά τη μικρή πτώση των συνολικών επιθέσεων που είχαν φτάσει τις 306 του εννέα πρώτους μήνες του 2009. Ομως, η μείωση αυτή θεωρείται αμελητέα, παρά τις προσπάθειες που καταβάλλουν οι δυνάμεις πολεμικού ναυτικού πολλών χωρών, οι οποίες δραστηριοποιούνται κοντά στο Κέρας της Αφρικής, κρατώντας ανοιχτούς τους εμπορικούς δρόμους.
«Πρόκειται για μία τεράστια περιοχή» - εξηγεί ο πρόεδρος του ICC Ελλάς - «και γι’ αυτό και η παρουσία των πολεμικών πλοίων είναι απολύτως απαραίτητη. Οι δυσκολίες είναι πολλές, αλλά η στρατηγικά ορθή τοποθέτηση και η έγκαιρη εμφάνιση των ναυτικών δυνάμεων, απέτρεψε πολλές επιθέσεις, όπως για παράδειγμα στον κόλπο του Αντεν, όπου οι επιθέσεις μειώθηκαν δραστικά, πέφτοντας στις 45 από τις 100 την ίδια περίοδο πέρυσι».

ΝΕΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία του Κέντρου για την Καταγραφή της Πειρατείας (Piracy Reporting Centre), κατά τους προηγούμενους εννέα μήνες οι πειρατές επιβιβάστηκαν σε 128 πλοία και άνοιξαν πυρά εναντίον 52, ενώ 70 σκάφη ανέφεραν ότι κατάφεραν να αμυνθούν αποτελεσματικά κατά των επιθέσεων. Οι πειρατές χρησιμοποίησαν πυροβόλα όπλα σε 137 περιπτώσεις, μαχαίρια σε 66 επιθέσεις, σκότωσαν ένα μέλος πληρώματος, τραυμάτισαν 27 και πήραν 773 ομήρους. Ομως, όπως καταγράφει η έκθεση της IMB, πολλοί πειρατές είναι εξοπλισμένοι με αυτόματα αλλά και με ρουκετοβόλα όπλα.
Μία νέα περιοχή για τους πειρατές είναι η Νότιος Θάλασσα της Κίνας, στην οποία σημειώθηκαν 30 απόπειρες πειρατείας τους τελευταίους εννέα μήνες, από τις οποίες σε 21 περιπτώσεις οι επιτιθέμενοι κατάφεραν να επιβιβαστούν στα πλοία. Μία άλλη περιοχή όπου αυξάνεται η πειρατεία είναι η Σιταγκόνγκ του Μπαγκλαντές. Εκεί έχουν σημειωθεί 26 επιθέσεις σε ελλιμενισμένα ή αγκυροβολημένα σκάφη από 7 που είχαν σημειωθεί το 2009. Επίσης, στη Νιγηρία τα περιστατικά που έχουν αναφερθεί είναι 11, όμως σύμφωνα με διάφορες πληροφορίες τα στοιχεία αυτά υποεκτιμούν την πραγματικότητα.

Πηγή: Greek Shipping News

ΟΛΠ: Πλειοδοτικός διαγωνισμός για την απομάκρυνση των πλοίων της G.A.Ferries.


- Συνολική τιμή εκκίνησης για τα 7 πλοία είναι τα 8,6 εκ. ευρώ


Ανοιχτό διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό με σφραγισμένες προσφορές για την εκποίηση και απομάκρυνση εκτός του λιμανιού του Πειραιά των πλοίων «Δημητρούλα», «Ανθή-Μαρίνα», «Ρομίλντα», «Μιλένα», «Μαρίνα», «Ροδάνθη» και «Νταλιάνα» της G.A Ferries, αποφάσισε το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε. κατά τη σημερινή συνεδρίαση του.

«Το πρόβλημα των ανενεργών εγκαταλελειμμένων από τους ιδιοκτήτες τους πλοίων στο Λιμάνι του Πειραιά είναι πρωτίστως θέμα προστασίας του περιβάλλοντος και δευτερευόντως οικονομικό» δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε, Γιώργος Ανωμερίτης:

«Ο Ο.Λ.Π. Α.Ε., ξεκινάει σήμερα την εκποίηση πλοίων, τα οποία έχουν εγκαταλειφθεί στον Κεντρικό Λιμένα και δημιουργούν προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία της ακτοπλοΐας. Αμέσως μετά θα προχωρήσει στην εκποίηση των δεκάδων πλοίων τα οποία βρίσκονται στον εμπορικό λιμένα και τους χώρους ναυπηγοεπισκευής. Το Λιμάνι του Πειραιά θα είναι τόσο στους χερσαίους χώρους, όσο και στο θαλάσσιο μέτωπο του το πιο καθαρό λιμάνι της Μεσογείου, ένα πραγματικό ecoport».

Προηγήθηκε απόφαση της Γνωμοδοτικής Επιτροπής του Ν. 2881/2001, η οποία έκρινε ότι «τα πλοία αυτά είναι επικίνδυνα και επιβλαβή και άρνηση των εταιριών στις οποίες ανήκουν, να τα απομακρύνουν οικειοθελώς». Μετά την εκτίμηση της παρούσας αξίας των πλοίων από ανεξάρτητους εκτιμητές, το Συμβούλιο Διεύθυνσης και το Διοικητικό Συμβούλιο του Ο.Λ.Π. Α.Ε. προχώρησαν στην απόφαση εκποίησης.
Oι διακηρύξεις θα εκδοθούν εντός της εβδομάδας και η ημερομηνίες του διαγωνισμού θα είναι 22 ημέρες μετά την δημοσίευση της Απόφασης Διακήρυξης.



Συνημμένα: Πίνακας των πλοίων και τιμών εκκίνησης.

Πίνακας Πλοίων για εκποίηση στις 29-11-2010
1 Ε/Γ Ο/Γ ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ 1.277.000
2. Ε/Γ Ο/Γ ΑΝΘΗ ΜΑΡΙΝA 2.128.000
3. Ε/Γ Ο/Γ ΡΟΜΙΛΝΤΑ 979.000
4. Ε/Γ Ο/Γ ΜΙΛΕΝA 957.000
5. Ε/Γ Ο/Γ ΜΑΡΙΝA 1.309.000
6. Ε/Γ Ο/Γ ΡΟΔΑΝΘΗ 1.383.000
7. Ε/Γ Ο/Γ ΝΤΑΛΙΑΝΑ 957.500

Πηγή: Marinews

Απεβίωσε ο Έλληνας "βασιλιάς" της αλιείας.


Ο καταγόμενος από το Καστελλόριζο, Θεόδωρος Καΐλης, ήταν ο «βασιλιάς» της αλιείας στην Αυστραλία για περισσότερα από 50 χρόνια.

«Ο άνθρωπος που έχει στο ενεργητικό του μυριάδες επιτεύγματα δεν υπάρχει πια. Ο Έλληνας που άλλαξε τη βιομηχανία της αλιείας της Αυστραλίας έφυγε για πάντα».

Με αυτά τα λόγια ο αυστραλιανός Τύπος περιγράφει την απώλεια του Θεόδωρου Καΐλη που έφυγε πλήρης ημερών αφήνοντας πίσω του μια
αυτοκρατορία και ένα... θρύλο.

Ο καταγόμενος από το Καστελλόριζο, Θεόδωρος Καΐλης, ήταν ο «βασιλιάς» της αλιείας στην Αυστραλία για περισσότερα από 50 χρόνια.

Πολιτικοί και επιχειρηματίες έπλεξαν το εγκώμιό του και τον χαρακτήρισαν δημιουργό της «βιομηχανίας αλιείας» που σήμερα αποφέρει στην αυστραλιανή οικονομία περισσότερα από 1 δισ. δολάρια.

ΠΗΓΗ: Ημερησία
Δημοσιεύθηκε 16/9/2010

Από: Marinews

Προσπάθεια για τη διάσωση του Ελληνικού Νηογνώμονα.


Συμφωνία συνεργασίας υπέγραψαν ο Lloyd's Register και ο Ελληνικός Νηογνώμονας, σε μία προσπάθεια διάσωσης του ελληνικού οργανισμού όπως υποστηρίζουν μέλη της διοίκησής του.

Πιο συγκεκριμένα η θυγατρική εταιρεία του Βρετανικού Νηογνώμονα, η Hellenic Lloyd's S.A, θα συνεργασθεί με τον Ελληνικό Νηογνώμονα με σκοπό να βοηθηθεί ο δεύτερος να βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες του.

Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η Hellenic Lloyd's υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με τον Ελληνικό Νηογνώμονα με σκοπό να βοηθήσει τον Ελληνικό Οργανισμό στη βελτίωση των υπηρεσιών διαχείρισης κυρίως στο ελληνικό επιβατηγό πλοίο και τα μικρά σκάφη.

Αναβάθμιση

Ενα σημαντικό στοιχείο της συνεργασίας αυτής είναι η έμφαση που θα δοθεί στην εγχώρια δραστηριότητα της ελληνικής ναυτιλίας. Αυτό γίνεται προκειμένου να αναβαθμισθούν η ασφάλεια, η ποιότητα και τα περιβαλλοντικά πρότυπα στον κρίσιμο για την Ελλάδα τομέα της εγχωρίου ναυτιλίας ένας τομέας ζωτικής σημασίας για την ελληνική κοινωνία και την οικονομία της τονίζεται στην ανακοίνωση.

Η συμφωνία συνεργασίας θα ενισχύσει επίσης την τεχνική υποστήριξη που είναι στη διάθεση της ελληνικής ναυτιλίας, ένα τομέας που βρίσκεται στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων και των δυο οργανισμών.

Σε δήλωσή του ο Richard Sadler, Chief Executive του Lloyd's Register, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι η βοήθεια στον Ελληνικό Νηογνώμονα είναι η ανταπόκριση σε ένα κάλεσμα για βοήθεια της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας έστι ώστε να αναβαθμιστεί η ασφάλεια και η ποιότητα σε αυτό τον κρίσιμο τομέα.

Ο Lloyd's Register έχει δεσμευθεί ότι θα αναβαθμίζει συνεχώς τις υπηρεσίες του στην Ελλάδα και ανάλογη δέσμευση έλαβε μέσω της συμφωνίας και ο Ελληνικός Νηογνώμονας, ο οποίος έχει μία σημαντική παράδοση καθώς ιδρύθηκε το 1919 από την ελληνική πολιτεία.

Βελτιώσεις

Ο Ελληνικός Νηογνώμονας θα επωφεληθεί να βελτιώσει τις διαδικασίες του σε θέματα επιχειρησιακά αλλά και κατάρτισης και εκπαίδευσης του προσωπικού του.

Ο κ. Γιώργος Βερνίκος, αντιπρόεδρος του Ελληνικού Νηογνώμονα, δήλωσε από την πλευρά του ότι ο οργανισμός από το 1919 παρέχει συνεχώς της υπηρεσίες του στη χώρα. Με την υπογραφή της σημαντικής αυτής συμφωνίας με την Hellenic Lloyd's, στοχεύουμε να χρησιμοποιήσουμε την τεράστια τεχνογνωσία και την ηγετική θέση του Lloyds Register προκειμένου να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα του Ελληνικού Νηογνώμονα.

Επισημαίνεται ότι λίγες ημέρες πριν ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, Γιάννης Διαμαντίδης, υπέγραψε τις εγκυκλίους με τις οποίες, χορηγούνται Πρωτόκολλα Γενικής Επιθεώρησης (πιστοποιητικά) στα πλοία (28) που λειτουργούσαν με προσωρινά πιστοποιητικά και τα οποία έληγαν στις 31 Οκτωβρίου και παράλληλα δίνεται εξάμηνη παράταση σε όλα τα πιστοποιητικά τα οποία έληγαν στις 28 Φεβρουαρίου 2011.

Με την προηγούμενη απόφαση του πρώην υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, προέβλεπε μεταξύ άλλων ότι τα πιστοποιητικά κλάσης και κυβερνητικής πιστοποίησης που εκδόθηκαν ή θεωρήθηκαν μέχρι την 30.08.2010 εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι την ημερομηνία λήξης αυτών ή την ημερομηνία θεώρησής τους και, πάντως, όχι αργότερα από την 28.02.2011.

Το σημείο αυτό αποτελούσε το μεγάλο πρόβλημα του Ελληνικού Νηογνώμονα τους προηγούμενους μήνες.

Πηγή: Naftemporiki

Eπιμνημόσυνη Δέηση για τους Πεσόντες του Πολεμικού Ναυτικού σε Καιρό Πολέμου και Ειρήνης κατά την Εκτέλεση του Καθήκοντος .


Πραγματοποιήθηκε σήμερα Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2010, στη Ναυτική Βάση Κανελλόπουλος επιμνημόσυνη δέηση για τους πεσόντες του Πολεμικού Ναυτικού σε καιρό πολέμου και ειρήνης κατά την εκτέλεση του καθήκοντος. Μετά το πέρας της επιμνημόσυνης δέησης ακολούθησε κατάθεση στεφάνων στο μνημείο των πεσόντων. Κατά την τελετή εναποτέθηκαν στο οστεοφυλάκιο του μνημείου των πεσόντων τα οστά του Αντιπλοιάρχου Βασιλείου Αρσλάνογλου, Κυβερνήτη του Υ/Β ΓΛΑΥΚΟΣ, ο οποίος εφονέφθη στο λιμένα Βαλέτα της Μάλτας την 4η Απριλίου 1942 κατά την διάρκεια βομβαρδισμού από Γερμανικά Αεροσκάφη.

Στην τελετή παρέστησαν ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευσινιώτης ΠΝ, τα μέλη του Ανώτατου Ναυτικού Συμβουλίου, Επίτιμοι Αρχηγοί, αντιπροσωπείες Αξιωματικών και Υπαξιωματικών, εν αποστρατεία Αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού, Βετεράνοι του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, αντιπροσωπείες Ναυτικών Δοκίμων και Δοκίμων Υπαξιωματικών καθώς και συγγενείς των πεσόντων σε καιρό πολέμου και ειρήνης κατά την εκτέλεση του καθήκοντος.

Πηγή: Kranos.gr

5 Νοεμβρίου 2010

Παραμένουν κυρίαρχοι παγκοσμίως οι Έλληνες εφοπλιστές.


Στα 5,7 δισ. δολάρια ανήλθαν στο δεκάμηνο του 2010 οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών για την αγορά 233 πλοίων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, που έρχονται πρώτες σε αγορές πλοίων διεθνώς, έχουν επενδύσει από την αρχή του χρόνου περί τα 2,9 δισεκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση 123 πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, περί τα 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση 58 τάνκερ, ενώ περίπου στο 1 δισεκατομμύριο δολάρια έχουν εκτοξευθεί οι επενδύσεις τους στα πλοία μεταφοράς κοντέινερ.

Ο ελληνόκτητος στόλος τους τελευταίους μήνες έχει εμπλουτιστεί με 49 κοντέινερ, καθώς οι τιμές του παραμένουν χαμηλές, ενώ βελτιώνονται οι προοπτικές τους στη ναυλαγορά.

Όπως προκύπτει από την ανάλυση της Allied Shipbroking, στο διάστημα Ιανουαρίου - Οκτωβρίου 2010, διεθνώς έχουν αλλάξει χέρια 973 πλοία συνολικής αξίας 18,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Οι μεγαλύτερες επενδύσεις, που ανέρχονται σε 8,8 δισεκατομμύρια δολάρια, αφορούν πλοία ξηρού φορτίου.

Ελληνικοί εφοπλιστικοί κύκλοι, επισημαίνουν ότι όσο η Κίνα αναπτύσσεται και παράγει θα έχει την διαρκή ανάγκη να εισάγει πρώτες ύλες. Αυτή η παράμετρος είναι καθοριστική για την παγκόσμια ναυτιλία. Όσο αυτό συμβαίνει η αγορά του ξηρού φορτίου θα έχει πάντα ικανοποιητικά ναύλα γιατί πολύ απλά μεταξύ των συμμετεχόντων στην θαλάσσια μεταφορά έχει μπει πλέον πολύ δυναμικά με δικό της ικανό στόλο και η Κίνα.

Η Κίνα έχει ως πρώτο μέλημα να μην ανέβει το κόστος θαλάσσιας μεταφοράς ξανά σε δυσθεώρητα επίπεδα, δηλαδή σε αυτά που είδαμε μέχρι και το πρώτο μισό του 2008, αλλά ακόμα είμαστε σίγουροι ότι και δεν θα αφήσει τα ναύλα να πέσουν κάτω από τα επίπεδα επιβίωσης (break even) καθώς αυτό θα «χτυπήσει» και τα δικά της τα πλοία.

Οι Κινέζοι αγοράζουν μεγαλύτερα πλοία δίνοντας έμφαση στο να μπορούν να εξυπηρετήσουν τα δικά τους φορτία. Οι Έλληνες αγοράζουν πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου με μέσο όρο ηλικίας τα 8 χρόνια, μέσο όρο μεγέθους τους 60,000 τόνους και με μέση τιμή τα 35,6 εκ. δολάρια, σύμφωνα με την Cotzias Shipping Consultants.

Οι Κινέζοι αγοράζουν παλαιότερα μεγαλύτερα και φθηνότερα, με μέσο όρο ηλικίας τα 16,7 χρόνια μέσο μέγεθος τους 81,000 τόνους και μέση τιμή τα 20εκ δολάρια.

Πηγή: theinsider.gr

Το "Charles de Gaulle" ξανά στο Αιγαίο.



Στο Αιγαίο και στη περιοχή νότια της Κρήτης πρόκειται να καταπλεύσει προς το τέλος της ερχόμενης εβδομάδας η ομάδα μάχης σκαφών της ναυαρχίδας του γαλλικού Ναυτικού, του πυρηνοκίνητου αεροπλανοφόρου “Charles de Gaulle” (R91). Το σκάφος απέπλευσε από το λιμάνι της Τουλόν σήμερα το πρωί και κατευθύνεται αρχικά προς τα ιταλικά νερά για ασκήσεις με την ιταλική Αεροπορία και εν συνεχεία θα έρθει προς Ελλάδα.

Από πλευράς Π.Α. μαχητικά F-16 από την 115 Π.Μ. και πιθανότατα και από άλλες Πτέρυγες, προορίζονται να συνασκηθούν με τα δέκα Rafale F.2, τα 12 Super Etendard και τα 2 ΑΣΕΠΕ Ε-2 Hawkeye του αεροπλανοφόρου.
Πάντως οι μέχρι στιγμής ασκήσεις κατέδειξαν την υπεροχή του συνδυασμού F-16/Erieye, έναντι του συνδυασμού Rafale/Hawkeye. Στην συντριπτική πλειονότητα των σεναρίων τα ελληνικά μαχητικά υπερείχαν σαφώς σε λόγο καταρρίψεων έναντι των γαλλικών μαχητικών.

Έτσι η έλευση του “Charles de Gaulle” (R91) και των Μοιρών του, έχει λάβει τον χαρακτήρα "ρεβάνς" για τους Γάλλους οι οποίοι μετά τις νίκες που είχαν καταγάγει κατά των Μοιρών των αμερικανικών αεροπλανόφόρων που ήταν εξοπλισμένες με F-14 προ ετών, πήραν ένα καλό μάθημα από τους Έλληνες πιλότους.

Πάντως σε οποιαδήποτε περίπτωση η επάνοδος του γαλλικού αεροπλανοφόρου έχει πρώτιστα πολιτική σημασία: Οι ελληνογαλλικές σχέσεις διάγουν εδώ και τέσσερα χρόνια "χρυσή" περίοδο και αυτό φαίνεται ότι θα επιβεβαιωθεί κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου στο Παρίσι και την συνάντησή του με τον Νικολά Σαρκοζί στα Ιλίσια Πεδία στις 15 Νοεμβρίου.

Το “Charles de Gaulle” (R91), είχε ξεκινήσει για την Ανατολική Μεσόγειο πριν από δύο εβδομάδες, αλλά μία ελαττωματική βαλβίδας ασφαλείας στον αντιδραστήρα επέβαλε την επιστροφή του στην Τουλόν.

Πηγή: Defencenet.gr